KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Generácia Millennials – Na vysnívané tovary si vytrvalo šetrí

millenianiNaše najmladšie generácie sa narodili do technologického obdobia. Súčasní mladí ľudia sa neučili používať smartfón ako 30-roční, dokonca ani nedostali svoj prvý mobil ako pätnásťroční. Už od útleho detstva sa hrávali s mobilmi svojich rodičov, ktorí to zároveň považovali za vhodný spôsob, ako dieťa zaujať.


Títo mladí ľudia sú na rozdiel od starších generácií sebavedomejší, viac sa zaujímajú o globálne problémy a presne vedia, aká by mala byť ich budúca práca. Sú ambiciózni a snaživí. Uvedomujú si, že svet, v ktorom žijeme, nie je jednoduchý. Snažia sa využívať také inštitúcie a spôsoby, s ktorými si idú za svojimi cieľmi a pritom sa vyvarujú neistote a vlastnému ohrozeniu.

 

Tieto závery vyplývajú z výsledkov štúdie Millennials+, ktorú agentúra TNS Slovakia uskutočnila na vzorke 1 500 mladých ľudí vo veku 12 až 26 rokov. Štúdia monitoruje životy mladých – zameriava sa na ich životný štýl, hodnoty, názory, životné postoje a správanie. Tiež skúma sledovanie médií, používanie technológií, spotrebiteľské správanie, obľúbenosť značiek a celebrít a život mladých v online svete. Štúdia detailne skúma aktuálne trendy v životoch mladej generácie.

 

Sociálne siete, YouTube a čety

 

Čím viac obrazoviek má tínedžer dispozícii, tým viac ich bude používať. Počítač s dvoma obrazovkami, tablet, smartfón a televízia sú nadštandardom, ale to neznamená, že ich kombinácia nie je čím ďalej bežnejšia. Všetky tieto zariadenie umožňujú mladým ľuďom rozvíjať ich mimoriadne obľúbené aktivity – trávenie času na sociálnych sieťach, sledovanie YouTube a četovanie s priateľmi. Samozrejme najpopulárnejšou sieťou zo všetkých je Facebook. Účet na tejto sieti má momentálne viac ako 90 % mladých ľudí. U tých mladších sú hneď na druhom a treťom mieste na rebríčku popularity Snapchat a Instagram. Spomedzi četovacích služieb je opäť najpopulárnejšia služba od spoločnosti Facebook, a to Messenger. Čo mladé generácie najradšej sledujú na YouTube sú hudobné videá. YouTube je zároveň najpopulárnejším hudobným médiom.

 

Počas svojho bežného dňa surfujú mladí ľudia na internete priemerne takmer tri hodiny, dve hodiny počúvajú hudbu a viac ako hodinu denne sledujú videá na YouTube. Televíziu sledujú denne v priemere 1,5 hodiny a s kamarátmi sú takmer 2,5 hodiny denne. Zvyšný čas trávia v škole a v práci, venujú sa domácim prácam, športujú, čítajú a spia.
Na rozdiel od predchádzajúcej vlny Millennials+, ktorá sa konala v roku 2014, v súčasnosti mladí Slováci viac pracujú a viac sa vzdelávajú a naopak, menej spia, menej počúvajú hudbu a menej sledujú televíziu.

 

„Po spánku a pobyte v škole alebo práci je surfovanie na internete štvrtá najpopulárnejšia aktivita mladých ľudí. Činnosti súvisiace s tým, že človek je pripojený do siete, sa stávajú tak bežné, že tieto aktivity už nevnímajú ako niečo „iné“ a „odlišné“. Skôr sa pousmejú, keď im budete hovoriť o „virtuálnej“ realite. Veď v konečnom dôsledku, keď o niečom komunikujú, tak je to ich prežívanie života. Len si to nehovoria, ale „sharujú“, hovorí Lukáš Bomba, Project Manager projektu Millennials+ zo spoločnosti TNS Slovakia.

 

V súvislosti s peniazmi sú mladí ľudia (a predovšetkým tí najmladší) vo veľkej miere odkázaní na svojich rodičov, ktorí im mesačné rozpočty vylepšujú pravidelným vreckovým. Priemerne dostávajú mladí ľudia vreckové na mesiac vo výške 45 €. Zároveň však mladí ľudia venujú viac času práci či brigádam. Zo zarobených peňazí si potom môžu kúpiť to, po čom túžia a čo im nekúpia rodičia. Na niektoré svoje vysnívané veci si mladí ľudia peniaze intenzívne sporia. A dokonca až 37 % z nich si sporí viac ako rok.

 

„Stále tiež rastie počet mladých ľudí, ktorí majú účet v banke. U vekových skupín nad 20 rokov má vlastný účet v banke viac ako 90 % mladých ľudí. Výrazne sa však zvýšil počet mladých ľudí vo veku 16-19 rokov, ktorí majú účet a začína rásť aj segment 12-15 ročných. Trend nárastu práve v mladších vekových skupinách môžeme očakávať aj naďalej“, hovorí Katarína Procházková, Head of Quali Department zo spoločnosti TNS Slovakia.

 

Pripravil: dk 

Zdroj: redakcia, TNS Slovakia
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk