volba spotrebitela 450x1017 left

Julius Meinl am Graben – výkladná skriňa gurmánstva

MeinlGastronomický unikát z Viedne láka zákazníkov viac ako 40 rokov. Dokonca aj na ovocie a zeleninu zo Slovenska. Zo Slovenska do tejto predajne, za zaujímavým sortimentom, lahôdkami a perfektnými službami, prichádza aj množstvo zákazníkov.


Sú to potraviny? Reštaurácia? Sushi bar? Kaviareň? Vináreň? Rýchle občerstvenie? Cukráreň alebo čajovňa? Je to všetko, na čo si len pomyslíte. V predajni Julius Meinl am Graben si zákazník nakúpi suroviny na večeru či nedeľný obed, môže si tu dohodnúť pracovný obed s obchodným partnerom, zobrať partnerku na romantickú večeru s čarovným výhľadom, ale aj si len tak užiť viedenskú kaviarenskú kultúru či nechať zabaliť so sebou niečo „malé pod zub“. Julius Meinl už dávno nie je „iba“ káva. V historickom srdci Viedne, len pár metrov od Dómu sv. Štefana je synonymom unikátneho gastronomického konceptu, ktorý v sebe spája kvalitu, čerstvosť a rôznorodosť. Odborný portál RETAIL magazin.sk mal príležitosť nazrieť mu „pod pokrievku“ a spoznať jeho príbeh.

 

Na začiatku bola káva


Príbeh rodinnej značky s murínom v logu, ktorá sa preslávila aj na Slovensku, je starý už neuveriteľných 155 rokov. Na čele značky stojí v poradí piata generácia Meinlovcov. Julius Meinl I. prišiel na vtedajšiu dobu s inovatívnym nápadom – predávať praženú kávu. Dovtedy boli totiž dostupné len zelené bôby, ktoré si museli ľudia pražiť sami. Úspech na seba nenechal dlho čakať a časom otvorili v Rakúsku a východnej Európe viac ako tisícku predajní – niektoré ako franžízy, vďaka ktorým sa rýchlo šírila popularita značky. Úspech sa dostavil veľmi rýchlo, značka dnes patrí k najsilnejším v Rakúsku.

 

meinl01

 

„Značka Julius Meinl stelesňuje tradíciu, pôžitok, kvalitu a odbornosť, pričom patrí k najsilnejším rakúskym značkám – logo Meinlu, slávneho murína, pozná viac ako 95 % Rakúšanov,“ uviedla exkluzívne pre odborný portál RETAIL magazin.sk Valerie Orsini-Rosenberg z marketingu spoločnosti. Ako nám ďalej prezradila, skupina Julius Meinl v súčasnosti úspešne podniká už vo vyše 70 krajinách, zásobuje a prevádzkuje vlastné kaviarne na celom svete a zákazníkom ponúka hodnotné produkty ako kávu, čaj, čokoládu, marmelády a mnohé ďalšie.

 

Prvé kroky 


História samotného viedenského obchodu sa začala písať pred 40 rokmi, keď vznikol „len“ ako ďalší klasický obchod s potravinami, no vždy mal osobité postavenie medzi ostatnými rakúskymi obchodmi. Až sa napokon stal pre gurmánov akousi mekkou a vyhľadávanou adresou.


„Julius Meinl am Graben rozprestierajúci sa v súčasnosti na troch podlažiach v srdci Viedne je vlajkovou loďou značky, prvou rakúskou adresou pre fajšmekrov z celého sveta. Už štyri desiatky rokov hrá dôležitú úlohu na rakúskom trhu s potravinami, a to vďaka kvalitnému, hodnotnému a rozmanitému sortimentu. Ten zahŕňa viac ako 17-tisíc produktov z približne stovky krajín z celého sveta,“ vysvetľuje V. Orsini-Rosenberg.


Do súčasnej podoby uviedli prevádzku v roku 1999. „Po zatvorení mnohých filiálok s lahôdkami sa na prelome rokov 1999/2000 rozhodlo sústrediť sa práve na prevádzku „am Graben“. Prešla obrovskou prestavbou a ponuka bola rozšírená na viaceré poschodia. V predajni a nových gastronomických prevádzkach v tom čase pracovalo 240 ľudí. Nový koncept niesol ideu zjednotiť predajňu a gastronómiu pod jednu strechu,“ uvádza V. Orsini-Rosenberg.

 

meinl02

 

Typický zákazník


A kto sú dnes zákazníci tohto exkluzívneho gastronomického konceptu? „Prichádzajú odvšadiaľ, bez ohľadu na vek či príjmovú skupinu,“ prekvapuje nás V. Orsini-Rosenberg, keďže cenovou úrovňou nemôže Julius am Graben konkurovať klasickým potravinovým reťazcom. Napriek tomu, že sa čoraz častejšie objavujú informácie o klesajúcej kúpnej sile našich západných susedov, Meinlovci zatiaľ negatívny dopad na ich biznis v tomto smere nepocítili.


„Našimi zákazníkmi sú na jednej strane prirodzene gurmáni a pôžitkári, turisti, zákazníci z prvého okrsku, ľudia hľadajúci špeciálne potraviny, kuchári...V našom online obchod nakupujú dokonca zákazníci z celej Európy, aj zo vzdialenejších krajín,“ vysvetľuje V. Orsini-Rosenberg. Prevádzka v centre Viedne láka aj Slovákov. „Zákazníci zo Slovenska u nás nakupujú pravidelne, veľa ich k nám prichádza najmä počas víkendov, väčšinou ide o turistov. Rovnako aj v našom online obchode už nakupovalo niekoľko zákazníkov zo Slovenska,“ dodáva.

 

Všetko pre zákazníka 


V súčasnej dobe majú zákazníci viacero možností, kde kúpiť čerstvé potraviny najvyššej kvality. Medzi konkurentov Julius Meinl am Graben patria napríklad Viedenčanmi obľúbená Billa Corso Neuer Markt či Merkur am Hohen Markt.

 

„V Meinl am Graben žijeme krédom ponúknuť čo najlepšie služby – na jednej strane prostredníctvom kompetentného poradenstva vo všetkých oddeleniach, na druhej strane aj vďaka optimálnej podpore zákazníkov počas a po nákupe. Je to napríklad často inde podceňovaná baliaca služba a podobne. To naši zákazníci skutočne veľmi oceňujú,“ odhaľuje časť receptu na úspech V. Orsini-Rosenberg. Zamestnanci sa teda snažia zákazníkom, ako ďalej hovorí čo najlepšie v predajni poradiť a zároveň prijímajú individuálne objednávky ak vzniknú. Sú všímaví, ústretoví a v žiadnom prípade zákazníkov neiognorujú. Vždy je dôležité urobiť všetko preto, aby čas strávený v predajni bol pre nakupujúceho mimoriadne príjemný a obohacujúci. 

 

„Individuálne objednávky nám umožňujú objednať mnohé nové a zaujímavé produkty, napríklad vopred pripravené na varenie, aktuálne ide napríklad o ryby v slanej kruste, špikované hovädzie pečené, ale aj menej známe a pritom obľúbené dezerty,“ dodáva V. Orsini-Rosenberg. V. Julius Meinl am Graben má dlhoročné a pozitívne skúsenosti aj s donáškou nákupov do domov.

 

Vlastné produkty


Samotný Julius Meinl am Graben má aj exkluzívnu a úspešnú vlastnú produktovú líniu čím sa odlišuje a láka zákazníkov. Pod touto značkou je napríklad v ponuke ručne vyrábaná čokoláda, vybrané druhy káv, čajov či marmelád, ale aj vína, destiláty, punč či šumivé vína. Nie sú to však len samotné produkty, ktoré robia z tejto prevádzky úspešný rodinný biznis. Prispieva k tomu aj príjemná atmosféra v predajni, perfektne vybrané a fungujúce obchodné zariadenia, ústretová obsluha a precízne usporiadané regály, čo robí z každej návštevy skutočný zážitok.

 

meinl03


„Na vavrínoch rozhodne nespíme. Aby sme priniesli do lahôdkarstva nové trendy a naplnili najnáročnejšie priania našich zákazníkov, naši nákupcovia neustále vyhľadávajú kvalitné a zaujímavé produkty, ktoré buď predávame v našom obchode alebo používame v našej domácej kuchyni,“ uvádza V. Orsini-Rosenberg. Tí sa orientujú na výrobcov doma aj v zahraničí, ktorí dokážu garantovať kvalitu a nie kvantitu. Hľadajú ich na odborných potravinových veľtrhoch, počas cestovania, na odporúčanie či prostredníctvom osobného predstavenia dodávateľa. Dodávateľov majú v súčasnosti aj zo Slovenska. Konkrétne predávajú u nás dopestované ovocie a zeleninu.

 

Na záver sme sa spýtali, či prílišná rozmanitosť nemá aj určité nevýhody či úskalia. „Pre náš špeciálny obchod má rôznorodosť skôr výhody. Máme možnosť byť odberateľom malých výrobcov, ktorí nám dodávajú špeciality v malých množstvách. Samozrejme, naši nákupcovia sa snažia prinášať stále aktuálny sortiment a ťažko predajné produkty čo možno najskôr vymeniť za tie perspektívnejšie,“ uzatvára V. Orsini-Rosenberg.

 

 

 

Lucia Kovarovič
Foto: Julius Meinl, redakcia 

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikona



Video

Retail in Detail/New Customer Journey 2017


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail