KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

V tomto roku pribudnú ešte dve nové predajne

dmkapestSpoločnosť dm drogerie markt svojimi hospodárskymi výsledkami potvrdila za uplynulý obchodný rok pozitívny trend z predchádzajúcich období.


Ročný obrat (2014/2015) slovenskej pobočky dm narástol o 12 percent, keď dosiahol výšku 169,4 milióna € (na porovnanie: 2013/2014 151,2 mil.€, 2012/2013 134,5 mil. €). Súhrnný obrat celej skupiny patriacej pod rakúsku dm drogerie markt predstavuje 2,046 mld. €, čo znamená medziročný nárast o 6,5 percenta, pričom materská firma z Rakúska sa na tomto obrate podieľala sumou 801 miliónov €. Podiel dcérskych spoločností na celkovom obrate skupiny zastrešenej dm drogerie markt Rakúsko tak predstavuje takmer 61 percent. Percentuálny rast sa prejavil aj na súhrnnom obrate celého koncernu dm (zahŕňa 12 krajín vrátane Nemecka), ktorý sa oproti minulému roku zvýšil o 9 percent na 9,075 mld. €.

 

Prvá filiálka pred 20 rokmi

 

„Tento rok bol pre našu spoločnosť významný, pretože sme oslávili 20 rokov od založenia prvej filiálky na Slovensku. Za tento čas sa nám podarilo vybudovať silnú a stabilnú spoločnosť, ktorá nielen výrobky predáva, ale v mnohých sortimentoch z oblasti zdravia bola a aj je priekopníkom. dm každoročne rastie, čo je vidieť nielen na náraste nášho obratu, počtu filiálok či zamestnancov, ale najmä na prejavenej priazni našich zákazníkov. Denne ich u nás nakúpi viac ako 45-tisíc. Keďže zákazníci očakávajú neustále zlepšenia, novinky či profesionálny prístup vo všetkých smeroch, je našou prioritou silná orientácia na ich potreby, neustále inovácie, investície do sortimentu a predajní, do odborného a osobnostného rozvoja našich spolupracovníkov, ako aj silnej expanzie. Aj toto všetko sú dôvody, vďaka čomu sme si za dvadsať rokov úspešne dokázali nájsť stabilné miesto na našom trhu," uvádza Martin Podhradský, konateľ dm drogerie markt.

 

Rozvoj pobočkovej siete

 

Počet slovenských pobočiek dm sa v obchodnom roku 2014/2015 zvýšil na 134. Na ich modernizáciu a vybudovanie nových filiálok bola investovaná suma 7,6 milióna €. Do konca tohto kalendárneho roka je naplánované rozšírenie siete predajní o dve prevádzky a do konca nasledujúceho obchodného roka (t. j. do 30. septembra 2016) by na Slovensku malo byť celkovo 141 filiálok dm. K 30. septembru 2015 mal koncern dm v 12 krajinách spolu 3 224 pobočiek. Najviac ich je v Nemecku, kde je spolu 1 744 pobočiek, a v Rakúsku, ktoré má 388 pobočiek. Nasleduje Maďarsko s 256 filiálkami, Česko ich má 220, Chorvátsko 154 a Slovensko aktuálne 134. Zvyšných šesť krajín má menej ako sto filiálok.

 

Nárast počtu zamestnancov

 

Prirodzeným dôsledkom neustáleho rozširovania pobočkovej siete je aj zvýšenie počtu pracovníkov. K 30. 9. 2015 mala dm drogerie markt na Slovensku 1 179 kmeňových zamestnancov vrátane učňov a študentov, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 16 percent. Celkovo dm zamestnáva viac ako 55 000 ľudí v 12 krajinách. V susednom Česku pracuje 2485 kmeňových zamestnancov a v Maďarsku 2232 zamestnancov.

 

Počet zákazníckych nákupov

 

V porovnaní s minulým obchodným rokom sa zvýšilo aj množstvo zákazníckych nákupov, pričom medziročný nárast vďaka viac ako 16,3 milióna nákupov predstavuje 10 percent. Priemerný denný počet zákazníckych nákupov je 45 124 a priemerný mesačný počet nákupov viac ako 1,36 milióna. V snahe zvýšiť komfort sa na 8 filiálkach v slovensko-maďarskej prihraničnej oblasti zaviedla dokonca možnosť platby v maďarských forintoch, ktorú okrem maďarských turistov využívajú hlavne Slováci pracujúci v Maďarsku. Príjemnou zmenou pre zákazníkov bola aj nová možnosť uplatnenia zliav priamo pri pokladnici, ktoré si dovtedy mohli uplatniť až po vytlačení zľavového kupónu na zákazníckom termináli.

 

Technologické novinky

 

V priebehu roka sa začala aj migrácia dátových liniek na filiálkach k novému poskytovateľovi dátových služieb, kde okrem citeľnej úspory nákladov získava dm aj zvýšenú spoľahlivosť prenosu údajov vďaka nasadenému 3G backupu liniek. To garantuje, že nepríde k výpadku pri práci s POS terminálmi alebo so zákazníckym terminálom z dôvodu poruchy „klasických" liniek. Najväčšou zmenou v obchodnom roku 2014/15 v oblasti techniky bola výmena technológie v dátovom centre, ktorá znamená zníženie nákladov na prevádzku, vyššiu spoľahlivosť, rýchlosť a diskovú kapacitu. Súčasťou tohto projektu je aj vybudovanie záložného dátového centra, ktoré v prípade havárie dátového centra na centrále prevezme jeho úlohu. Pokiaľ ide o ďalšie obdobia, na rozvoj informačných technológií na rok 2015/2016 je vyčlenených celkom 412 000 €. Zaujímavou novinkou pre zákazníkov je plánovaná free WIFI na filiálkach, ktorá im umožní bezplatný prístup k informáciám o výrobkoch, prípadne k dm aplikácii. Zaujímavou zmenou pre zákazníkov bude aj inštalácia tabletov namiesto klasických zákazníckych terminálov. Nemalé množstvo zákazníkov takto môže komunikovať so systémom, ktorý im je dobre známy z práce či z domu. Zanikne tým aj tlač papierových kupónov, čo je ďalší príspevok k šetreniu lesov a životného prostredia.

 

Nová dm aplikácia

 

V súčasnosti reťazec dm drogerie disponuje aj mobilnou aplikáciou, ktorá je však vzhľadom na aktuálne požiadavky zákazníkov na aplikácie pomerne málo interaktívna. Z toho dôvodu dm plánuje na jar 2016 spustenie novej aplikácie, ktorá bude prinášať novinky a výhody zákazníckeho programu priamo v mobile. Umožní napríklad uplatňovanie výhod priamo cez mobil bez potreby predchádzajúcej návštevy predajne dm, uplatnená výhoda bude na zákazníka „čakať na pokladnici" a môže sa aktivovať pri najbližšom nákupe v ľubovoľnej predajni. Aplikácia bude zároveň aj digitálnou zákazníckou kartou zákazníka a bude poskytovať individualizované informácie o počte bodov a pohyboch na jeho účte. Aktiváciou GPS v mobile takisto umožní aj vyhľadávanie predajní dm. Predajne bude taktiež možné filtrovať podľa rôznych kritérií a samozrejmosťou bude aj zobrazenie ich adresy a otváracích hodín.

 

Logistika a pozícia etiketovač

 

V tomto fiškálnom roku sa rozšírila plocha centrálneho skladu reťazca v Senci o 5 000 m2 a vybudovali sa nové regálové systémy v hodnote takmer 300 000 €. Zároveň sa rozšírili aj kancelárske a sociálne priestory s cieľom vytvoriť pre spolupracovníkov ešte lepšie pracovné prostredie. V budúcom fiškánom roku sa plánuje rozšírenie procesu Multi Order Picking, nového produktívnejšieho procesu vyskladnenia tovaru pre filiálky, do ďalších zón v rámci distribučného centra. Zároveň vznikne 30 nových pracovných miest na pozícií etiketovač, ktoré budú vhodné najmä pre mamičky a oteckov so školopovinnými deťmi, pretože na tejto pozícii je umožnené napasovanie pracovného času a výšky pracovného úväzku spolupracovníkom/spolupracovníčkam tak, aby bolo možné zladiť prácu so starostlivosťou o maloletých.

 

Prestavba dm predajní

 

Po troch rokoch sieť dm opäť reagovala aj na požiadavky a zmeny trhu a pristúpila k prestavbe layoutov vo svojich predajniach. Odráža vnímanie významu jednotlivých sortimentov dm zákazníkmi. Prestavba layoutov nadviazala na projekt ukončený v roku 2012, ale postavila ho na vyššiu úroveň využitím nových analytických a hodnotiacich postupov, ako aj použitím úplne nových prvkov a spôsobov vystavenia tovaru. Celkové investície na prestavbu layoutov budú 2,5 milióna €, čo je približne 50 000 € na jednu predajňu dm. V uplynulom fiškálnom roku 2014/15 sa do nového konceptu prestavilo 60 predajní, z toho 7 novootvorených. Druhá fáza prestavby je naplánovaná na obchodný rok 2015/2016 a celá sieť predajní bude prestavaná do nového vzhľadu na konci fiškálneho roka 2016/2017. Medzi najväčšie zmeny, ktoré nájdu zákazníci dm v prestavaných predajniach, patrí zavedenie nového druhotného umiestnenia, Paletovej uličky (v predajniach s nadpriemerne veľkou predajnou plochou a dostatočným dispozičným priestorom), zavedenie Aréna konceptu, t. j. vystavenie tovaru v regáloch, ktorých výška sa smerom od vchodu do predajne k jej koncu navyšuje, či nové osvetlenie regálov, nový nábytok a iné dekoratívne prvky.

 

Magazín active beauty

 

V minulom kalendárnom roku začala dm vydávať tiež vlastný lifestyle magazín active beauty, ktorý môžu nájsť zákazníci zdarma na pultoch všetkých predajní dm na Slovensku a top zákazníci vernostného programu dm active beauty svet plný výhod aj ako adresnú zásielku vo svojich schránkach. Na jar budúceho roka začne vychádzať aj jeho elektronická verzia, ktorá bude vytvorená tak, aby sa dala dobre zobraziť na ľubovoľnom koncovom zariadení, ako je počítač, tablet či telefón. Magazín bude dostupný online, bez potreby sťahovania a inštalácie aplikácie. Uverejnené články budú totožné s tými, ktoré boli publikované v tlačenej verzii aktuálneho vydania. Obsah elektronickej verzie sa však bude v pravidelných intervaloch obohacovať o nové články, ktoré v tlačenom vydaní nebudú k dispozícii. Obsah bude multimediálne aktívny, prepojený s webstránkou dm či profilo

m dm na sociálnych sieťach. Obsah elektronickej verzie bude vytváraný podobne ako doteraz v spolupráci s viedenským vydavateľstvom Styria Multimedia a upravený na slovenské reálie.

 

Koniec malých igelitových tašiek

 

Reťazec si uvedomuje svoju zodpovednosť k životnému prostrediu a jeho ochrane. Preto v roku 2012 prišiel s vynoveným ekologickým konceptom v ponuke nákupných tašiek a zároveň zaviedol systém zálohovania viacúčelových tašiek. Nový koncept sa stretol s obrovským úspechom, keď sa už za prvé tri mesiace znížila spotreba igelitových tašiek o viac ako 50 percent. Jediná taška, ktorá ostala pre zákazníkov zdarma, bola malá igelitová taška. Od mája 2015 však dm končila s jej poskytovaním a bola úplne vyradená zo sortimentu. Malé tašky s logom dm sa síce vyrábali z materiálov, ktoré sú priateľské k životnému prostrediu a po odhodení sa v priebehu niekoľkých mesiacov úplne rozpadli, napriek tomu však predstavovali záťaž pre životné prostredie, a to najmä z toho dôvodu, že ich spotreba neustále stúpala (v roku 2012 – 3 mil. ks, v roku 2014 – 4,3 mil. ks) a väčšina zákazníkov ich použila len raz. Išlo teda o plytvanie zdrojmi, a preto sa dm rozhodla s ich poskytovaním skončiť.

 

Sortimentné novinky

 

Zmeny sa udiali aj v ponuke sortimentov, hlavne tých s predponou bio. Značka dm a bio už dlhé roky nerozlučne patria k sebe – dm drogerie markt sa zaraďuje medzi priekopníkov predaja týchto produktov na Slovensku. Pred deviatimi rokmi ako jedna z prvých predajní na Slovensku vyčlenila vo svojich predajniach priestor pre biopotraviny. Začiatkom roka 2015 priniesla dm do svojho sortimentu nemeckú značku prírodnej kontrolovanej kozmetiky Nonique. Názov značky je odvodený od exotického ovocia Noni, ktoré sa pestuje na plantážach v Paname, a latinského výrazu „que", čo znamená „a". Všetky produkty Nonique obsahujú práve ovocie Noni v kombinácii s Aloe Vera a ďalšími 14 zložkami pochádzajúcimi výhradne z ekologického poľnohospodárstva. V apríli uviedla dm na trh tiež novú, v poradí už 23. vlastnú značku dm Bio. Uvedením tejto vlastnej značky uzavrela poslednú neobsadenú oblasť v sortimente značiek dm. Zákazníci vďaka tomuto kroku nájdu na pultoch predajní dm nové produkty v biokvalite za atraktívne ceny, dopĺňajúce ponuku dodávateľských biopotravín. Suroviny, z ktorých sú vyrobené, pochádzajú z ekologického poľnohospodárstva a spĺňajú požiadavky ekologických predpisov EÚ. V rámci sortimentu dm Bio sa nachádzajú aj výrobky určené pre vegánov. Sortiment výrobkov značky Alnatura v sortimente dm zostáva nezmenený. Na prvej pozícii v predajnosti medzi dm značkami je značka Balea. Tá oslávila tento rok, tak ako dm na Slovensku, svoje 20. narodeniny. Dnes jej sortiment na Slovensku tvorí približne 700 produktov.

 

Investície 2015/2016

 

Na Slovensku plánuje reťazec dm drogerie na budúci obchodný rok investície vo výške viac ako 6,3 milióna €, z čoho najväčšia časť vo výške 5,15 milióna € bude určená na rozvoj pobočkovej siete. Na rozvoj informačných technológií je vyčlenených 412 100 €, na modernizáciu a zabezpečenie centrály 20 000 € a do centrálneho skladu plánuje slovenská pobočka dm drogerie markt investovať 777 700 €. V novembri 2015 bude zároveň uvedená aj nová kampaň reťazca s mottom Pre všetko, čím my sme. Vychádza z doteraz nasadenej kampane Pre každé moje ja a posúva ju na novú úroveň – rozvíja totiž JA na MY.

 

Zdroj a ilustračné foto: dm drogerie markt, redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk