volba spotrebitela 450x1017 left

Viac než tretina Slovákov nakupuje vo výpredajoch

kruk prieskumNakupujú aj počas zľavových akcií alebo navštívia viac predajní len preto, aby zohnali tovar za najnižšiu cenu. Vyplýva to z rozsiahleho prieskumu, ktorý nedávno realizovala na Slovensku skupina KRUK. Prieskum sa týkal hospodárenia s rodinnými financiami.


K nákupom vo výpredajoch sa hlási podľa zistení tohto prieskumu úplne rovnaký podiel žien i mužov (37 %), najmä mladých ľudí vo veku 18 až 34 rokov (38 % respondentov). Starší ľudia vo vekovej skupine 45 až 65 rokov nakupujú v zľavových akciách len o trochu menej (38 % opýtaných). Prekvapením nie je ani to, že väčší podiel (41 %) nakupujúcich v zľavách tvoria nezamestnaní respondenti prieskumu, ale líšia sa nákupné zvyklosti obyvateľov rôznych regiónov.


Vo výpredajoch nakupujú najviac obyvatelia Nitrianskeho (42 %) a Trenčianskeho (41 %) kraja, najmenej obyvatelia Bratislavy a Trnavského kraja (v oboch prípadoch 34 %). Takmer 46 % respondentov hľadajúcich najnižšiu cenu nákupu má vyššie vzdelanie. Len minimálne sú rozdiely medzi respondentmi s rôznou úrovňou finančnej gramotnosti.


„Slováci radi nakupujú v zľavách či výpredajoch a často ich k tomu núti ich finančná situácia. Zľavové akcie vyhľadávajú vo väčšej miere nezamestnaní a zadlžení ľudia,“ hovorí Markéta Kolářová, tlačová hovorkyňa spoločnosti KRUK.


Ďalším spôsobom, ako ušetriť peniaze za potraviny a ostatný nutný tovar, sú nákupy v hypermarketoch a v tržniciach. K takémuto spôsobu nakupovania sa hlási 32 % respondentov prieskumu. Najmenej nakupujú na tržniciach a v hypermarketoch obyvatelia Žilinského (28 %) a Košického (29 %) kraja, najviac obyvatelia Trnavského (36 %) a Nitrianskeho (35 %) kraja. Skladba zákazníkov hypermarketov a tržníc sa len veľmi málo líši podľa veľkosti mesta, v ktorom žijú.


„Voľba miesta na nakupovanie súvisí so životným štýlom, bydliskom i ekonomickou situáciou. V hypermarketoch a na tržniciach pritom nakupujú najviac respondenti, ktorí svoju finančnú gramotnosť hodnotia ako základnú či vyššiu,“ dopĺňa M. Kolářová.

 

Pripravil: dk 
Zdroj: KRUK, redakcia 
Ilustračné foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



2. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY

Video

Konferencia RETAIL INNOVATIONS 2017: Aký bol 1. ročník?


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail