Elektronické cenovky ako marketingový nástroj

Trhom stále intenzívnejšie rezonuje otázka, či zvíťazí online obchod nad kamennými predajňami. Väčšina odborníkov sa zhoduje na tom, že kamenné predajne rozhodne zatiaľ nie sú na ústupe. Musia však fungovať v súlade s modernou dobou.

 

elektronicke cenovky v


K tomu môžu kamenným obchodníkom pomôcť rôzne inovatívne technológie. Napríklad tie, ktoré ich dokážu prepojiť s online obchodom, prípadne poskytnú zákazníkom jedinečné výhody. Môžu to byť také, ktoré prostredie internetu nakupujúcim neponúkne. Alebo naopak v kamenných predajniach nájdu to, na čo sú bežne zvyknutí v internetovom prostredí. Jednou z moderných a nepríliš náročných technológií sú elektronické cenovky. Aké prednosti ponúkajú?


Elektronické cenovky sú silnejúcim trendom súčasnej digitálnej doby. Výrazne zlepšujú komunikáciu medzi obchodníkom a zákazníkom, spoľahlivo zobrazujú cenu, ktorá je v danom momente evidovaná v systéme. Preceňovanie je pri týchto cenovkách veľmi rýchle. Elektronické cenovky šetria čas a náklady. Navyše môžu na základe NFC zákazníkovi prostredníctvom mobilného telefónu sprostredkovať ďalšie dôležité informácie a pomocou nadstavbových aplikácii sa dajú využiť pri marketingovej komunikácii so zákazníkom.

 

To čo bolo doposiaľ problematické sa dá robiť jednoduchšie. Elektronické cenovky umožňujú preceniť tovar aj niekoľkokrát za deň. Oceniteľné je to napríklad pri ovocí a zelenine, prípadne u iného, rýchlo sa kaziaceho tovaru. Cenovky sa cez vzdialený prístup dajú riadiť priamo z centrály spoločnosti. Ponúkajú dokonca možnosť striedania grafického vzhľadu etikety.

 

elektronicke cenovky 01


Elektronické cenovky značky troniTAG, ktoré spoločnosť VKF Renzel dodáva, fungujú na báze elektronického papiera. Okrem štandardnej čiernej farby na bielom podklade, je na nich možné zobraziť aj červenú farbu. Môže to byť ideálna voľba pre zvýraznenie ponuky, loga a pod. Cenovky sú vyrábané v niekoľkých veľkostiach, od veľkosti vizitky, až po veľkosť A5.


VKF Renzel je na českom a slovenskom trhu partnerom firmy troniTAG, ktorá je členom skupiny VKF Renzel a vyvinula v spolupráci s LG Innotec tento nový moderný systém.


Cenovky môžu využiť všetci obchodníci. Nezáleží na veľkosti predajnej plochy, ani na skladbe sortimentu. Najvhodnejšie sú tam, kde je potrebná častá zmena cien. Dajú sa však využiť nielen v celej predajni, ale aj čiastočne. Ideálne v tej časti predajne, kde sa ceny tovarov menia najčastejšie.


V duchu trendov inštalujú elektronické cenovky hlavne tí obchodníci, ktorí chcú „kráčať s dobou“. Je pre nich prvoradá starostlivosť o zákazníkov a vlastná efektivita práce.

 

elektronicke cenovky 03


Jeden príklad za všetkých – sieť predajní Tchibo v Českej republike a na Slovensku. Pri každotýždennej výmene tovarov, ktorú spoločnosť Tchibo uskutočňuje, sú tieto cenovky efektívnym pomocníkom, ktorý významne šetrí čas a náklady.


Preukázateľná životnosť elektronických cenoviek je 12 rokov, životnosť batérií je pri bežnom použití a zmene obsahu 4x denne približne 5 rokov. Výmena batérie je pritom veľmi jednoduchá a lacná. 

 

Elektronické cenovky môžu vyriešiť hneď niekoľko základných nedostatkov papierových cenoviek:


• Cena na elektronických cenovkách je vždy aktuálna a rovnaká ako v pokladničnom systéme.


• Cena tovarov sa dá jednoducho a rýchlo v prípade potreby zmeniť. Súčasne sa dá sa zmeniť aj celý vzhľad cenovky. Všetko je rýchle, proces zmeny prebehne počas niekoľkých sekúnd.


• Elektronické cenovky šetria náklady na pracovnú silu, papier a odstraňujú chybovosť.


• Elektronické cenovky sa dajú vďaka integrovanej technológii NFC a zobrazovacím metódam pomocou nadstavbových aplikácii prakticky využiť k rôznym marketingovým akciám.

 

elektronicke cenovky 02

 

Spoločnosť VKF Renzel je jedným z odborných partnerov konferencie Retail Innovations Conference 2018. Uskutoční sa dňa 12.4.2018 v bratislavskom Radisson Blu Carlton Hotel Bratislava. Na tomto mieste sa môžete o produktoch VKF Renzel dozvedieť viac.

 

Zdroj a foto: VKF Renzel

 

PR

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail