Kvalitný marketing závisí aj od dobrej tlače
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 29. september 2016
Katalógy, brožúry, letáky, prospekty, ale aj samotné obaly výrobkov. Tu všade zohráva svoju úloha kvalitná tlač. Som preto presvedčený, že dobrý marketing a kvalitná tlač idú v ruka ruke.
Hovorí sa, že obchodník má tri sekundy na to, aby obalom výrobku dokázal zákazníka zaujať. Preto radím, aby ste vždy mysleli na priame cielenie na zákazníka. Je to totiž kľúčová záležitosť.
Každý obal výrobku podľa môjho názoru musí zodpovedať cieľovej skupine, ktorej sa prihovára. Je nevyhnutné, aby výrobky určené pre staršiu cieľovú skupinu boli komunikované a označované inak, ako pre mladú generáciu. Zatiaľ čo staršia generácia vyhľadáva praktickosť, mladšia generácia najnovšie módne prúdy. Aj tu však nachádzame niekoľko styčných bodov. Sú nimi trendy, ktorým sa kvalitné marketingové materiály v kombinácii s kvalitnou tlačou nevyhnú. Pre moderné marketingové materiály sú totiž charakteristické jednoduché motívy bez využívania najrôznejších ornamentov. Kľúčovú úlohu na upútanie pozornosti zákazníkov tak zohráva korporátna identita. Práve tá identifikuje výrobok a danú značku. Nezabudnite preto efektívne využívať korporátnu identitu. Zákazníkovi musí byť zrejmé aký výrobok, respektíve o akú značku ide.
Existujú určité kategórie výrobkov, kde tlač a výzor marketingových materiálov povie zákazníkovi na prvý pohľad pre koho je výrobok určený. Narážam na segment alkoholických nápojov. Ak sa totiž vyberiete do predajne kúpiť fľašu vína, podľa etikety a obalu presne viete identifikovať, pre koho je produkt určený a či ide o prémiovú značku. Niektorí z vás si môžu pomyslieť, že na etiketách a obaloch alkoholických nápojov sa nedá nič nové vymyslieť. Opak je však pravdou. Podľa mojich skúseností práve trh s marketingovou tlačou napreduje. Dôkazom sú najnovšie trendy samotného spracovania. Či už sú to výrezy, výseky, zlatenie, zlatá ražba alebo lakovanie. Moja rada znie, aby ste si našli čas na sledovanie najnovších trendov a prispôsobili sa im. Na trhu je totiž len niekoľko výrobcov, ktorí využívajú roky nezmenený obal, etiketu ako marketingový nástroj. Je to skôr otázka retro obalov niektorých výrobkov, ktoré sa dostávajú do módy.
Chcel by som sa dotknúť ešte jednej oblasti, kde viacero firiem robí zásadnú chybu. Všetci sa totiž zhodneme, že obal výrobku má informovať zákazníkov, ale aj vzbudiť emócie, záujem zákazníkov. Ak však ste predajcovia a predávate výrobky zo zahraničia, neprelepujte výrobky nálepkou s jazykovou mutáciou. Prelepený obal nálepkou budí negatívny dojem u zákazníkov. Takýto prístup k zákazníkovi vnímam nedôveryhodne. Som presvedčený, že investície do kvalitnej tlače a dobrých marketingových obalov sa vám vráti na spokojnosti vašich terajších aj budúcich zákazníkov.
Peter Lauko, obchodný manažér pre produkčnú tlač Konica Minolta Slovakia