DPD: Slováci kupujú online hlavne módu a kozmetiku, tovar vracajú málokedy

Pokiaľ Európania nakupujú online najčastejšie módu, elektroniku a knihy, Slováci okrem módy preferujú hlavne kozmetiku či knihy. Čoraz častejšie objednávajú tovar cez smartfóny, čomu sa prispôsobujú aj technologické inovácie dopravcov pri doručovaní.

 

dpd8 v

 

Ide o zistenia prieskumu E-shopper barometer*, ktorý realizovala spoločnosť DPD. Rebríček najaktívnejších online zákazníkov vedú podľa ďalších zistení tohto prieskumu Briti s takmer 11 nákupmi ročne, nasledujú Poliaci a Taliani. Naopak, Estónci absolvujú ročne necelé dva online nákupy napriek tomu, že majú tretie najvyššie pokrytie internetom v Európe. Módu, ktorá je najčastejšou online kupovanou komoditou, vyhľadávajú najčastejšie zákazníci v Holandsku, Nemecku a Rakúsku. Elektronika kraľuje online nákupom v Rumunsku a Estónsku.


Slováci najčastejšie nakupujú cez internet podľa zistení tohto prieskumu módu, kozmetiku a knihy. Priemerne minú na módu 56 €, na kozmetiku 59 € a na knihy 35 €. Tovar pritom nevracajú často, posledný nákup vrátili 4 % zákazníkov.


Nákupy zo zahraničia


Tie sa u našincov stávajú populárnejšie. Slovenskí zákazníci preferujú obchody z Číny, Českej republiky a z Veľkej Británie. Dôvodom sú hlavne lepšia ponuka alebo výber z produktov nedostupných na Slovensku. Pri českých zákazníkoch rovnako vedie móda, na ktorú minuli pri poslednom nákupe priemerne 37 €. Preferované spôsoby platby sú u nich bankový prevod a platba kartou.


"Na Slovensku stále vedie platba v hotovosti pri doručení tovaru. Podľa prieskumu preferujú zákazníci aj platbu kartou, čo môžu u kuriéra absolvovať i bezkontaktne. Rovnako je u nás možné platiť cez Viamo, kedy príjemca do mobilného telefónu naskenuje QR kód poskytnutý kuriérom, zadá sumu a svoj pin kód. Je to jeden z krokov k vyššiemu zákazníckemu komfortu v oblasti doručovania," uvádza Peter Pavuk, generálny riaditeľ DPD na Slovensku.


Technologické možnosti


Technologické inovácie umožňujú aj to, že čoraz viac zákazníkov objednáva a platí prostredníctvom smartfónu. Takmer 40 % Európanov nakupuje online cez telefón, rebríček vedie Rumunsko. Vďaka tomu majú zelenú aj aplikácie ako live tracking, s ktorou je napríklad možné sledovať poslednú hodinu doručovania balíka online na mape. Príjemca tak presne vie, kde sa kuriér nachádza a koľko má ešte zastávok, kým príde na jeho adresu. Tomu môže flexibilne prispôsobiť svoj program.


Podľa prieskumu DPD si zákazníci väčšinou online nákupy plánujú vopred. Impulzívne nákupy robia najčastejšie Slovinci, Briti a Slováci. Naopak, najrozvážnejší sú Holanďania.


Aj napriek rastúcemu trendu online nákupov však tretina Európanov plánuje obmedziť nákupy pretože chcú šetriť. Okrem toho ich odrádza ak netrafia nákup v oblasti módy a topánok či komplikovaný proces vrátenia pri elektronike alebo domácom vybavení.


* Prieskum E-shopper barometer 2017 bol realizovaný od 1. júna do 3. júla 2017 na vzorke 24 871 respondentov z 21 európskych krajín a Ruska starších ako 18 rokov.

 

red.
Zdroj: DPD
Ilustračné foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail


banner kniha co nemame neprodame