BILLA otvára na Slovensku prvé tréningové centrum
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 13. máj 2015
Hlavným poslaním centra, ktoré vzniklo v Bratislave je zabezpečiť pre svoju predajnú sieť kvalifikovaných pracovníkov. Jeho bránami má do konca tohto roka prejsť viac ako 1050 zamestnancov.
Od investície na zriadenie nového tréningového centra, ktorá presiahla 100 tisíc eur, sa očakáva zvýšenie spokojnosti zákazníkov s poskytovanými službami v predajnej sieti supermarketov BILLA ako aj zvýšenie odbornej kvalifikácie novoprijatých zamestnancov. Primárnym cieľom spoločnosti BILLA Slovensko je totiž poskytovať okrem kvalitného sortimentu tovarov pre čo najširšie spektrum zákazníkov aj špičkové služby na profesionálnej úrovni. S tým úzko súvisí aj úroveň prístupu a komunikácie zo strany personálu predajní k zákazníkom. V záujme skvalitnenia služieb zákazníkom tak otvára reťazec nové tréningové centrum - prvé svojho druhu v histórii pôsobenia značky na Slovensku. Určené bude na interné školenia zamestnancov predajnej siete.
Ciele projektu
„Veríme, že zamestnanci, ktorí absolvujú interné školenia v našom novom tréningovom centre, budú lepšie pripravení na prácu v predajni a dokážu ľahšie zvládať každodenné situácie. Usilujeme sa, aby sa naši zákazníci radi vracali do Billy nielen kvôli širokému sortimentu produktov, pohodlnému nákupu či kvalite a čerstvosti ponúkaných výrobkov a dobrým cenám, ale aj kvôli ochotným a profesionálnym pracovníkom, ktorí vedia zákazníkom poradiť, usmerniť ich a v prípade potreby vyriešiť vzniknuté podnety k ich spokojnosti," uvádza Dariusz Bator, generálny riaditeľ spoločnosti BILLA Slovensko. Nové tréningové centrum je určené primárne pre novoprijatých zamestnancov, ktorí tu absolvujú povinné dvojdňové školenie. Okrem toho bude centrum využívané aj na preškoľovanie existujúcich zamestnancov. „Zamestnanci BILLA Slovensko boli doposiaľ štandardne školení priamo v predajniach, už v reálnych, veľakrát v hektických podmienkach fungujúcej prevádzky.Predpokladáme, že zriadenie takéhoto komplexného tréningového centra bude nielen výrazným posunom v kvalite servisu pre našich zákazníkov, ale aj novým benefitom pre začínajúcich kolegov predajcov. Školenie v novom centre bude pre nich nielen bohaté na informácie, ale aj príjemným zážitkom v pokojnom prostredí, kde si budú môcť všetko dôkladne odskúšať," vysvetľuje Richard Havrila, personálny riaditeľ, BILLA Slovensko. Dvojdňové školenia prebiehajú dvakrát do týždňa, pričom kapacita jedného školenia je 14 zamestnancov.
Zdroj inšpirácií
Prvé tréningové centrum sídli v priestoroch prevádzky BILLA na Nobelovom námestí v bratislavskej Petržalke. Pri jeho otvorení centra sa BILLA inšpirovala skúsenosťami v rámci skupiny REWE zo susedného Rakúska, kde už podobné tréningové centrá úspešne fungujú a prinášajú pozitívne výsledky. Zamestnanci získajú počas školenia dôležité informácie o spoločnosti, potrebné pre svoju prácu. Priamo v praxi si odskúšajú obsluhu registračných pokladníc, naučia sa ako fungujú chladiace boxy či elektrické pekárne. Personál absolvuje výcvik zameraný na manipuláciu s tovarom a jeho dopĺňanie do regálov a vitrín. Tréningové centrum disponuje kompletným vybavením potrebným na tento účel. „Súčasťou školiaceho programu je aj zvýšenie úrovne počítačovej gramotnosti a zameriavame sa tu aj na zvýšenie edukácie našich zamestnancov v oblasti tzv. softskills, teda mäkkých techník. Nakoľko zamestnanci v predajniach prichádzajú do kontaktu so zákazníkmi, je dôležité, aby vystupovali profesionálne a odborne, dokázali zvládať stres a vedeli v každej situácii zákazníkovi poradiť a pomôcť," dodáva Miroslava Vargová, vedúca tréningového centra BILLA Slovensko.
Pripravil: dk
Zdroj a ilustračné foto: Billa Slovensko