KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Detské oblečenie najčastejšie nakupujeme v obchodných domoch

detske oblecko kópiaOblečenie pre deti nakupujú dve tretiny Slovákov. Okrem obchodných domov, ktoré patria najobľúbenejším miestam nákupov týchto tovarov, sú vyhľadávané aj online bazáre. Tie využíva viac než tretina užívateľov internetu so záujmom o kúpu detského oblečenia.


Zistenia vyplývajú z prieskumu Nielsen Admosphere a Slovenského národného panela, ktorého sa zúčastnilo 500 respondentov z internetovej populácie vo veku 18-64 rokov.

 

Nákupu oblečenia pre deti od tých najmenších sa niekedy venuje viac než polovica internetovej populácie. Hlási sa k nemu porovnateľný počet mužov a žien. Väčšina opýtaných našincov (87 %) za ním mieri do obchodných domov a ako druhú alternatívu, hoci už s väčším odstupom, nakupujúci volia online obchody (49 %). Ako tretiu najčastejšiu možnosť potom označovali špecializované detské obchody (42 %) a ako štvrtú online bazáre, ktorými sú napríklad Modrykonik.sk, Mimibazar.sk a ďalšie. Tie už v súčasnosti využíva k nákupom viac než tretina respondentov nakupujúcich detské oblečenie.

 

deti graf1

 

Väčšinu opýtaných pritom nákup šiat a obuvi pre deti baví – polovica odpovedala, že si tieto nákupy skôr užíva, pričom viac než štvrtina si ho užíva veľmi.

 

Čiastka, ktorú ľudia bežne minú na ošatenie detí ročne, väčšinou nepresiahne 300 €. O niečo viac než tretina respondentov nakupujúcich detské oblečenie si vybrala odpoveď „medzi 150 a 299 €“ a zhruba rovnaký počet volil možnosť „menej než 150 €“.

 

deti graf2

 

Pokiaľ ide o faktory, ktoré ovplyvňujú výber sortimentu, opýtaní zmieňovali najviac pomer kvality a ceny, ktorý je dôležitý pre tri štvrtiny tých, ktorí sa hlásia k nákupu detského oblečenia. Na druhom mieste má vplyv na výber kvalita materiálu (v 58 % prípadoch), ďalej kvalita spracovania (28 %), preferencie a názor dieťaťa (27 %) alebo kombinovateľnosť s inými vecami (23 %).

 

Zaujímavé výsledky priniesla tiež otázka, ako ľudia nakladajú s použitým či nepotrebným oblečením a obuvou pre deti. Viac než polovica opýtaných Slovákov ho podľa tohto prieskumu daruje rodine alebo známym. Až ďaleko za touto možnosťou skončil variant daru charite a podobným inštitúciám (13 %), takmer zhodný počet predáva toto oblečenie online (11 %) a 8 % ho vyhadzuje do špeciálnych kontajnerov. Rovnaký počet si ale šaty necháva.

 

deti graf3

 

Pripravil: dk
Zdroj: redakcia, Nielsen Admosphere a Slovenský národný panel
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk