volba spotrebitela 450x1017 left

Tradície pri pečive prestávajú platiť

chliebChlieb a soľ sú naša národná klasika, no ak by sme sa riadili chuťovými preferenciami Slovákov, po novom by sme mali vítať zahraničných hostí celozrnným chlebom.


Z prieskumu* o obľúbených druhoch chleba a pečiva vyplynulo, že až 54% našincov uprednostňuje na tanieroch celozrnné pekárenské výrobky. V popularite dokonca prekonali pšenično-ražný chlieb (27%), dlhé roky považovaný za najobľúbenejšieho predstaviteľa tejto kategórie potravín.


Celozrnná múka, ktorú výživoví špecialisti vyzdvihujú kvôli vyššiemu podielu vlákniny a pre telo dôležitých minerálnych látok, je zároveň najžiadanejším dopytovým artiklom, ako naznačili odpovede respondentov. Až 53% Slovákov sa v prieskume vyjadrilo, že v predajniach potravín by uvítali väčší výber celozrnného chleba a pečiva.


Celkom 22% opýtaných vidí priestor na zlepšenie v rozšírení sortimentu špecializovaného chleba, vyrobeného s ohľadom na nároky ľudí s potravinovými alergiami a intoleranciami, napríklad z múky bez lepku. Trojicu najčastejších prianí konzumentov uzatvára väčší dôraz kladený na čerstvosť chleba a pečiva, tá na pultoch chýba 21% Slovákov.


Chlieb náš každodenný? Už to neplatí


Už dávno tiež neplatí, že Slovensko je chlebový národ. Iba 4% Slovákov si denne doprajú päť a viac krajcov chleba. Najpočetnejšia skupina respondentov, 41 percent, chlieb síce jedáva, no nie pravidelne a nie každý deň.

Môže to súvisieť aj s povesťou chleba ako potraviny, ktorá údajne prispieva k neželanému nárastu telesnej hmotnosti. Až 78 % Slovákov je presvedčených, že jedenie chleba vedie k priberaniu.


Tradičné pečenie chleba v domácnostiach, ktoré bolo v minulosti typické azda v každom našom regióne, je podľa výsledkov prieskumu na ústupe. Čoraz menej slovenských rodín si nájde čas pripraviť si voňavý peceň v kuchyni, väčšina – 69 % – si chlieb kupuje.


Overená receptúra a čerstvosť nad zľavy


Až 37 % Slovákov sa predtým, ako konkrétny druh chleba skončí v ich nákupnom košíku, rozhoduje na základe overenej značky a receptúry. Čerstvosť ako hlavný motivátor kúpi uvádza 8% nakupujúcich. Chlieb nepatrí k potravinám, na ktorých chceme šetriť. Iba mizivé 1% respondentov priznáva, že kúpu chleba u nich predurčuje akciová cena.

 

Semienka a tvaroh bodujú


Ten, kto si nevie predstaviť dobrý bochník chleba bez kúskov rasce je v menšine! Len 17 % Slovákov považuje rascu za neodmysliteľnú prísadu v chlebovej striedke. Najobľúbenejším spestrením chlebového cesta je zmes semienok slnečnice, ľanu či tekvice, predstavujúcich bohatý zdroj nenasýtených mastných kyselín. Chlieb s takýmto posypom či náplňou uprednostňuje až 80 % Slovákov. Spomedzi sladkých druhov pečiva víťazí tvarohová náplň (43 %), ktorá v popularite chutí predbehla čokoládovú (34 %), orechovú (32 %) aj lekvárovú (31 %) plnku.

 

*Prieskum sa uskutočnil v dňoch 1. až 15. mája 2017 na vzorke 2260 respondentov. Iniciovala ho spoločnosť BILLA Slovensko.

 

Zdroj: BILLA Slovensko, redakcia

Ilustračné foto: Shutterstock.com 

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



Video

Konferencia RETAIL INNOVATIONS 2017: Aký bol 1. ročník?


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail