KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Na vianočné darčeky sa tešia viac ženy, na jedlo muži

VianoceVianoce na Slovensku oslavuje takmer každý. Ľuďom sa na týchto sviatkoch najviac páči, že strávia čas s rodinou a priateľmi, celková atmosféra Vianoc, ale aj sviatočné jedlo a pitie.


Skorý príchod vianočných výzdob, komercializácia Vianoc, ale aj preplnené obchody - to je to, čo sa ľuďom naopak na týchto sviatkoch páči najmenej. Ide o výsledok reprezentatívneho prieskumu GfK.

 

Za aký sviatok považujeme Vianoce?

 

Väčšina – až 95 percent ľudí na Slovensku Vianoce oslavuje. Vyše jedna tretina obyvateľov považuje Vianoce hlavne za náboženské sviatky a ďalšia jedna tretina považuje Vianoce za náboženské a zároveň kultúrno-spoločenské sviatky. Najmenšiu skupinu tvoria tí, pre ktorých sú Vianoce hlavne kultúrno-spoločenskými sviatkami. Za náboženský sviatok považujú Vianoce najviac ľudia žijúci v Prešovskom kraji a obyvatelia žijúci v obciach do 1 000 obyvateľov.

 

Čo sa ľuďom najviac páči na Vianociach?

 

Najviac ľudia preferujú čas strávený s rodinou (77 percent), takmer dve tretiny sa tešia na príjemnú atmosférou Vianoc - ozdoby, piesne či TV program, vyše polovica ľudí (54 percent) sa teší na vianočné jedlo a pitie. Takmer polovica ľudí (48 percent) sa teší z toho, že ľudia sú k sebe počas Vianoc milí a vyše dve pätiny sa tešia hlavne na darčeky. Na všetky radosti Vianoc sa tešia viac ženy ako muži, len na sviatočné jedlo a pitie sa viac tešia muži (55 a 53 percent).

 

Naopak, takmer polovica ľudí (49 percent) nemá rado komercializáciu a materializmus, s ktorými sú Vianoce spojené, ako aj preplnené obchody pred Vianocami (o málo viac muži ako ženy). Vyše jedna tretina (36 percent) nemá rado Vianoce pre finančnú náročnosť, ktorú si Vianoce vyžadujú. Takmer rovnako sa vyše jednej pätine ľudí nepáči vianočný stres a skorá vianočná výzdoba. Viac to vadí ženám ako mužom.

 

Informácie pochádzajú z reprezentatívneho prieskumu uskutočneného v novembri 2016, na vzorke 1000 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov.

 

Zdroj: GfK
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk