Intersport: V porovnaní s okolitými krajinami máme najpozitívnejší vzťah k športu

A zaujímavé je aj nákupné správanie našincov v segmente športových potrieb. Až 62 % opýtaných v prieskume, ktorý si dala zrealizovať spoločnosť Intersport, uprednostňuje nákup športových potrieb v kamenných predajniach a 38 % cez internet.

 

intersport prieskum v

 

Pre 63 % opýtaných je dôležitý parameter pomeru ceny a služby. 52 % si potrpí na kvalite tovaru a 49 % považuje za dôležitý kompetentný personál. „V priemere sme ochotní minúť za šport a športové potreby približne 365 € ročne na dospelého a asi 144 € na dieťa,“ hovorí Peter Andel, konateľ spoločnosti INTERSPORT SK s.r.o. „V najbližšom období si až 14 % opýtaných plánuje kúpiť bicykel, 13 % bežeckú obuv a 12 % turistickú obuv,“ dodáva P. Andel.

 


Obľúbená aktivita


Slováci majú najradšej turistiku. Ako športovú aktivitu ju preferuje viac ako 51 % opýtaných. Aj táto skutočnosť vyplýva z exkluzívneho prieskumu verejnej mienky, ktorý si dala vypracovať spoločnosť Intersport v lete 2018, na vzorke 1005 opýtaných vo veku od 14 do 69 rokov. Podobný prieskum prebehol aj v okolitých krajinách.


Až 76 % opýtaných uprednostňuje šport v prírode minimálne raz za týždeň. Okrem 17 % športových nadšencov, ktorí si bez športovej aktivity nevedia predstaviť ani deň, máme aj 20 % tzv. „peciválov“. Práve im chýba k športu vhodná motivácia či správny „parťák“.


Prekvapivé výsledky


Výsledky prieskumu sú v mnohých oblastiach prekvapivé. Až 62 % Slovákov si myslí, že šport posilňuje súdržnosť vzťahov a vzájomné rodinné spolužitie. Spomedzi okolitých krajín ako Rakúsko, Nemecko, Maďarsko či Česká republika majú našinci najpozitívnejší vzťah k športu.


V porovnaní s týmito krajinami najviac milujeme okrem turistiky aj cyklistiku (47 %) a plávanie (44 %). A práve v Česku, Rakúsku a Nemecku je športom číslo jeden plávanie. Iba Maďari majú inú preferenciu. Na prvú priečku sa u nich vyšplhala cyklistika. Cyklistika je číslom jeden aj v kategórii slovenských mužov. Slovenskí teenageri taktiež najradšej bicyklujú, ale aj plávajú a korčuľujú.


Deti a šport


„Report je v mnohých oblastiach celkom detailný a mapuje rôzne oblasti. Sledovali sme napríklad aj vzťah detí k športu. Až 62 % opýtaných si myslí, že naše deti by mali športovať viac a až 68 % považuje bicyklovanie za úplnú samozrejmosť,“ hovorí Zuzana Vyšinská, marketingová riaditeľka spoločnosti INTERSPORT SK s.r.o.

 

Slovákom veľmi záleží na pohybe ich detí. Šport neprispieva len k zdraviu jednotlivcov, ale aj k zdravým vzťahom v rodine. „Pozitívny vzťah k športu, ktorý sa vytvorí už počas detstva, sa môže stať celoživotnou láskou k pohybu a športu. Pozitívne skúsenosti s rôznorodými druhmi športu a spoločné rodinné zážitky by mali byť pre rodičov súčasťou trávenia voľného času s deťmi – a práve v tom chceme podporovať našich zákazníkov,“ vysvetľuje P. Andel.

 

Prečo, ako často a kedy športujeme?


Azda nie je prekvapením, že až 55 % Slovákov športuje najmä kvôli lepšiemu zdraviu, 48 % pre lepšiu fyzickú kondíciu a 45 % športuje len tak, pre radosť. Tri štvrtiny opýtaných považuje šport za súčasť života a 17 % Slovákov sa radí do kategórie športových nadšencov. Hýbeme sa však málo. Až 60 % Slovákov športuje minimálne raz do týždňa.

 

„Ak vychádzame z toho, že podľa odporúčaní by sme mali športovať aspoň 3 – 4 krát do týždňa minimálne 30 – 40 minút, toto číslo nemusí byť veľmi uspokojivé,“ dodáva Z. Vyšinská. Každý deň totiž športuje len 11 % opýtaných a len niečo viac ako štvrtina športuje niekoľkokrát do týždňa. Najradšej športujeme večer v rozpätí od 17.00 – 21. 00 hod. (60 %) a v prírode (76 %). Sú však aj takí, ktorí nemajú problém zacvičiť si aj o polnoci (2 %). Ráno medzi 5. a 9. hod. športuje 16 % Slovákov a popoludní medzi 14. a 17. hod. 39 %.

 

Pripravil: dk
Zdroj: Intersport, redakcia 

Foto: Intersport, zľava moderátor prezentácie Peter Varinský, konateľ spoločnosti INTERSPORT SK s.r.o. Peter Andel, marketingová manažérka Zuzana Vyšinská

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail