Wanzl: Trendom sú individuálne a štýlové maloobchodné koncepty

Drogéria, obchod s potrebami pre domáce zvieratá alebo aj špecializovaná predajňa s nápojmi. Aj tieto, viac špecializované prevádzky, sa môžu niesť v znamení moderného a zážitkového nakupovania. Veľa sa dá docieliť celkovou zmenou doterajšieho dizajnu predajne.

 

wanzl 2018 v

 

Pre každé maloobchodné miesto a pre každú plochu dokonalý koncept dizajnu. Aj to je základ úspechu – sviežo pôsobiacej a modernej predajne. Maloobchodné miesto musí byť ešte predtým podrobne analyzované a identifikované musia byť aj ciele a predstavy zákazníkov. Podľa toho sa následne začína s plánovaním danej prevádzky, výberom materiálov, odsúhlasením potrebného sortimentu a tiež so skutočnou realizáciou predajne.

 

Príkladom zaujímavých moderných riešení sú koncepty predajne drogérie, potrieb pre domáce zvieratá a špecializovanej predajne s nápojmi z dielne architektov spoločnosti Wanzl.


Podľa cieľovej skupiny


Výrazné farby a dizajnové prvky namiesto neutrálneho uniformného vzhľadu. Koncept dizajnu Wanzl, pre oddelenie kozmetiky v maloobchodnej predajni, sa orientuje podľa sveta, v ktorom žije príslušná cieľová skupina.


„Snažili sme sa porozumieť myšlienkovému svetu mladých ľudí a prispôsobili sme mu naše uvažovanie pri projektovaní. Z tohto dôvodu sme vedome nepoužili typické farby spájané s príjemnými pocitmi ani napríklad fotografie s aloe vera, “ vysvetľuje Bernd Kast, vedúci oddelenia plánovania a hlavný dizajnér spoločnosti Wanzl.

 

wanzl drogeria


V časti predajne s tovarom pre dievčatá napríklad dominujú prvky približujúce atmosféru typickej tínedžerskej party. Ide konkrétne o zrkadlové gule, neónové nápisy, veľkoformátovú grafiku a fotografie idolov zo sveta hudby a showbiznisu. Kontrasty svetlá / tmavá, matná / vysoký lesk a pod. zameriavajú pozornosť na vystavené produkty, zatiaľ čo trendová ružová farba dáva celému prostrediu určitý nezameniteľný ráz.


Pánske oddelenie naopak pôsobí pokojnejšie. Prevládajú v ňom tlmené farby, osvetlené miesta zdôrazňujú samotné produkty ako stred pozornosti celého priestoru. Taktiež regálové systémy z tmavej ocele a s nerezovými povrchmi stoja skôr v úzadí. „Pre pánske oddelenie sme zvolili tmavý dizajn. Našim cieľom bolo dodať tomuto prostrediu charakteristický pánsky ráz. Zákazníci by nemali mať pocit, že je tu niečo zženštilé alebo príliš jemné. A to ani keď si napríklad vyberajú a kupujú krém na tvár,“ uvádza B. Kast.

 

Potreby pre domáce zvieratá


„Pri vytváraní tejto koncepcie sme podrobne prehodnotili doterajší spôsob nakupovania produktov pre domáce zvieratá. Celkový dizajn našej predajne dáva spotrebiteľom pocit nákupu v špecializovanej odbornej predajni, ktorá venuje zvieratám aj produktom pre ne maximálnu pozornosť,“ hovorí B. Kast.

 

wanzl pet

 

Wanzl v tomto prípade vsadil na škandinávsky dizajn. Svetlé a biele lakované drevo regálových systémov dokonale ladí s teplými farbami stien a omietkovou štruktúrou. Čierno-biele grafické prvky decentne obracajú pozornosť zákazníkov na vystavené produkty a drevené tienidlá lámp, dekoračné umelé stromy a motívy zvierat na stenách realizované čiarovou grafikou vytvárajú prírodné prostredie. Dokonalý dojem výnimočnosti dodáva tomuto prostrediu svetelná technika zladená do najmenších detailov.


„Moderná svetelná technika nám poskytuje skvelé možnosti pri projektovaní. Vďaka variabilnej intenzite a farbe svetla aj svetelným kužeľom môžeme optimálne prezentovať svoje materiály a produkty,“ uvádza B. Kast.


Ďalšou zvláštnosťou sú určite dávkovače krmív pre hlodavce. Naším mottom je, že „každé zviera je jedinečné“, chovatelia si preto môžu sami namiešať špeciálne krmivové zmesi podľa vlastnej voľby. Stačí naplniť kornúty z ekologického papiera krmivom, odvážiť ich, označiť popisom a zaplatiť. Modulárne konštrukcie pre predajne s potrebami pre domácich miláčikov je možné individuálne prispôsobovať takmer všetkým podmienkam a požiadavkám zákazníkov. Vďaka tomu sa dá vytvoriť pre milovníkov zvierat jedinečný svet nákupov produktov pre ich miláčikov.


Špecializovaná predajňa s nápojmi


Atmosféra skladovej haly je už minulosťou – dnes dominujú v oblasti špecializovaných predajní s nápojmi napínavé predajné koncepty a vysoko kvalitná výstavba obchodu. Vyhľadávaný, výnimočný sortiment, regionálne špeciality, vysoká odbornosť a akcie pripravujú vhodnú prezentáciu.

 

wanzl napoje

 

Oceľ, dekorované povrchy a koncepty osvetlenia namiesto obyčajného nasvietenia pozdvihujú nakupovanie nápojov na novú a vysoko excelentnú úroveň. Vďaka unikátnej regálovej technike sú špeciality zákazníkom prezentované atraktívnejšie než v minulosti. V tomto prípade Wanzl premieňa nezáživné predajné priestory v štýle skladovej haly na špecializovaný obchod, ktorý nabáda k zotrvaniu a k nákupu.

 

Zdroj a foto: Wanzl

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

Slovak Retail Summit 2019

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail