Do obchodných centier chodíme aspoň raz týždenne
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 13. jún 2016
Niektorí Slováci považujú nakupovanie za nevyhnutnú povinnosť, iní chcú byť stále trendy a pre ďalších je to vyplnenie času. Z výsledkov prieskumu Lifestyle (TNS Slovakia) vyplynulo, že nákupné centrá v minulosti navštívili už takmer všetci Slováci (93 %).
Minimálne raz týždenne chodí do nákupných centier na Slovensku necelá polovica (48 %) ľudí, čo je v porovnaní s rokom 2013 nárast o 9 %. Nakupovanie považujú za obľúbenú voľnočasovú aktivitu približne dve pätiny (39 %) obyvateľov Slovenska, hlavne ženy a mladí ľudia do 30 rokov. Rovnaký podiel (39 %) Slovákov chodí do nákupných centier bez predchádzajúceho zámeru a nakupuje spontánne.
Zvýšená návštevnosť nákupných centier má však svoje opodstatnenie, a čoraz častejšie nesúvisí iba so samotnými nákupom. Pre mnohých Slovákov je návšteva nákupného centra spôsobom využitia voľného času v príjemnom prostredí alebo spojenia príjemného s užitočným. Ľudia tam chodia do reštaurácií a kaviarní, využívajú atrakcie pre deti, či chodievajú do kina.
Dôležitým faktorom je aj vybavenosť centra potrebnými službami - banky, pošta, mobilný operátor, lekáreň, prípadne čistiareň – a to všetko pod jednou strechou. Slováci tiež oceňujú príjemné prostredie, klimatizované priestory a neobmedzený prístup na internet.
Na spotrebiteľov striehne v nákupných centrách aj veľké množstvo zliav a akcií. Polovica (49 %) Slovákov si myslí, že všetky zľavy sú len „hra“ a tovar v akcii v skutočnosti nie je cenovo výhodný. Napriek tomu mnohých takáto hra baví – dve pätiny (41 %) nakupujú zľavnený tovar, aj keď ho momentálne nepotrebujú. Dve tretiny (66 %) ľudí síce akcie vopred nevyhľadávajú, ale v predajni ich pri rozhodovaní sa o kúpe zvažujú. No a štvrtina (26 %) ľudí sa domnieva, že tovar, ktorý je v akcii stráca záruku kvality.
Zdroj a graf: TNS Slovakia
Ilustračné foto: Shutterstock.com