KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Ako sa darí mliekarom na Slovensku?

mlieko indexCena mlieka dlhodobo klesá, cena masla naopak vystrelila smerom nahor. Ak tento trend bude naďalej pokračovať, maslo sa stane luxusným tovarom, ktorý budú spotrebitelia substituovať inými výrobkami.

Čítať ďalej...

Koniec kvót na cukor. Čo to prinesie?

cukor2017Kvóty na cukor sú už minulosťou. Roky trvajúce výrobné obmedzenia platné pre túto komoditu sa skončili 30. septembra 2017. Od 1. októbra sa trh s cukrom zliberalizoval. Cukor bol poslednou komoditou v Európskej únii, ktorá podliehala systému kvót.

Čítať ďalej...

Pohľad výrobcu: Dehydratované polievky a hotové jedlá

polievky 2017Dehydratované polievky patria k stálym položkám v nákupných košíkoch slovenských domácností. Ako tento segment vníma jeho výrobca? Aké vývojové smerovania zaznamenáva?

Čítať ďalej...

Spotreba masla klesá neúmerne pomalšie ako rast jeho ceny

maslo

V posledných týždňoch sa na Slovensku aj v okolitých krajinách skloňuje „maslová“ situácia na trhu.Výskumná agentúra Nielsen sa na vývoj tejto kategórie pozrela očami spotrebiteľa, teda koncového zákazníka v maloobchodných predajniach s potravinami.

Čítať ďalej...

Rastúce ceny kravského mlieka zvyšujú ceny masla

maslo2017Jednou z najpálčivejších tém sa v poslednom období stali aj rastúce ceny masla. Priemerná cena malého masla (125 g balenia) na Slovensku vzrástla podľa údajov Štatistického úradu SR v priebehu posledných 12 mesiacov z 0,85 € v júli 2016 až na 1,09 € v júli tohto roku.

Čítať ďalej...

Zmrzliny: Silnejúci dôraz na zloženie a tradície

zmrzlina 2017Zmrzlina je obľúbenou pochúťkou slovenských domácností, ročne priláka k nákupom takmer 90 % z nich. Na domácu spotrebu ju nakupujeme v priemere 12-krát za rok.

Čítať ďalej...

Fairtrade 2016: Najobľúbenejšia je káva, rastú cereálne výrobky

fair trade 2017V roku 2016 sa na Slovensku predalo celkom 70 ton praženej kávy s certifikáciou Fairtrade a organizácie drobných farmárov tak získali príplatok pre komunitné projekty vo výške 32 000 €.

Čítať ďalej...

Hitom je používanie špeciálnych aróm a netradičných náplní

vladislav baricakPečivo ponúka toho oveľa viac, než by ste čakali. Zákazníkov chce nielen prekvapovať, ale aj nabádať k zdravšiemu životnému štýlu. O predaji a trendoch v pekárenstve na Slovensku sme hovorili s Vladislavom Baričákom, podpredsedom Únie priemyselných pekárov.

Čítať ďalej...

Klesli celkové výdavky na mrazenú hydinu

mrazene 2017Mrazený tovar nakupujú slovenské domácnosti v maloobchodnej sieti približne 36x do roka, čo je v priemere 3x za mesiac. Najčastejšie sa v nákupných košíkoch objavuje zmrzlina, mrazená zelenina, pizza a hotové jedlá.

Čítať ďalej...

O pozornosť žiadajú menej známe ovocné druhy

uvod netradične ovocieSortiment ovocia je v slovenskej maloobchodnej sieti viac menej nemenný. Výrazne sa nemení ani rebríček najviac vyhľadávaného ovocia. O priazeň našincov však usilujú aj nové, hoci menej známe ovocné druhy, ktoré na pultoch ešte nevidno. Ide najmä o drobnejšie bobuľové ovocie, ktoré si našlo priaznivcov najmä medzi mladými spotrebiteľmi.

 

Čítať ďalej...

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk