KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Mladých ľudí sponzorujú hlavne rodičia

tns prieskumRodičia sú pre túto, pomerne veľkú skupinu spotrebiteľov vo veľkej miere najhlavnejším zdrojom financií pre nákupy a bežné životné náklady.  

 

 

 

 

 

 

Zistenia prináša prieskum o mladých ľuďoch Millennials+, ktorý uskutočnila agentúra TNS Slovakia na vzorke 1500 mladých ľudí vo veku 12-26 rokov. Finančne najzávislejší sú na svojich rodičoch najmladší tínedžeri vo veku 12-15 rokov (92%). Čím sú mladí ľudia starší, tým je aj závislosť na rodičovských peniazoch a vreckovom menšia.

 

Peniaze ako darček

 

Rozpočty najmladším tínedžerom (12-15 rokov) pravidelne vylepšujú aj starí rodičia či iní príbuzní (60%). Tretina (31%) najmladších priznáva, že si finančne prilepšuje aj počas sviatkov, pretože darček, ktorý im prináša najväčšiu radosť, sú práve peniaze. Za týždeň dokážu najmladší tínedžeri v priemere minúť 17 eur.Starších tínedžerov (16-19 rokov) financujú tiež hlavne rodičia (84%), pomenej už starí rodičia (42%). V tomto veku začínajú byť mladí ľudia finančne samostatnejší, na brigádach si začínajú zarábať svoje prvé peniaze (44%). Vek, kedy mladá generácia získava prvé skúsenosti so zarábaním peňazí, sa tak znížil. Zatiaľ čo v minulosti na brigády chodili vysokoškoláci, v súčasnosti si takýmto spôsobom privyrábajú už aj stredoškoláci. Na týždeň si stredoškoláci vystačia priemerne so sumou 21 eur. Aj vysokoškolákov rodičia ešte stále finančne podporujú (70%). Nakoľko je vysokoškolský život náročný, táto dotácia mladým ľuďom väčšinou nestačí, a tak takmer dve tretiny (60%) vysokoškolákov popri štúdiu aj brigádujú. Priemerná týždenná útrata vysokoškoláka je 47 eur.

 

Vlastný príjem

 

Mladí, pracujúci ľudia (20-26 roční) sa už musia spoľahnúť predovšetkým sami na seba. Až dve tretiny (69%) pracujú na plný pracovný úväzok, 6% na polovičný, brigádami si prilepšuje 15% a vlastné podnikanie skúša 8%. Štvrtina (25%) však aj v tomto veku dostáva finančnú injekciu od svojich rodičov. Výdavky týchto ľudí sú pochopiteľne väčšie. Za týždeň minú podľa zistení štúdie 81 eur.Rozdiel v zarábaní a míňaní peňazí je výrazný najmä z pohľadu pohlavia. Chlapci pracujú viac ako dievčatá. Ale aj viac míňajú. Zatiaľ čo dievčatá minú podľa zistení prieskumu za týždeň len 36 eur, u chlapcov je to skoro 50 eur.

 

Zdroj: TNS Slovakia
Pripravila: jk
Ilustračné foto: redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk