KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Takmer polovica Slovákov si vyberá predajňu potravín podľa cien

Medzi zákazníkmi sú najobľúbenejšie predajne potravín, ktoré majú trvale výhodné ceny alebo ponúkajú zľavy a akčné ponuky. Dôležitá je pre spotrebiteľov tiež dostupnosť predajne alebo široký sortiment. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Mastercard pri príležitosti vyhlásenia súťaže Mastercard Obchodník roka 2017.

 

vyber predajne slovaci velky perex

 

„Podľa 46 % opýtaných patria medzi najdôležitejšie kritériá pri výbere predajne potravín cenové faktory. Či už ide o výhodné akčné ceny alebo dlhodobo priaznivé ceny. Uviedli to ako najdôležitejší faktor výberu predajne zákazníci reťazcov Lidl a Kaufland. Ďalej spotrebitelia oceňujú predovšetkým výhodnú polohu, hlavne u predajní COOP a Billa, alebo široký sortiment v prípade reťazca Tesco,“ uvádza Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader. „Päticu najdôležitejších dôvodov na výber predajne dopĺňa ponuka kvalitného a čerstvého tovaru,“ dodáva J. Machala.

 

Účastníci prieskumu majú pomerne jasno v tom, čo očakávajú od ideálnej predajne s potravinami. Hlavnou vlastnosťou je priaznivá celková cenová úroveň, a to nezávisle od rôznych akčných zliav. Druhou požiadavkou je, aby bol tovar čerstvý. Tieto dva parametre medzi 5 najdôležitejšími vlastnosťami predajne menovali takmer dve tretiny opýtaných. S pomerne veľkým odstupom nasledujú široký sortiment, výhodné akcie alebo čistota a poriadok v predajni. Požiadavky na ideálnu predajňu sa v jednotlivých skupinách zákazníkov líšia len minimálne, s výnimkou vyššej dôležitosti cenových faktorov pre menej majetných, veľké rodiny a obyvateľov malých sídiel.

 

Dôvody voľby hlavného nákupného miesta potravín

 

MSS 22018

 

N = 1478, nakupujúci potraviny. až 5 menovaných dôvodov, v %. Výskum sa uskutočnil vo februári 2018 na reprezentatívnej vzorke 1500 respondentov internetovej populácie SR metódou on-line dopytovania.

 

Zdroj a graf: Mastercard
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk