KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Prijali by Česi zatvorenie predajní počas sviatkov?

nedelaV Česku aktuálne prebieha diskusia o obmedzení otváracej doby v predajniach počas sviatkov. Týka sa to prevádzok s predajnou plochou nad 200 metrov štvorcových. Aký je názor českých spotrebiteľov? Prijali by prípadné obmedzenia? 


Podľa májového internetového prieskumu spoločnosti Český národný panel s návrhom na zatvorenie predajní počas sviatkov súhlasí tesná väčšina opýtaných, t.j. 51% ľudí. Za obmedzenie predajnej doby počas sviatkov sú hlavne spotrebitelia vo veku 25-34 rokov (61%) a 45-54 rokov (57%). Naopak najviac s obmedzením predaja počas sviatkov nesúhlasia spotrebitelia vo veku 18-24 rokov, 63%je proti. Mierne proti (51%) sú aj seniori nad 65 rokov. Napriek tomu, že sa celkovo 44% respondentov vyjadrilo proti návrhu a obchody by sa podľa nich mali rozhodnúť individuálne, len 26% si myslí, že zákaz sviatočného predaja ich určitým spôsobom ovplyvní, prípadne ich zaužívané nákupné zvyklosti. Až 87% respondentov tohto prieskumu potvrdilo, že najčastejšie nakupujú tovary bežnej spotreby počas pracovného týždňa, teda mimo sviatkov a víkendov. Ako vnímajú Česi situáciu v okolitých krajinách kde je často práve v nedeľu zatvorené? Len štvrtina si myslí, že predajne majú byť otvorené aj v Česku počas celého týždňa. Len 16% opýtaných tvrdí, že by malo byť v nedeľu zatvorené a 59% sa vyjadrilo za nedeľný pokoj aj v predajniach. Výskum bol uskutočnený v druhej polovici mája 2015 na Českom národnom paneli (ČNP) formou internetového dopytovania na vzorke 511 respondentov. S využitím kvótneho náhodného výberu respondentov podľa pohlavia, vzdelania, veku, regiónu a veľkosti miesta bydliska reprezentuje výsledný súbor internetovú populáciu vo veku nad 18 rokov. Z prieskumu boli vylúčení respondenti pracujúci v maloobchode.

 

cesi1

 

cesi3

 

cesi2

 

Pripravil: dk

Zdroj a grafy: Nielsen Admosphere, Český národný panel 
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk