Európskym lídrom v priamom predaji je Nemecko

zpppPodľa aktuálneho prieskumu Európskej asociácie priameho predaja SELDIA, zaznamenal priamy predaj v na Slovensku v roku 2014 celkový obrat vo výške 130 miliónov €. Spoločnosti priameho predaja v Európe predali v roku 2014 spolu tovar v hodnote približne 25 miliárd €.


V rámci Európy sú najväčšími odbytiskami priameho predaja v súčasnosti Nemecko. Za ním nasledujú Francúzsko, UK, Rusko a Taliansko. Vo svete dosiahli vedúce postavenie USA, Čína, Japonsko a Kórea. V roku 2014 predstavovali v Európe tržby z priameho predaja viac ako 32 miliárd USD, čo je oproti predchádzajúcemu roku nárast o 3,4%. Priamy predaj tak v Európe tvorí 17% z celkového obratu.

 

Členovia združenia

 

Vynikajúce globálne výsledky dosiahli za minulý rok aj spoločnosti združené v Asociácii priameho predaja napríklad Amway s predajom 10,8 miliárd USD, Mary Kay 4 miliardy USD, Nu Skin 2,57 miliardy USD, Oriflame 1,68 miliárd USD. Celkovo spoločnosti priameho predaja tvorili v roku 2014 tržby v hodnote viac ako 182 miliárd USD. Nárast sa tým proti roku 2013 zvýšil o 6,4%.

 

Najviac nakupované tovary

 

Prostredníctvom priameho predaja zákazníci najviac nakupujú kozmetiku, výrobky osobnej starostlivosti, doplnky stravy, potreby pre domácnosť, čistiace prostriedky a ďalšie. Prieskum ďalej odhaľuje, že priamemu predaju sa na Slovensku venuje viac ako 180 tisíc ľudí, z ktorých väčšina sú ženy.

 

Svetový rebríček spoločností priameho predaja - 2015 Global 100

1. Amway     10,80
2. Avon          8,90
3. Herbalife    5,00
4. Mary Kay   4,00
5. Vorwerk     3,90
6. Natura       3,20
7. Infinitus      2,64
8. Tupperware 2,60
9. Nu Skin      2,57

10. JoyMain   2,00
11. Oriflame   1,68
Zdroj: ZPP. Ide o spoločnosti s ročným obratom v miliardách USD.

 

Pripravila: Lucie Záleská

Ilustračné foto: Shutterstock.com 

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

Slovak Retail Summit 2019

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail