Z ovocia sa najviac predávajú banány, zo zeleniny zemiaky
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 12. september 2018
K bežne nakupovaným čerstvým tovarom patrí ovocie a zelenina. Nakupujú ich všetky domácnosti. Podľa prieskumu Slováci viac míňajú za ovocie.
Ovozela: Záujem o slovenské paradajky sa stupňuje
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 31. august 2018
Nákupné zvyklosti slovenských zákazníkov sa menia. Ešte pred niekoľkými rokmi boli obľúbené paradajky zo Španielska. Dnes rastie záujem už aj o tie slovenské.
Predaj fairtradových komodít na Slovensku pokračuje medziročným rastom
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 27. august 2018
Pri káve, ktorá je akousi vlajkovou loďou Fairtrade, ide o viac ako päťdesiat percentný nárast, predaj výrobkov s fairtradovým kakaom vzrástol dokonca o viac ako dvesto percent. Hoci sú produkty s certifikáciou Fairtrade stále na našom trhu vnímané ako okrajové, ich perspektíva je veľmi zaujímavá.
O priazeň nakupujúcich usilujú výrobky s folklórnymi motívmi
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 24. august 2018
Slovensko má k folklóru veľmi blízko, dokonca o niečo viac než iné krajiny. Folklórne motívy sa rozhodli zviditeľniť a viac využiť na obaloch svojich výrobkov aj niektorí výrobcovia a obchodníci.
Kávová limonáda Mazagrande vzbudzuje zvedavosť
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 15. august 2018
Tá následne otvára cestu k objavovaniu. Zvedavosť môže vyvolať aj množstvo otázok. Napríklad: Dá sa zmiešať káva s limonádou? Odpoveďou je potvrdenie, že to skutočne ide.
Detské potraviny: K celkovému rastu kategórie pomohli nové obaly
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 07. august 2018
Detské potraviny patria na našom trhu k napredujúcim kategóriám.Celkové tržby z predaja týchto produktov prvýkrát presiahli hranicu 30 mil. €. Čo je najžiadanejšie?
Predaj piva: Nadpriemerne sa darí najmä radlerom
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 30. júl 2018
Slovenskí spotrebitelia nakupujú viac piva. Objem piva nakúpeného v maloobchode medziročne narástol o 2 %, tržby z predaja piva o 3 %. Takýto vývoj však nie je výnimočný v porovnaní s priemerným rastom tržieb potravín. Ten sa pohybuje na úrovni okolo 4 %.
Grilovacia sezóna trvá do jesene. Ponuku sa vyplatí priebežne spestrovať
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 16. júl 2018
S nástupom teplejších dní pribúda v regáloch predajní širšia ponuka produktov určených na grilovanie. Ktoré sú najžiadanejšie?
Výrobky privátnych značiek pribúdajú na pultoch, aj v nákupných košíkoch
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 26. jún 2018
Potravinárska komora Slovenska uskutočnila opäť prostredníctvom agentúry GfK prieskum vystavenia privátnych značiek potravín na pultoch predajní na Slovensku. Z výsledkov vyplýva, že privátne značky si oproti minulému roku výrazne polepšili, čo je ale v neprospech značkových potravín.
Odborníci hodnotili a ocenili najlepšie pivá
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 20. jún 2018
Počas nedávnej slávnostnej pivnej korunovácie si symbolické bronzové, strieborné a zlaté korunky prevzali zástupcovia 11 veľkých, malých a remeselných pivovarov.