volba spotrebitela 450x1017 left

Letáky ovplyvňujú najviac zákazníkov z východu Slovenska

letaky2Až 76,5 % našincov letáky dostáva a prezerá si ich, 33% podľa nich aj nakupuje. Zistenia vyplývajú z aktuálnej štúdie Shopping Monitor Slovakia 2016/2017, ktorá monitoruje nákupné správanie a spotrebiteľské preferencie domácností na Slovensku.


Tendencia nakupovať podľa letákov pritom zaujímavo stúpa s vekom. Najviac realizujú nákupy podľa letákov ľudia vo veku nad 60 rokov a najmenej ľudia do 29 rokov. Ako pre RETAIL magazin.sk potvrdila spoločnosť GfK Slovakia, ktorá prieskum realizovala, najviac ľudia nakupujú podľa letákov, konkrétne ide o viac než dve pätiny – na východnom Slovensku – v Prešovskom a v Košickom kraji. Letáky najčastejšie slovenské domácnosti dostávajú od Tesca a Kauflandu. Nasleduje Lidl a COOP Jednota. Každý štvrtý spotrebiteľ si podľa zistenia uvedeného prieskumu prezerá letáky predajní na internete a každý piaty nakupujúci dostáva a prezerá si letákové kampane, ktoré mu prichádzajú mailom.

 

Prieskum ďalej mapoval využívanie vernostných programov medzi Slovákmi. Z prieskumu vyplynulo, že až 77 percent spotrebiteľov pri svojich nákupoch využíva vernostné programy. Ide napríklad o zbieranie bodov za nákup tovaru, vernostnú kartu, či možnosť nákupu tovaru za zvýhodnené ceny. Ľudia využívajú vernostné programy hlavne pri veľkých maloobchodných reťazcoch.


Necelá jedna pätina našincov navštevuje kvôli nákupom aj zahraničie. „Najčastejšie za účelom nákupov potravín a drogérie,“ hovorí Zuzana Kunertová, Sector Leader Consumer Goods, GfK Slovakia a dodáva: „Hlavným dôvodom týchto nákupov je nižšia cena oproti slovenským, ako aj lepšia kvalita tovaru. Kým do Rakúska chodia nakupovať ľudia prevažne za lepšou kvalitou tovaru, do Poľska, Maďarska a Čiech je to ešte stále hlavne kvôli nižšej cene tovarov.“

 

Zber dát k štúdii Shopping Monitor Slovakia 2016/2017 prebiehal aj teraz metódou kvantitatívneho prieskumu na vzorke 1000 respondentov, obyvateľov SR vo veku 15 – 79 rokov, ktorí nakupujú najväčší objem potravinárskeho a základného nepotravinárskeho tovaru do domácnosti.

 

Zdroj: Shopping Monitor Slovakia 2016/2017
Ilustračné foto: redakcia

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



Video

Konferencia RETAIL INNOVATIONS 2017: Aký bol 1. ročník?


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail