KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

BAUHAUS nezostane len v Bratislave

bauhaus1Slovensko má od začiatku júna novú predajňu s hobby sortimentom. Medzinárodná sieť hobbymarketov BAUHAUS po necelom roku od začatia výstavby otvorila v Bratislave svoju prvú slovenskú predajňu. Čo ďalšie plánuje?


Špecializované centrum pre dielňu, dom a záhradu vzniklo v rozrastajúcom sa Pharos Business Parku v Bratislave, len kúsok od konkurenčného Hornbachu. Na Slovensku má pritom reťazec ďalšie ambiciózne plány. „Predpokladáme, že budeme na Slovensku ďalej expandovať a nezostaneme len pri jednej predajni. Chceme ich mať viac. V horizonte 5-7 rokov predpokladáme otvorenie ďalších 5 nových predajní. O ďalšej lokalite je zatiaľ skoro hovoriť, konkrétny projekt ešte nemáme rozpracovaný," uvádza Aleš Pacal, konateľ BAUHAUS odborné centrum pre dielňu, dom a záhradu k. s..

 

Privátne značky

 

Široká spotrebiteľská verejnosť, malé a stredné stavebné firmy či živnostníci, u ktorých vidí BAUHAUS veľký potenciál pre spoluprácu, si môžu v novej predajni vyberať zo sortimentu viac ako 120.000 druhov výrobkov v 15-ich špecializovaných oddeleniach. „V sortimente máme aj viac než 50 privátnych značiek (v rámci 15-tich špecializovaných farbyoddelení). Ide napríklad o Camargue a Mixomat pre sanitu; Gardol, Kingstone, Piardino pre záhradu; Swingcolor pre farby, Palazzo pre obklady / dlažby, alebo značka Logoclic a b!design pre podlahy. Značky sú rovnomerne zastúpené v rámci celého sortimentu. Zastúpenie privátnych značiek na Slovensku je rovnaké ako v iných európskych štátoch," uvádza pre odborný portál RETAIL magazin.sk A. Pacal. Reťazec usiluje aj o odlíšenie sa prostredníctvom lokálnej ponuky. „Keď sme otvárali prvú predajňu v roku 1993 v susednom Česku, takmer 100% výrobkov malo nemecký či rakúsky pôvod. Neboli sme schopní naplniť a to ani čiastočne ponuku z lokálnych zdrojov, či už z Česka alebo Slovenska. Postupne sme však dospeli do štádia, že časť ponúkaných výrobkov pochádza zo zahraničia, časť zo zaujímavých domácich zdrojov (pomer 50:50). Takto začíname aj na Slovensku. Ako hovorí A. Pacal cieľom je nájsť ďalšie nové príležitosti a zaujímavých lokálnych dodávateľov na dlhodobú spoluprácu.

 

Otváracia doba

 

Reťazec, ktorý zvažoval už v minulosti niekoľkokrát vstup na náš trh, vstúpil napokon na Slovensko v čase keď dochádza k niektorým zmenám pokiaľ ide o hlavných hráčov v oblasti predaja hobby sortimentu. „ Proces nášho vstupu na Slovensko bol niekoľkoročný. Čakali sme na ideálnu dobu a vhodný priestor, aby sme mohli čo najlepšie odprezentovať našu ponuku a benefity. Našim cieľom bolo zabezpečiť si na Slovensku dlhodobé fungovanie a nie krátkodobý výstrel ," uvádza A. Pacal. Koncept charakterizujú oproti konkurenčným predajniam viaceré odlišnosti a aj k nám prichádza s novinkami. Jednou z nich je skoršia otváracia doba, počas pracovných dní od 7 hodiny do 21 hodiny, a od 8 hodiny do 21 hodiny počas víkendov. Cieľom tohto kroku je vyjsť v ústrety hlavne profesionálnym zákazníkom.

 

Nový príbeh

 

„Otvorením novej veľkoplošnej predajne BAUHAUS začíname písať na Slovensku nový príbeh, ktorý má za cieľ osloviť všetkých slovenských domácich majstrov a remeselníkov, domácnosti s vlastnou predstavou o bývaní či stavebné elektrikaspoločnosti a živnostníkov, ale aj milovníkov záhrad. Základný kameň tohto medzinárodného obchodného koncernu s kvalifikovanými špecialistami "Do-it-yourself" je už od svojho založenia postavený na tradíciách a ctí ducha rodinnej firmy. Naša obchodná politika, pro zákaznícka orientácia, významné benefity pre kupujúcich, široký sortiment kvalitných výrobkov, ideálny pomer cena - vysoká kvalita – sú prednosťami, ktoré nás stavajú do konkurenčnej výhody. Chceme preraziť na trhu presne týmto, čím napokon vynikáme aj na iných trhoch," uvádza A. Pacal. Pokiaľ ide o ďalšie novinky, otvorenie bratislavskej predajne bolo oficiálne spečatené vďaka netradičnému aktu, prerezaním dreveného kužeľa a odovzdaním symbolického kľúča BAUHAUS.

 

Rozloženie sortimentu

 

Veľkoplošná predajňa BAUHAUS na zastavanej ploche 23.000 m2 a so 450 parkovacími miestami, ponúka zákazníkom niekoľko špecializovaných oddelení s vlastnou identitou. Ide v prvom rade o kúpeľňové štúdio SVET KÚPEĽNÍ, ktoré ponúka kompletné riešenie novej kúpeľne, alebo jej rekonštrukciu, od návrhu až po stavebné práce. Toto oddelenie sa bauahus3už teraz javí podľa slov A. Pacala z dlhodobého hľadiska ako vysoko perspektívne. Záhradkári, profesionáli a milovníci záhrad ocenia veľkoplošné ZÁHRADNÉ CENTRUM, ktoré ponúkne pestrú paletu interiérových a exteriérových rastlín, a taktiež široký výber záhradnej techniky. Novinkou predajne, ktorá má ambície osloviť individuálne požiadavky zákazníkov, ktorí vyhľadávajú vodné športy či plavby loďou je špecializované oddelenie NAUTIC. V rámci neho si budú môcť zákazníci vybrať zo širokej ponuky výrobkov špeciálne navrhnuté pre vodné športy. Ide o viac ako 3000 položiek. Ide o novinku, ktorá zatiaľ nie je spustená ani v susednom Česku. Súčasťou predajne je aj BAUHAUS DRIVE IN Aréna, určená je nielen stavebníkom, remeselníkom či veľkoodberateľom. Umožňuje vjazd priamo k uskladnenému tovaru pre komfortný nákup a nakládku stavebnín a iných objemnejších, ťažších výrobkov. Ako povedal pre odborný portál RETAIL magazin.sk A. Pacal, BAUHAUS nepodceňuje preferencie zákazníkov a čoskoro im ponúkne aj možnosť online nákupov. Príležitosť nakupovať prostredníctvom internetu sa bude týkať všetkých európskych krajín kde reťazec pôsobí. Umožní ľahké nakupovanie z pohodlia domu, práce, či z miesta s napojením na internet.

 

Zákaznícke služby

 

Spoločnosť BAUHAUS, so sloganom „Keď sa to má podariť", ponúka okrem širokého výberu hobby produktov aj špecifické služby. Ide o dopravu či montáž zakúpeného tovaru, odborné poradenstvo, požičovňu náradia (pre profesionálov aj domácich majstrov), centrum na miešanie farieb a predĺženú záruku na 5 rokov na všetky elektrické ručné náradie a stroje. Okrem toho poskytuje tzv. "Hodinového manžela", čo reflektuje na častý problém zohnať v krátkom čase vhodného remeselníka. „V tomto prípade odborne školený remeselník rieši starosti zákazníkov predovšetkým žien, ktoré si nevedia poradiť s niektorými zložitejšími domácimi opravami a inštaláciami. V prípade, ak potrebujú primontovať poličku, položiť podlahu či obložiť kúpeľňu novými dlaždicami, ale nemajú práve doma šikovného kutila, môžu využiť túto službu. Montážny servis a hodinového manžela si zákazníci môžu objednať na pomoc so všetkými úpravami domácnosti, či údržbou chaty a záhrady. Súčasťou služieb je taktiež odborné poradenstvo a vypracovanie nezáväznej kalkulácie, na základe ktorej sa záujemcovia môžu rozhodnúť, či služby využijú," vysvetľuje A. Pacal a dodáva: „Montážny servis – „Inštalujeme, montujeme za skvelé ceny" vrátane služby „Hodinový manžel" zaisťuje hladký priebeh rôznorodých prác ako sú sanitárne a inštalatérske práce; kúrenárske práce; murárske práce; obkladačské práce; elektro-inštalačné práce; stolárske práce; suchá výstavba, sadrokartóny; maliarske a natieračské práce a veľa ďalších,".

 

Šetria čas remeselníkom

 

Ďalšou službou v portfóliu reťazca je „Dnes objednaj, zajtra vyzdvihni". Je určená predovšetkým pre veľkoodberateľov či zákazníkov, ktorí plánujú väčšie stavebné úpravy interiéru či exteriéru. „Dnes má každý dobrý remeselník veľmi málo času. Najviac času mu pritom zaberie práve zháňanie tovaru. Touto službou ho preto chceme čo najviac odbremeniť a bauhaus2všetko potrebné mu vieme nachystať vopred," hovorí A. Pacal. Zákazníci majú príležitosť absolvovať u tohto obchodníka aj rôzne odborné workshopy, napríklad v Česku a Nemecku sa špecializované workshopy pre ženy. Tie ich naučia svojpomocne si zrealizovať niektoré najdôležitejšie domáce činnosti (maľovanie, obkladanie, výmenu zámkov a pod..). „Raz za štvrťrok realizujeme v susednom Česku aj špeciálne kluby pre deti. V rámci nich sa môžu naučiť vyrobiť si rôzne jednoduché výrobky do domu, na dvor či záhrady. Verím, že aj tieto si nájdu svojich priaznivcov," uvádza A. Pacal. Ponuka benefitov je doplnená o garanciu najnižších cien 12% a o vernostné programy. Zákazníci, ktorí sa rozhodnú pravidelne nakupovať a využívať služby tohto obchodníka sa môžu zaregistrovať a využívať vernostný program, ktorý im poskytne trvalé zľavy až do výšky 10%. Výnimkou nebudú ani stavebné spoločnosti či živnostníci, ktorí môžu už od svojho prvého nákupu profitovať z viacerých zákazníckych zliav. Novinkou je aj spôsob fungovania splátkového predaja, tzv. VOX POPULI. Zmluvu o nákupe je možné uzavrieť priamo v predajni, v priebehu pár minút. Zákazník si vyberie konkrétny tovar a navštívi stánok Bauhaus Finančné služby. Prostredníctvom online terminálu sa spojí s operátorom, ktorý ho prevedie celým nákupom na splátky. Zákazník si tovar následne odvezie domov. Poskytovateľom finančných služieb je u tohto obchodníka spoločnosť Home Credit Slovakia, a.s..

 

Reťazec ako zamestnávateľ

 

Spoločnosť BAUHAUS je vnímaná ako tradičný a perspektívny zamestnávateľ. V bratislavskom regióne vytvorila viac ako 300 pracovných miest. Pracovné prostredie je založené na tímovej práci, možností na zvyšovanie odbornej kvalifikácie i kariérneho postupu, dialógu so zamestnávateľom a otvorenej komunikácii. Cieľom je zamestnávať kvalitných a spoľahlivých zamestnancov, s ktorými sa dajú deklarovať hodnoty: spokojnosť zákazníkov, výkon a kvalita služieb. „Ceníme si hlavne dlhodobých a vysoko kvalifikovaných zamestnancov. Nejde nám o to, aby sme ľudí zamestnávali krátkodobo, usilujeme o vytvorenie dlhodobého vzťahu so zamestnancami. Máme s tým výborné skúsenosti nielen v Česku, ale hlavne v Nemecku kde fungujeme od roku 1960. Verím, že sa nám podarí vydať sa touto cestou aj na Slovensku. Som prekvapený angažovanosťou a odbornosťou ľudí uchádzajúcich sa o prácu v bratislavskej predajni. Verím, že práve profesionálni zamestnanci budú jednou z predností, ktoré dokážeme našim zákazníkom ponúknuť," dopĺňa A. Pacal.

 

Pripravil: dk
Ilustračné foto: redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk