Dbáte pri spotrebe energií na životné prostredie?

Dbáte pri spotrebe energií na životné prostredie?

Elektronické cenovky ako marketingový nástroj

Elektronické cenovky ako marketingový nástroj

Slovenčina v obchode nie je prepych

/obchodnik/maloobchod/3203-slovencina-nie-je-v-obchode-prepych

Previous
Next
  • Dbáte pri spotrebe energií na životné prostredie?

  • Elektronické cenovky ako marketingový nástroj

  • Slovenčina v obchode nie je prepych

nabicyklidoobchodu 2018

AKTUÁLNE

Samosprávy farmárov a potravinárov očakávajú naplnenie sľubov

Rada poľnohospodárskych a potravinárskych samospráv, združujúca najväčšie a najreprezentatívnejšie samosprávy poľnohospodárov a potravinárov, očakáva, že verejne deklarované sľuby ohľadom navýšenia štátnej pomoci na rok 2019 pre sektor poľnohospodárstva a potravinárstva, budú naplnené.

Cidery kupovali Slováci častejšie a lacnejšie

cidery2Cidery sú na našom trhu novou a hneď aj vysoko perspektívnou kategóriou. Ponuka je priebežne dopĺňaná o novinky, špecifickosť týchto produktov objavuje stále viac konzumentov.


V spotrebe ciderov máme podľa ich výrobcov zaujímavé prvenstvá a región strednej Európy patrí v tomto smere k najrýchlejšie rastúcim. Mnohí spotrebitelia považujú cider za sezónny produkt a spájajú si ho s príjemným letným osviežením alebo s letnými hudobnými festivalmi. Týmto smerom ho posúvajú aj výrobcovia, keď vo svojich odporúčaniach zdôrazňujú podávanie po vychladení či s ľadom. Spotreba ciderov však u nás rastie aj mimo letného obdobia.


Posilnili plechovky


Aktuálne zistenia prieskumnej agentúry Nielsen potvrdzujú rastúcu obľubu tohto nápoja. Údaje pochádzajú z maloobchodného auditu realizovaného v predajniach s potravinami a zmiešaným tovarom (s vylúčením predajní Metro).


„Spotreba ciderov za posledných monitorovaných dvanásť mesiacov ( jún2016- máj 2017) dosiahla na Slovensku úroveň 2,54 mil. litrov. Je to nárast na úrovni 7,4%. Kvôli výraznému poklesu priemernej ceny o 9%, pod úroveň 2 € za liter, sa však nedarilo tejto kategórii rásť v tržbách. Tie naopak zaznamenali pokles o 2%. V prepočte ide o celkové tržby v hodnote 4,7 miliónov € ročne. Na porovnanie, obraty piva aj radlerov medziročne narástli. Pri pive o 4% a pri radleroch rástli tržby až trikrát rýchlejšie - o 13%. Pokiaľ ide o typy balení ciderov, medziročne posilnili plechovky, ktorých podiel predstavuje už viac ako 70% z tržieb celej kategórie,“ hovorí Mária Hukelová zo spoločnosti Nielsen.

 

Globálny trh so ciderom


História tohto nápoja sa začala písať podľa dostupných zdrojov niekedy už pred 5000 rokmi. U nás len prednedávnom, v roku 2015, kedy sa na trhu objavili prvé značky ciderov. Celosvetový trh so ciderom je momentálne najrýchlejšie rastúcim trhom s alkoholickými nápojmi na svete. Rastie dokonca dvakrát rýchlejšie ako celosvetový trh s pivom a štyrikrát rýchlejšie ako trh s vínom. Za posledných päť rokov narástol o 25 %.


Podľa údajov z roku 2013 má najväčšie zastúpenie cider stále v Európe – ide o podiel na úrovni takmer 70 %. Rýchlo však jeho obľuba rastie aj v ostatných oblastiach sveta. Najviac cideru sa momentálne predá vo Veľkej Británii a Írsku, kde spotreba na obyvateľa dosahuje až 15 litrov ročne.


Významným výrobcom cideru je v súčasnosti spoločnosť Heineken s podielom na úrovni 19 %. Vlastní dva závody na výrobu cideru – závod Bulmer´s v anglickom Hereforde a závod Stassen Cidre v belgickom meste Aubel. Kľúčový ciderom tejto spoločnosti je Strongbow. Aktuálny trhový podiel značky  na Slovensku je približne 85%. V ponuke má štyri chuťové varianty: Gold Apple, Red Berries, Dark Fruit a Elderflower, ktorá nahradila príchuť Honey.


V súčasnosti Heineken na našom trhu okrem tejto značky ponúka aj prémiovú značku Stassen – zatiaľ len v Horeca prevádzkach a slovenský cider Lišiak zo Sadu Sajder. Ten od februára tohto roku vyrába v Hurbanove odkiaľ sa na trhy strednej a východnej Európy dostáva aj značka Strongbow.


Lišiak zo Sadu Sajder je v ponuke v dvoch chuťových variantoch typicky slovenského ovocia – jablko a hruška. Chuť Lišiaka zo sadu je vyladená preferenciám slovenských konzumentov. Okrem týchto ciderov sa postupne objavujú v ponuke trhu aj iné značky, najmä lokálnych výrobcov (Opre´ cider, Jablčnô a pod.).


Spotrebiteľ

 

Typickým spotrebiteľom tohto nápoja je mladší, hlavne mestský spotrebiteľ. V tomto sa nelíšime od iných krajín sveta, kde sa cidery predávajú a konzumujú.

 

„Na Slovensku dosahuje spotreba ciderov približne 0,5l na osobu a rok. Najviac spotrebiteľov má tento nápoj v bratislavskom regióne. Zaujímavosťou súvisiacou s našou krajinou je preferencia tmavých a ochutených ciderov,“ hovorí pre odborný portál RETAIL magazin.sk Peter Nikodém zo spoločnosti Heineken Slovensko, a.s.. Ako ďalej uvádza, najviac sa tohto nápoja predá u nás na modernom trhu, v hypermarketoch a supermarketoch. Pri výbere rozhoduje príchuť, ale aj značka a cena.


Očami výrobcu


Rastúcu dôležitosť tejto kategórie vníma aj Jitka Němečková, manažérka firemnej komunikácie Pivovarov Topvar, ktorá na slovenskom trhu otvárala kategóriu so značkou Kingswood. Po úspechu klasickej verzie boli na trh postupne uvedené aj verzie Dry a Rosé. Na jar tohto roku uviedla táto spoločnosť cider Frisco a to v troch ovocných príchutiach Jablko a citrón, brusnica a lesné ovocie.


„Kategória ciderov je na Slovensku stále veľmi mladou kategóriou medzi alkoholickými nápojmi. Zároveň je aj najrýchlejšie rastúcou a očakávame, že bude rásť aj naďalej. Cider je nápoj rovnako obľúbený a vhodný pre ženy, aj pre mužov. Oslovuje priaznivcom vína, ktorí preferujú ľahké, osviežujúce ovocné chute, alebo konzumentov, pre ktorých je chuť piva príliš horká,“ dodáva J. Němečková.


Druhotné vystavenie


Cider sa tak postupne stáva súčasťou regálov s pivom, resp. je sústreďovaný do ich susedstva. Osvedčilo sa však aj druhotné vystavovanie a to najmä v sezónnom období.


„Cider je ešte stále pomerne málo známa kategória, veľmi dôležité je preto aj jeho druhotné vystavenie. Celkom dobre pri tomto nápoji fungujú aj samplingové akcie alebo eventy, kde majú spotrebitelia možnosť produkt spoznať a ochutnať,“ uvádza J. Němečková. Prostredníctvom ochutnávok si táto kategória získava stále viac priaznivcov.

 

cidre

 

Čo je cider?

 

Cider je osviežujúci, mierne alkoholický nápoj, ktorý sa vyrába riadeným kvasením jablčného muštu. Je jedným z najstarších alkoholických nápojov na svete. Na výrobu muštu, z ktorého potom cider kvasí, sa používajú špeciálne odrody jabĺk a ich správnym miešaním vzniká unikátna chuť cideru.

 

Pripravil: dk

Zdroj: Heineken Slovensko, Pivovary Topvar, Nielsen
Ilustračné foto: redakcia

Obchodník

Počet majiteľov a prevádzkovateľov maloobchodných predajní, ktorí zabúdajú na protipožiarnu ochranu nie je malý. Ide pritom o dôležitú povinnosť, ktorej podceňovanie sa nevypláca.

Produkt

Spotrebiteľ

Pokiaľ Európania nakupujú online najčastejšie módu, elektroniku a knihy, Slováci okrem módy preferujú hlavne kozmetiku či knihy. Čoraz častejšie objednávajú tovar cez smartfóny, čomu sa prispôsobujú ...

Logistika

Po dokončení výstavby novej logistickej haly v hodnote presahujúcej 5 miliónov € plánuje ešte v tomto roku zahájiť ďalšie investície. V auguste 2018 DACHSER získal platné stavebné povolenie na druhú ...

Zahraničie

Pri príležitosti desiateho výročia pôsobenia v Českej republike otvorila spoločnosť Möbelix rekonštruované obchodné priestory v Prahe – Vysočanoch. Predstavuje tu úplne nový koncept svojich predajní.

Komentáre

zverbik m
Tomáš Zverbík
Konica Minolta Slovakia
Dobrému IT nezáleží na veľkosti firmy
andrej catajsky m
Andrej Čatajský
Simplicity consulting s. r. o.
Ktorý projekt zlepšenia začať skôr?
glasova m
Jana Glasová
Poštová banka
V ktorých krajoch sa míňa v maloobchode najviac?
frantisek komora m
František Komora
Zväz logistiky a zasielateľstva Slovenskej republiky
Nová vzdelávacia schéma, alebo záchranný pás?

banner pytajme si slovenske

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



POVEDALI

miroslav lukes

„Budúcnosť je v digitálnych platbách a platení prostredníctvom QR kódov.“

Miroslav Lukeš,
generálny riaditeľ Mastercard

pre Slovensko, Českú republiku a Rakúsko

Personálne zmeny

Hamé má na Slovensku nového marketingového manažéra

Lukáš HladíkStal sa ním Lukáš Hladík. Zodpovedať bude za marketingovú komunikáciu značiek Májka, DOMA, Hamé, Znojmia či Hamánek.

Rozhovor mesiaca

Slováci nás dobre poznali ešte predtým, než sme vstúpili na trh

rybar mHovorí v rozhovore Ing. Miroslav Rybár, generálny riaditeľ spoločnosti Podravka International, s.r.o, zastúpenia Podravky na Slovensku.

Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018

Všimli sme si

postrehy41

Neďaleko známej Obchodnej ulice v Bratislave vznikla predajňa s východoeurópskymi potravinami.


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail


banner kniha co nemame neprodame