S aplikáciou obchodného reťazca vo vrecku

S aplikáciou obchodného reťazca vo vrecku

Budovanie nových nákupných centier bude pokračovať aj v roku 2018

Budovanie nových nákupných centier bude pokračovať aj v roku 2018

Farebnosť predajne: Ktoré farby podporujú nakupovanie?

Farebnosť predajne: Ktoré farby podporujú nakupovanie?

Previous
Next
  • S aplikáciou obchodného reťazca vo vrecku

  • Budovanie nových nákupných centier bude pokračovať aj v roku 2018

  • Farebnosť predajne: Ktoré farby podporujú nakupovanie?

retail innovations 2018

AKTUÁLNE

Lidl opäť zvyšuje zamestnancom mzdy

Diskontný reťazec zvýšil od jesene 2016 platy v predajniach a skladoch o tridsať percent, nástupné platy narástli až o tretinu.

Cidery kupovali Slováci častejšie a lacnejšie

cidery2Cidery sú na našom trhu novou a hneď aj vysoko perspektívnou kategóriou. Ponuka je priebežne dopĺňaná o novinky, špecifickosť týchto produktov objavuje stále viac konzumentov.


V spotrebe ciderov máme podľa ich výrobcov zaujímavé prvenstvá a región strednej Európy patrí v tomto smere k najrýchlejšie rastúcim. Mnohí spotrebitelia považujú cider za sezónny produkt a spájajú si ho s príjemným letným osviežením alebo s letnými hudobnými festivalmi. Týmto smerom ho posúvajú aj výrobcovia, keď vo svojich odporúčaniach zdôrazňujú podávanie po vychladení či s ľadom. Spotreba ciderov však u nás rastie aj mimo letného obdobia.


Posilnili plechovky


Aktuálne zistenia prieskumnej agentúry Nielsen potvrdzujú rastúcu obľubu tohto nápoja. Údaje pochádzajú z maloobchodného auditu realizovaného v predajniach s potravinami a zmiešaným tovarom (s vylúčením predajní Metro).


„Spotreba ciderov za posledných monitorovaných dvanásť mesiacov ( jún2016- máj 2017) dosiahla na Slovensku úroveň 2,54 mil. litrov. Je to nárast na úrovni 7,4%. Kvôli výraznému poklesu priemernej ceny o 9%, pod úroveň 2 € za liter, sa však nedarilo tejto kategórii rásť v tržbách. Tie naopak zaznamenali pokles o 2%. V prepočte ide o celkové tržby v hodnote 4,7 miliónov € ročne. Na porovnanie, obraty piva aj radlerov medziročne narástli. Pri pive o 4% a pri radleroch rástli tržby až trikrát rýchlejšie - o 13%. Pokiaľ ide o typy balení ciderov, medziročne posilnili plechovky, ktorých podiel predstavuje už viac ako 70% z tržieb celej kategórie,“ hovorí Mária Hukelová zo spoločnosti Nielsen.

 

Globálny trh so ciderom


História tohto nápoja sa začala písať podľa dostupných zdrojov niekedy už pred 5000 rokmi. U nás len prednedávnom, v roku 2015, kedy sa na trhu objavili prvé značky ciderov. Celosvetový trh so ciderom je momentálne najrýchlejšie rastúcim trhom s alkoholickými nápojmi na svete. Rastie dokonca dvakrát rýchlejšie ako celosvetový trh s pivom a štyrikrát rýchlejšie ako trh s vínom. Za posledných päť rokov narástol o 25 %.


Podľa údajov z roku 2013 má najväčšie zastúpenie cider stále v Európe – ide o podiel na úrovni takmer 70 %. Rýchlo však jeho obľuba rastie aj v ostatných oblastiach sveta. Najviac cideru sa momentálne predá vo Veľkej Británii a Írsku, kde spotreba na obyvateľa dosahuje až 15 litrov ročne.


Významným výrobcom cideru je v súčasnosti spoločnosť Heineken s podielom na úrovni 19 %. Vlastní dva závody na výrobu cideru – závod Bulmer´s v anglickom Hereforde a závod Stassen Cidre v belgickom meste Aubel. Kľúčový ciderom tejto spoločnosti je Strongbow. Aktuálny trhový podiel značky  na Slovensku je približne 85%. V ponuke má štyri chuťové varianty: Gold Apple, Red Berries, Dark Fruit a Elderflower, ktorá nahradila príchuť Honey.


V súčasnosti Heineken na našom trhu okrem tejto značky ponúka aj prémiovú značku Stassen – zatiaľ len v Horeca prevádzkach a slovenský cider Lišiak zo Sadu Sajder. Ten od februára tohto roku vyrába v Hurbanove odkiaľ sa na trhy strednej a východnej Európy dostáva aj značka Strongbow.


Lišiak zo Sadu Sajder je v ponuke v dvoch chuťových variantoch typicky slovenského ovocia – jablko a hruška. Chuť Lišiaka zo sadu je vyladená preferenciám slovenských konzumentov. Okrem týchto ciderov sa postupne objavujú v ponuke trhu aj iné značky, najmä lokálnych výrobcov (Opre´ cider, Jablčnô a pod.).


Spotrebiteľ

 

Typickým spotrebiteľom tohto nápoja je mladší, hlavne mestský spotrebiteľ. V tomto sa nelíšime od iných krajín sveta, kde sa cidery predávajú a konzumujú.

 

„Na Slovensku dosahuje spotreba ciderov približne 0,5l na osobu a rok. Najviac spotrebiteľov má tento nápoj v bratislavskom regióne. Zaujímavosťou súvisiacou s našou krajinou je preferencia tmavých a ochutených ciderov,“ hovorí pre odborný portál RETAIL magazin.sk Peter Nikodém zo spoločnosti Heineken Slovensko, a.s.. Ako ďalej uvádza, najviac sa tohto nápoja predá u nás na modernom trhu, v hypermarketoch a supermarketoch. Pri výbere rozhoduje príchuť, ale aj značka a cena.


Očami výrobcu


Rastúcu dôležitosť tejto kategórie vníma aj Jitka Němečková, manažérka firemnej komunikácie Pivovarov Topvar, ktorá na slovenskom trhu otvárala kategóriu so značkou Kingswood. Po úspechu klasickej verzie boli na trh postupne uvedené aj verzie Dry a Rosé. Na jar tohto roku uviedla táto spoločnosť cider Frisco a to v troch ovocných príchutiach Jablko a citrón, brusnica a lesné ovocie.


„Kategória ciderov je na Slovensku stále veľmi mladou kategóriou medzi alkoholickými nápojmi. Zároveň je aj najrýchlejšie rastúcou a očakávame, že bude rásť aj naďalej. Cider je nápoj rovnako obľúbený a vhodný pre ženy, aj pre mužov. Oslovuje priaznivcom vína, ktorí preferujú ľahké, osviežujúce ovocné chute, alebo konzumentov, pre ktorých je chuť piva príliš horká,“ dodáva J. Němečková.


Druhotné vystavenie


Cider sa tak postupne stáva súčasťou regálov s pivom, resp. je sústreďovaný do ich susedstva. Osvedčilo sa však aj druhotné vystavovanie a to najmä v sezónnom období.


„Cider je ešte stále pomerne málo známa kategória, veľmi dôležité je preto aj jeho druhotné vystavenie. Celkom dobre pri tomto nápoji fungujú aj samplingové akcie alebo eventy, kde majú spotrebitelia možnosť produkt spoznať a ochutnať,“ uvádza J. Němečková. Prostredníctvom ochutnávok si táto kategória získava stále viac priaznivcov.

 

cidre

 

Čo je cider?

 

Cider je osviežujúci, mierne alkoholický nápoj, ktorý sa vyrába riadeným kvasením jablčného muštu. Je jedným z najstarších alkoholických nápojov na svete. Na výrobu muštu, z ktorého potom cider kvasí, sa používajú špeciálne odrody jabĺk a ich správnym miešaním vzniká unikátna chuť cideru.

 

Pripravil: dk

Zdroj: Heineken Slovensko, Pivovary Topvar, Nielsen
Ilustračné foto: redakcia

Obchodník

V stredu 21. februára 2018 spustila dm na Slovensku svoj online shop. Zákazníci tak môžu cez webovú stránku www.mojadm.sk nakupovať 24 hodín denne a získavať informácie o svojich obľúbených výrobkoch ...

Produkt

Novinky a aktuálne trendy zo sveta potravinárstva odprezentuje od 27. februára do 2.marca 2018 na brnianskom výstavisku Medzinárodný potravinársky veľtrh SALIMA. Po ročnej prestávke má pripravených ...

Spotrebiteľ

Na konci roku 2017 dôvera európskych spotrebiteľov mierne stúpala. V decembri dosiahol index spotrebiteľskej klímy GfK za európsku dvadsaťosmičku 21,1 bodu, čo je najvyššia hodnota za desať rokov.

Logistika

Logisti rozšírujú doručovanie koncovému zákazníkovi pod názvom GW pro.line home vo viacerých krajinách východnej Európy, okrem Slovenska, v Českej republike, Chorvátsku a Maďarsku. Služby dobre ...

Zahraničie

Významný hráč internetového trhu prichádza so zaujímavým konceptom - predajňou budúcnosti. Predajne, časom ich má byť viac, chcú zastrešiť extrémne rýchle nakupovanie, zaručiť neobmedzené otváracie ...

Komentáre

zverbik m
Tomáš Zverbík
Konica Minolta Slovakia
Nebojte sa digitalizovať!
andrej catajsky m
Andrej Čatajský
Simplicity consulting s. r. o.
Ktorý projekt zlepšenia začať skôr?
lucia dovalova m
Lucia Dovalová
Poštová banka
Čo sa podpísalo pod rast spotrebiteľských cien u nás v roku 2017?
frantisek komora m
František Komora
Zväz logistiky a zasielateľstva Slovenskej republiky
Nová vzdelávacia schéma, alebo záchranný pás?

natural solutions

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



SALIMA BRNO 2018

POVEDALI

prof. Ing. Peter Staněk, CSc.

„Až 30% produktov potravinárskeho priemyslu nenájde svojich zákazníkov.“

prof. Ing. Peter Staněk, CSc.
Ekonomický ústav SAV

Personálne zmeny

Nový riaditeľ divízie spotrebnej elektroniky Samsung Electronics

Jan ZivnyS účinnosťou od 1. februára sa stal novým riaditeľom divízie spotrebnej elektroniky v spoločnosti Samsung Electronics Czech and Slovak Ján Živný.

Rozhovor mesiaca

Elektronické cenovky prekvapili nás, kávová limonáda zákazníkov

Eva Kotynkova maly perexHovorí Eva Kotýnková, Corporate Communications Manager spoločnosti TCHIBO SLOVENSKO spol. s r. o. Pri voňavej káve sme spolu hovorili o zaujímavých novinkách, technológiách, fungovaní kamenného a online obchodu.

Video

Retail in Detail/New Customer Journey 2017

Monitor trhu

Všimli sme si

Čo sa v OC Polus, v priestoroch bývalého hypermarketu Carrefour, pripravuje?


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail