10 najhorúcejších spotrebiteľských trendov na rok 2018

trendy ericsonSpoločnosť Ericsson predstavila siedme vydanie svojej výročnej správy o trendoch, Desať najhorúcejších spotrebiteľských trendov na rok 2018 a ďalšie roky. Skúma v ňom budúcnosť z pohľadu tzv. early adopters, používateľov, ktorí sa ako prví zaujímajú o najnovšie technológie.


Správa poukazuje na zmenu paradigmy, pretože spotrebitelia očakávajú, že digitálne technológie budú čoraz viac fungovať v súlade s ľudskými potrebami. Okrem hlasu a dotyku sa na komunikáciu spotrebiteľov so zariadeniami budú využívať aj reč tela, výraz tváre a intonácia, čo uľahčí adaptáciu na neustále sa zrýchľujúce tempo technologických zmien.


Medzi desať najhorúcejších trendov na rok 2018 a ďalšie roky patrí:

 

1.Naše telo je užívateľské rozhranie


Viac ako polovica súčasných používateľov inteligentných hlasových asistentov verí, že na komunikáciu s technickými zariadeniami budeme používať reč tela, výraz tváre, intonáciu a dotyk, akoby to boli ľudia. Približne 2 z 3 používateľov sa domnievajú, že sa tak stane už v priebehu troch rokov.


2.Augmented Hearing (rozšírený sluch)

 

Až 63% spotrebiteľov by chcelo slúchadlá, ktoré prekladajú počuté z cudzieho jazyka v reálnom čase.

 

3.Veční nováčikovia

 

Až 30% používateľov tvrdí, že nové technológie im znemožňujú udržať si svoje zručnosti aktuálne. Zároveň nás to však robí okamžitými odborníkmi. 46 % respondentov hovorí, že internet im umožňuje učiť sa, ale aj zabúdať nové schopnosti rýchlejšie než kedykoľvek predtým.


4. Vysielanie na sociálnych médiách


Sociálne médiá sú zaplavené obsahom z tradičných médií. Polovica spotrebiteľov však tvrdí, že umelá inteligencia (AI) by mohla slúžiť na kontrolu informácií, uverejnených na sociálnych sieťach.

 

5. Inteligentná reklama


Reklamy sa môžu stať príliš inteligentnými. Viac ako polovica používateľov rozšírenej reality (AR)/virtuálnej reality (VR) si myslí, že reklamy sa stanú takými realistickými, že nakoniec nahradia samotné produkty.

 

6. Nadprirodzená komunikácia


Až 50 % respondentov je presvedčených, že neschopnosť rozlíšiť medzi človekom a strojom je desivá. 40 % by vystrašil smartfón, ktorý by reagoval na ich náladu

 

7. Spoločnosť voľného času


Celkom 32 % študentov a pracujúcich si myslí, že na to, aby viedli zmysluplný život, nepotrebujú pracovať. 40 % uviedlo, že by chceli robota, ktorý pracuje a zarába na nich, čím im poskytuje voľný čas.

 

8. Vstúpte do fotografie


Predstavte si, že budete môcť vstúpiť do fotografie a opäť prežiť spomienku. 3 zo 4 respondentov sa domnievajú, že už o 5 rokov budú používať virtuálnu realitu na prechádzky po fotografiách urobených smartfónom.

 

9. Nad strechami mesta


Mestské ulice môžu byť zablokované dopravou, ale obloha zostane voľná. 39 % používateľov si myslí, že ich mesto potrebuje dopravnú sieť pre drony a lietajúce vozidlá. Ale takmer rovnaký počet sa obáva, že im dron spadne na hlavu.

 

10. Budúcnosť na nabíjačke


Pripojený svet bude vyžadovať mobilné napájanie. Viac ako 80 % respondentov sa domnieva, že už o päť rokov budeme mať veľkoobjemové batérie, ktoré skoncujú s obavami z vybitia mobilného zariadenia.

 

Michael Björn, vedúci oddelenia výskumu v spoločnosti Ericsson ConsumerLab, hovorí: „Vstupujeme do budúcnosti, v ktorej zariadenia nebudú mať tlačidlá a prepínače, ani ich nebude potrebné digitálne ovládať prostredníctvom smartfónu. V skutočnosti to môže byť potrebná zmena, pretože pre ľudí by bolo náročné oboznámiť sa s novým používateľským rozhraním pre každé zariadenie, ktoré sa pripája k internetu vecí.“

 

„Dnes musíte poznať všetky komplikované podrobnosti o fungovaní zariadení, ktoré používate. Ale v budúcnosti budú tieto zariadenia poznať vás. Aby sa to stalo skutočnosťou, zariadenia musia byť schopné prenášať zložité dáta o interakcii s ľuďmi na spracovanie v cloude a reagovať intuitívne v priebehu milisekúnd, čím sa zvyšujú požiadavky na pripojenie ďalšej generácie.“

 

Pripravil: dk
Zdroj a foto: Shutterstock.com


Poznámka: Prognózy v správe 10 najhorúcejších spotrebiteľských trendov na rok 2018 sú založené na globálnych výskumných aktivitách spoločnosti Ericsson ConsumerLab z viac ako 22 rokov a čerpajú z údajov z online prieskumu pokročilých používateľov internetu v 10 vplyvných mestách na celom svete, ktorý sa uskutočnil v októbri 2017. Hoci štúdia vychádza z názorov len 30 miliónov občanov, ich profil prvých používateľov inovatívnych riešení ich robí dôležitými pri skúmaní a pochopení budúcich trendov.

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail


banner kniha co nemame neprodame