KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Slováci a pečivo. Čomu dávame prednosť?

Chlieb a pečivo majú aj dnes u nás významné postavenie v jedálničku. Viac ako polovica (55 %) ich konzumuje viackrát denne, kým len 1 % Slovákov neje pečivo vôbec. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý v apríli uskutočnila spoločnosť BILLA na vzorke 500 respondentov.

 

spaldove zrno

 

Zaujímavé je, že až 43,4 % Slovákov chce svoj podiel pečiva v strave znížiť, ale vylúčiť úplne sa ho nechystá. Práve takto odpovedala polovica slovenských žien oproti vyše tretine mužov. Avšak až vyše tretina opýtaných sa nechystá vôbec meniť svoje stravovacie návyky v súvislosti s pečivom.


„Zo štatistík nášho obchodného reťazca je zrejmé, že Slováci pekárenské výrobky naďalej milujú. Pečivo patrí medzi najčastejšie artikle v nákupnom košíku našich zákazníkov,“ uvádza Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa spoločnosti BILLA.

 

Zloženie pečiva


Zdá sa však, že Slováci si začínajú dávať pozor na to, po akom pečive siahnu. Známy biely rožok si v predajni kúpi už len 12,4 % Slovákov. V obľúbenosti jednoznačne vedie tradičný pšenično-ražný chlieb (32 %), nasleduje celozrnné pečivo s 18 % a 16 % zákazníkov si vyberá celozrnný chlieb. Až 34 % z nás si v obchode dôkladne kontroluje zloženie pečiva a 46 % aspoň niekedy.


„Z našich nákupných štatistík aj prieskumu vyplynulo, že až šestine Slovákov chýba viac celozrnných výrobkov a produktov s cereáliami a superpotravinami. BILLA prichádza s novými pekárenskými inováciami. Aj prostredníctvom nich sa snažíme zákazníkom rozšíriť možnosti výberu. Tento mesiac sa na pultoch našich predajní objaví postupne viac ako 20 nových výrobkov, napríklad špaldové zrno, ktoré obsahuje nielen špaldu, ale aj kvások, taštičku plnenú náplňou z chia a hrušky, alebo ražnú žemľu, ale aj iné pekárenské výrobky,“ dodáva K. Kirchnerová.

 

V kurze je chrumkavé pečivo

 

Pečiva sa Slováci len tak nevzdajú. Pekárenské výrobky si podľa tohto prieskumu až dve tretiny Slovákov najradšej vychutnávajú ráno. Každý šiesty si dá pečivo na večeru a na desiatu po ňom siahne každý desiaty Slovák. Takmer polovica ľudí nakupuje pečivo viackrát za týždeň. Avšak skoro polovica Slovákov, ktorá si potrpí na absolútnu čerstvosť, chodí na nákupy pekárenských výrobkov denne alebo takmer denne.


Pre slovenských spotrebiteľov jednoznačne platí, že majú najradšej čerstvé jedlá, a chlieb a pečivo nie sú výnimkami. Viac ako 91 % opýtaných má najradšej práve čerstvé pečivo. Zároveň sa však Slováci vyjadrili, že neplytvajú potravinami. Starší chlieb či pečivo zapekajú, toastujú alebo vyprážajú na topinky. Takto pripravené jedlá konzumuje skoro pätina Slovákov.

 

Radi skúšame novinky

 

Medzi Slovákmi prevažujú tí, ktorí radi vyskúšajú v predajni novinky. Znamená to, že vyše polovica opýtaných rada siahne po úplne novom pečive, ako sú novinky, ktoré do sortimentu zaradila Billa. Napriek tomu, že väčšina z nich sa tak rozhodne v momente, kedy ich obľúbené pečivo nie je v ponuke, rozhodujú aj iné faktory. U žien je to väčšinou aktuálny trend, ako sú kvások či superpotraviny, u mužov býva rozhodujúca skôr cena výrobku.


Zdroj a foto: BILLA

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk