Ako sa ľudia cítia pri nakupovaní luxusných tovarov?

luxus 2017Šťastne a sebavedomo. Presne takto sa cíti až 82 % zákazníkov nakupujúcich luxusný tovar. Ako ďalej vyplýva z globálnej štúdie spoločnosti Deloitte o najväčších výrobcoch luxusného tovaru a luxusných značkách, 60 % opýtaných nakupuje luxusné značky impulzívne.


„Klienti od luxusných značiek očakávajú predovšetkým osobný prístup. Produkty a služby priamo na mieru požaduje 45 % zákazníkov. Takmer podobné percento respondentov (44 %) očakáva odmeny v podobe darčekov a 39 % oslovených by uvítalo doručenie tovaru až domov,“ opisuje želania nakupujúcich Zuzana Letková, partnerka spoločnosti Deloitte.


Miesta nákupov


Nadpolovičná väčšina zákazníkov stále nakupuje podľa tejto štúdie luxusné tovary v kamenných predajniach. V generácii baby boomers (ľudia narodení v rokoch 1946 až 1964) je to 72 %, v Generácii X (ročníky narodenia 1965 až 1979) je to 66 % a medzi mileniálmi (ročníky narodenia 1980 až 1995) iba 58 %. Ostatné nákupy sa uskutočňujú prostredníctvom počítačov alebo mobilných zariadení. Rozdiely v prístupe k nakupovaniu sú medzi generáciami evidentné aj z odpovedí na otázku, kde nakupovali luxusné tovary za posledných 12 mesiacov:

 

luxus1

 

 

Zaujímavé sú aj dôvody nákupov luxusného tovaru. Respondenti prieskumu sa vyjadrili  k tomu, nakoľko (ne)/súhlasia s nasledujúcimi tvrdeniami:

 

luxus2

 

Tržby najväčších firiem poklesli


Sto najväčších svetových výrobcov luxusného tovaru dosiahlo vo fiškálnom roku 2015 (júl 2015 – júl 2016) celkové tržby vo výške 212 mld. USD. Tento výsledok predstavuje medziročný pokles o 4,5 %. Dôvodom bola najmä nestabilita menových kurzov. Tržby iba z predaja luxusných výrobkov týchto spoločností však medziročne vzrástli o viac ako tri percentuálne body.

 

luxus3


Najväčšie tržby, ako vyplýva z tabuľky zaznamenala skupina LVMH, ktorá združuje značky Louis Vuitton, Fendi, Bulgari a ďalšie. Poradie firiem na čele rebríčka pritom ostalo nezmenené.


„Ak by sme ceny vyjadrili v amerických dolároch, luxusný tovar stojí v Číne o 50 % viac, ako napríklad vo Francúzsku alebo Taliansku. Najväčší medziročný nárast tržieb v tomto sektore zaznamenali francúzske firmy a najviac značiek v prvej stovke je z Talianska,“ uvádza Z. Letková. Ako dodáva, výdavky na luxusný tovar sa najviac zvýšili na rozvíjajúcich sa trhoch ako je Čína, Rusko a Spojené arabské emiráty, a to až o 70 %. Na vyspelých trhoch (Japonsko, USA, EÚ) uviedlo zvýšenie výdavkov iba 53 % respondentov.

 

Pripravil: dk
Zdroj a grafy: Deloitte, redakcia
Ilustračné foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



2. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY

Video

Konferencia RETAIL INNOVATIONS 2017: Aký bol 1. ročník?


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail