KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Zlúčenie vernostných kariet do jednej by väčšina z nás privítala

vernostneSlováci vernostné programy obľubujú vo veľkej miere. Aspoň jednu vernostnú kartu má 85 % z nás. Z prieskumu spoločnosti MasterCard vyplynulo, že najčastejšie majú ľudia štyri až päť kariet, no vlastnia ich oveľa viac, ako skutočne používajú. Dôvodom je skutočnosť, že často zabúdajú, že nejaké vernostné karty vôbec majú.


„U zákazníkov sú vernostné programy veľmi obľúbené, poskytujú im totiž rad výhod, akými sú zľavy, odmeny za nákupy a špeciálne ponuky. Zároveň by ale väčšina zákazníkov mala radšej tieto výhody v jednej platobnej karte. Bonusy by tak získavali automaticky pri nákupe,“ vysvetľuje Josef Machala, Loyalty & Acceptance Manager MasterCard.

 

Podľa prieskumu MasterCard, uskutočneného medzi 1100 spotrebiteľmi v súvislosti s anketou Obchodník roka 2015, vlastní konkrétne vernostnú kartu 85 % Slovákov. Každý piaty (19 %) vlastní štyri až päť kariet, iba jednu kartu má 12 % ľudí a 15 % ľudí nemá vernostnú kartu vôbec.

 

Napriek tomu, že Slováci majú v priemere štyri vernostné karty, realita v ich užívaní je iná. Priemerný počet používaných kariet je podľa tohto prieskumu 3 na osobu, ľudia však najčastejšie používajú 2 vernostné karty. Prieskum tiež ukázal, že ženy sú častejšími užívateľmi vernostných programov. V priemere vlastnia 4,5 karty a 3,4 často používajú, na mužov potom pripadá 3,5 vlastnených a 2,7 používaných vernostných kariet.

 

Z hľadiska veku sú najčastejšími užívateľmi vernostných programov ľudia z ekonomicky najsilnejšej vekovej kategórie 35–44 rokov, na ktorú pripadá 4,9 vlastnených a 3,6 využívaných vernostných kariet. Značný je aj rozdiel medzi tými, ktorí bežne platia platobnou kartou, a tými, ktorí ju nevyužívajú. Ľudia skeptickí ku platobným kartám sú menej ochotní využívať aj vernostné programy, na jedného pripadá v priemere 2,8 vlastnených a 2,5 užívaných vernostných kariet. Platobnú kartu vlastní 85 % Slovákov, tí majú v priemere 4,2 vernostnej karty a z nich ju často využíva 3,1.

 

Prieskum sa zaoberal aj názorom ľudí na možnosť, kedy by mohli mať namiesto niekoľkých vernostných kariet výhody od všetkých predajcov zakomponované do svojej platobnej karty. „Ľudia by potom nemuseli mať peňaženky plné rôznych kartičiek a zdržiavať sa ich hľadaním a vyťahovaním pri platení,“ dodáva J. Machala. Z tých, ktorí vlastnia dve alebo viac vernostných kariet, by možnosť zlúčenia uvítali takmer tri štvrtiny (71 %). Zlúčenie vernostného programu s platobnou kartou ponúka program MasterCard Priceless Specials. Po zaregistrovaní do programu získavajú ľudia u vybraných obchodníkov z každej platby kartou peniaze späť a navyše poskytuje členom ponuky vytvorené priamo na mieru.

 

Zdroj: MasterCard, redakcia
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk