Káva alebo čaj? V obľube máme oboje

pitie cajuĽudia môžu patriť medzi pravákov, ľavákov, milovníkov psov a mačiek alebo tiež ku kávičkárom či milovníkom čaju. Obidva tieto prastaré a napriek tomu moderné nápoje konzumuje väčšina súčasnej populácie. Čím sa odlišujú spotrebitelia , ktorí pijú čaj a kávu, ako vyzerajú ich rituály a čo majú spoločné?

Čítať ďalej...

Spotrebiteľská klíma sa koncom roka zvýšila

spotrebitel klimaMedzi septembrom a decembrom 2015 sa index spotrebiteľskej klímy za Európsku úniu ako celok zvýšil konkrétne o 1,9 bodu na 12,2 bodu. Čo charakterizovalo spotrebiteľov na Slovensku? 

Čítať ďalej...

Každý piaty Slovák kúpi pred Valentínom kyticu kvetov

kvetyNa blížiaci sa sviatok zamilovaných v priemere minú Slováci 25 €. Mladí ľudia dokonca plánujú utrácať viac ako vlani. Zaujímavosťou sú nákupné odlišnosti medzi Slovákmi a Čechmi.

Čítať ďalej...

Prieskum o praní: Slováci perú šesťkrát za dva týždne

pranie szzvV Európe sa každý deň operie 94 miliónov dávok bielizne. V porovnaní s rokom 2011 spotrebitelia menej dbajú na pranie pri nižších teplotách ako aj na používanie menšieho množstva vody či koncentrovaných pracích prostriedkov.

Čítať ďalej...

Čo odlišuje Slovákov od Čechov pri nákupe darčekov?

zootTrend nákupov darčekov online silnie, na partnerov míňame viac ako na deti a po Vianociach najčastejšie vraciame práve oblečenie. Zaujímavé zistenia prináša ďalší zo série prieskumov Fashion report slovenského online obchodu s módou ZOOT.sk a prieskumnej agentúry Perfect Crowd.

Čítať ďalej...

Na Vianoce najviac potešia knihy a oblečenie

darcekkyyZ prieskumov o predvianočnom správaní spotrebiteľov vyplýva, že vianočné želania Slovákov sa dlhodobo nemenia. Čo patrí v adventnom období k najviac žiadaným tovarom? 

Čítať ďalej...

Koľko utratia Slováci za vianočné nákupy?

tns vianoceV tomto roku to bude priemerne 477 €. Do tejto sumy sú započítané výdavky na potraviny a nápoje ako aj výdavky na vianočné darčeky.

Čítať ďalej...

Kúpna sila Európanov rastie

kupna silaV Európe tento rok vzrástla kúpna sila približne o 4 percentá. Výška disponibilných príjmov sa však výrazne líši naprieč kontinentom a v rámci jednotlivých 42 krajín, ktoré boli do štúdie GfK zahrnuté.

Čítať ďalej...

Viac ako polovica domácností pravidelne vyhadzuje potraviny

tetrapackNajčastejším dôvodom je skutočnosť, že ide o pokazené jedlo. Podľa prieskumu spoločnosti Tetra Pak sa to týka hlavne varených jedál, pečiva, ovocia a zeleniny.

Čítať ďalej...

Slovákov trápia vysoké výdaje za jedlo

jedloPeniaze chýbajú všetkým, avšak Slováci sú plní nádeje, zatiaľ čo Češi zostávajú opatrnejší.

Čítať ďalej...