KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Európania chcú biometrické overovanie platieb

biometriaEurópski spotrebitelia pri platbe kartou záujem využívať biometrické bezpečnostné prvky, a to najmä v kombinácii s ďalším zabezpečením. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti Visa. Podľa jeho výsledkov až 73% spotrebiteľov považuje dvojfaktorové overenie platby s využitím biometrického prvku za bezpečný spôsob overenia identity majiteľa účtu.


“Identifikácia a overenie prostredníctvom biometrických prvkov v oblasti platieb prináša zjednodušenie a zdokonalenie spotrebiteľského zážitku. Náš prieskum ukázal, že stále viac ľudí vníma biometrické overovanie ako dôveryhodnú formu autentifikácie a je s používaním tejto technológie na svojich zariadeniach oboznámených,” hovorí Jonathan Vaux, výkonný riaditeľ pre inovácie spoločnosti Visa Europe.

 

Scenár o biometrii ako jedinej forme overovania platieb by ale podľa J. Vauxa bol skôr výzvou. “Na rozdiel od overovania PIN kódom, ktorý môže byť zadaný iba správne alebo nesprávne, je biometria založená na pravdepodobnosti zhody so vzorom. Biometrické prvky preto najlepšie fungujú v kombinácii s ďalšími zariadeniami, geolokačnými technológiami alebo dodatočnými metódami autentifikácie,” dodáva J. Vaux.

 

biometria formy autentifikacie

 

Až 51% Európanov si myslí, že biometrické overovanie, ktoré potvrdzuje identitu používateľa meraním jeho charakteristických znakov, ako je odtlačok prstu alebo vzor na očnej dúhovke, proces platby urýchli a zjednoduší. Viac ako 30% ľudí podľa prieskumu zase za výhodu biometrickej autentifikácie považuje to, že ich dáta zostanú v bezpečí aj v prípade straty alebo odcudzenia platobného zariadenia.

 

“Spotrebitelia budú mať postupne možnosť vybrať si z čoraz väčšieho množstva platobných metód. Platobné správanie sa bude meniť podľa miesta nákupu a použitého zariadenia, čo znamená, že autentifikačné metódy budú musieť byť prispôsobiteľné. Biometrické formy autentifikácie nebudú, napriek svojej pohodlnosti a bezpečnosti, jediným riešením. Budúcnosť prinesie rôzne varianty overovania v závislosti na konkrétnej nákupnej situácii,” pokračuje J. Vaux.

 

Prieskum na 14 000 Európanoch ukázal, že najdôležitejšími faktormi pre prijatie biometrického overovania platieb sú diskrétnosť, skúsenosť a oboznámenie s témou. Vďaka svojej jednoduchosti a bezpečnosti je najobľúbenejšou biometrickou metódou overenie odtlačku prsta. Až 81% respondentov práve túto biometrickú metódu považuje za najbezpečnejšiu. Za druhú najlepšiu biometrickú metódu považuje až 76% opýtaných sken očnej dúhovky.
Viac ako polovica opýtaných (53%) preferuje pri platbe identifikáciu odtlačku prsta pred inými metódami biometrickej autentifikácie. Až 73% respondentov vyhovuje táto forma biometrickej autentifikácie dokonca rovnako ako použitie PIN kódu.

 

Autentifikáciu platby rozpoznaním hlasu alebo tváre by podľa prieskumu zvolilo len 12%, respektíve 15% respondentov a to v prípade nákupu priamo v obchode, alebo pri platbe online.

 

Viac ako dve tretiny spotrebiteľov (67%) si v súčasnosti uvedomuje dôležitosť zabezpečenia osobných informácií – nové formy autentifikácie musia teda dosiahnuť rovnováhu medzi rýchlosťou a bezpečnosťou. Z prieskumu vyplývajú aj ďalšie zistenia. Až 46% spotrebiteľov chce biometrickú autentifikáciu používať pri platbe pri bežných nákupoch, napríklad v supermarkete. Celkom 40% respondentov by biometrické overenie totožnosti využilo pri online nákupoch.

 

Pripravil: dk
Zdroj: VISA, redakcia
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk