Koľko minú Slováci na veľkonočné nákupy?

Tohtoročné veľkonočné sviatky budú prvé, počas ktorých budú obchody zatvorené až celé tri dni. Ako si s tým nakupujúci plánujú poradiť?

 

velka noc 2018 velky perex

 

Až 68 % Slovákov plánuje uskutočniť veľkonočný nákup postupne, počas týždňa pred Veľkým piatkom. Vyplýva to z prieskumu nákupného spoločenstva Cashback World. Prieskum sa uskutočnil začiatkom marca 2018 na vzorke 1 842 respondentov starších ako 18 rokov.


Slováci si už pravdepodobne zvykli na to, že obchody sú počas sviatkov zatvorené. Napriek tomu, že počas tejto Veľkej noci budú obchody zatvorené až celé tri dni – Veľký piatok, Veľkonočná nedeľa a Veľkonočný pondelok, nárazový nápor v obchodoch sa konať zrejme nebude.

 

„Z nášho prieskumu vyplynulo, že až 68 % Slovákov plánuje urobiť veľkonočné nákupy postupne v týždni pred Veľkým piatkom,“ hovorí Ľuboš Kravárik, generálny riaditeľ myWorld Slovakia s.r.o., prevádzkovateľ nákupného spoločenstva Cashback World. Len necelá štvrtina (24 %) Slovákov plánuje nakúpiť naraz jeden deň v týždni pred Veľkým piatkom a iba 8 % opýtaných okrem čiastočného nakupovania v týždni sa chystá navštíviť obchody aj počas Bielej soboty.


Prieskum ďalej ukázal, že väčšina Slovákov zamýšľa na veľkonočný nákup minúť od 50 do 100 €. Uviedlo to až 73 % respondentov. Maximálny rozpočet do 200 € si stanovila približne pätina slovenských domácností (22 %) a len 5 % Slovákov je ochotných na nákupy súvisiace s Veľkou nocou minúť viac ako 200 €. Rozpočet na sviatočný nákup vo veľkej miere súvisí aj s programom počas voľných dní. Prieskum preto zisťoval, kde Slováci plánujú stráviť sviatky. Až 70 % opýtaných uviedlo, že uprednostní pohodlie vlastného domova v kruhu najbližšej rodiny a len približne tretina (30 %) nemá v pláne zostávať doma.


Vo všeobecnosti platí, že Slováci si počas sviatkov radi doprajú a to platí aj o Veľkej noci, ktorá je druhým najsilnejším obdobím na nakupovanie. Zaujímavou a stále málo využívanou možnosťou znižovania nákladov pri veľkých rodinných nákupoch je členstvo vo vernostnom nákupnom programe.


Zdroj: myWorld Slovakia
Foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



banner kniha co nemame neprodame

Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail