Kaufland Velka noc 1000x102

Kaufland Velka noc 450x1017 L

Kaufland Velka noc 450x1017 P

Čo chce zákazník? Wanzl ponúkol na veľtrhu EuroShop 2020 odpoveď

Niet pochýb o tom, že v svetovom maloobchode nastala technologická a sociálna transformácia. Spotrebiteľské správanie ovplyvňujú kľúčové trendy akými sú digitalizácia, urbanizácia a individualizácia.

 

wanzl uvod v 

Online dnes, offline zajtra, samozrejme vždy na mieru a 24 hodín denne. V závislosti od situácie obchodníci budúcnosti skáču z jedného predajného kanála do druhého, niekedy už ani nie je možné navzájom ich oddeliť. Zákazník a jeho potreby sú kľúčovým bodom záujmu. Práve kvôli tomu musia vznikať nové koncepty predajní. Na nedávno uskutočnenom medzinárodnom veľtrhu EuroShop 2020 v Düsseldorfe, prezentovala spoločnosť Wanzl model mesta s inovatívnym nákupným prostredím, trendovými technológiami a inšpiratívnymi holistickými riešeniami pod spoločným heslom: ČO CHCE ZÁKAZNÍK



Mestské obchody

 

WANZL mestské obchody


Ľudia sa čoraz viac presúvajú do metropolitných oblastí, čo vedie k nárastu urbanizácie. Obchodných priestorov však nie je dostatok a nové priestory, ktoré požadujú, je mimoriadne ťažké zohnať. Mestské obchody môžu spotrebiteľom zabezpečovať to, čo potrebujú pre svoju dennú spotrebu- od čerstvého ovocia a zeleniny, pekárenských výrobkov, až po čerstvo pripravené občerstvenie rôzneho typu, či jedlá. A nielen to. Virtuálne môžu dokonca nahradiť chladničku a kuchyňu. Súčasne vďaka tomuto trendu získavajú napríklad susedia príležitosť stretnúť sa v štýlovom priestore alebo kaviarni.


Spoločnosť Wanzl dizajnuje mestské obchody a reflektuje pritom na moderný interiérový dizajn s viditeľným jasným kontrastom svetla a tmy, nápaditosťou pri použití farieb a selektívnym doplnením dekoratívnych prvkov. Ide napríklad o živé rastliny a netradičné lampy. Samotné nakupovanie sa stáva inteligentným a bezhotovostným, smartphone funguje ako digitálna obchodná karta.

 

Zákazník získa prístup do svojej obľúbenej predajne, ktorú má najbližšie, prostredníctvom vstupnej brány postavenej na mobilnej aplikácii, aktivuje si svoj zákaznícky účet a virtuálny nákupný kôš. Počas nakupovania plne automatizované systémy zisťujú, ktoré produkty boli vybrané. Zamestnanci predajne sú k dispozícii na to, aby poradili, zaistili, aby bol tovar naskladnený alebo aj preto, aby pripravili čerstvé občerstvenie. Na konci nákupného procesu sa vykoná záverečná kontrola. Ak sa obsah virtuálnych a skutočných nákupných košíkov zhoduje, potvrdí sa správnosť nákupu. Alternatívne si môžu zákazníci naskenovať nakúpený tovar aj pri samoobslužnej pokladnici. Po povinnom odhlásení prostredníctvom brány sa tovar automaticky odpočíta z účtu zákazníka.



Diskont

 

WANZL diskont


Štruktúrovaný, cenovo dostupný a rýchly - výhody diskontnej predajne sa v súčasnosti s podporou inovatívnych technológií stupňujú. Minulosťou by postupne mali byť zástupy a dlhé čakacie doby pri pokladniciach. Smartfón a skenovací vozík môžu byť kľúčovými prvkami nového konceptu predajní. Inteligentný nákupný vozík je možné odomknúť bez použitia mince a pomocou aplikácie si ho zákazník jednoducho prepojí s mobilným telefónom. Každý produkt môže skenovať priamo v nákupnom vozíku. Zaznamenaný tovar sa automaticky zobrazí na displeji smartfónu vrátane individuálnych a celkových cien nákupu. Na uskutočnenie platby zákazník potvrdí zobrazený nákup, suma sa následne odpočíta z jeho kreditnej karty alebo bankového účtu a pridelí sa mu QR kód na otvorenie výstupného systému. Kupujúci následne vráti nákupný vozík na stojisko vozíkov a na oplátku dostane napríklad nákupnú poukážku ako poďakovanie za zrealizovaný nákup.

 

Wanzl posunul na tomto podujatí diskontné predajne do minimalistického dizajnu. V prípade veľtržnej expozície diskont pozostával z jednoduchých policových systémov, kampaňových košíkov a paliet. Svetlé farby, žiarivé osvetlenie a jasný navigačný systém uľahčujú rýchlu orientáciu na predajnej ploche.



24/7 samoobsluha

 

WANZL 24 7


Koncept 24-hodinového obchodu je založený na jednoduchej myšlienke: krátkodobé potreby by malo byť možné uspokojovať nepretržite. Ak chce zákazník vstúpiť do predajne, musí QR kód naskenovať dvakrát v aplikácii operátora alebo pomocou čiarového kódu na karte príslušného obchodu. Najskôr v externom zariadení, aby vstúpil do haly predajne, potom prostredníctvom príslušnej brány, aby získal prístup do predajne. Systém automaticky zaznamená číslo zákazníka a autentifikuje vstupujúcu osobu. Zákazník sa potom môže voľne pohybovať po predajni a sám sa obslúži z ponúkaného produktového sortimentu.

 

Po nákupe zákazník ide do pokladničnej zóny vybavenej samoskenovacím tunelom. Po ďalšej identifikácii zákazníka pomocou aplikácie sa začne proces skenovania. Všetky položky sa umiestnia na pokladničný pás, digitálne sa zaznamenajú a zobrazia sa v zozname produktov v aplikácii aj na obrazovke v samoskenovacom tuneli. Bezpečnostný systém sa počas skenovania deaktivuje. Po naskenovaní všetkých produktov si zákazník vyberie preferovaný spôsob platby a zaplatí za nákup. Potom dostane ďalší kód QR, ktorý poslúži na to, aby opustil obchod prostredníctvom ExitGate.


Predajne s nepretržitou prevádzkou môžu mať individuálny vzhľad, v závislosti od ich polohy a prevádzkovateľa.



Mobilné kontajnerové predajne

 

WANZL mobilné kontajnerové predajne


Takzvané mobilné kontajnerové predajne poskytujú flexibilné, priestorovo úsporné a atraktívne nákupné prostredie. Najmenšie predajne môžu byť navrhnuté, vyrobené, zmontované a uvedené do prevádzky vo veľmi krátkom čase. Geniálna alternatíva pre zásobovanie vidieckych oblastí na jednej strane, ale aj pre rýchle nakupovanie v rušnejších lokalitách, ako sú univerzity alebo biznis centrá na strane druhej.


Dnes je už možné prispôsobiť vzhľad a dojem z mobilných kontajnerových predajní tak, aby vyhovovali príslušnej cieľovej a produktovej skupine. Hip, ležérny, klasický, rustikálny, tradičný - so správnym citom pre farbu, dekor a materiály, pritiahne požadovanú skupinu zákazníkov. Prístup do predajne je povolený zákazníkom s kartou danej predajne alebo s príslušnou mobilnou aplikáciou. Obchod môže ponúkať produkty, ktoré si môžu vlastníci aplikácie počas nakupovania sami skenovať. Samoobslužný check-out v prípade zákazníkov, ktorí nemajú k dispozícii príslušnú mobilnú aplikáciu, prebieha v pokladničnej zóne. Pred vstupom musia všetci zákazníci prejsť overením. Ihneď po dokončení platobného procesu môžu zákazníci opustiť priestory predajne pomocou QR kódu.



Trh s luxusným tovarom

 

WANZL trh s luxusným tovarom


Obrat smerom k zrýchľovaniu procesov a k cenovo dostupnému riešeniu je to, čo rezonuje aj na trhu s luxusným tovarom. Dôraz je kladený nielen na uspokojenie zákazníckych potrieb, ale cieľom je premeniť nákup na sociálnu skúsenosť. Obchod sa stáva tretím miestom spotrebiteľov, hneď za ich pracoviskom a domovom. Nevyhnutnosťou je v tomto prípade postarať sa o dômyselný dizajn interiéru. S využitím jemných materiálov,s umeleckými dekoratívnymi úpravami a na mieru navrhnutými produktovými prezentáciami vytvára aj spoločnosť Wanzl v tomto type predajní vizuálny „wow“ efekt. V takom prostredí zákazníci radi trávia viac času a získavajú tu podrobné informácie o kvalite predávaných tovarov a ich spracovaní. Inovatívne podujatia, ako sú ukážky kulinárskeho varenia alebo gastro koncepty integrované do priestorov predajní zvyšujú atraktivitu obchodov a tým aj lojalitu zákazníkov. Už sa nevidia len ako zákazníci, ale ako súčasť komunity.



Temný obchod

 

WANZL temný obchod


Ako zákazníci získavajú požadovaný produkt? Vďaka konceptu temného obchodu demonštrovala spoločnosť Wanzl na veľtrhu EuroShop 2020 svoje odborné znalosti v oblasti maloobchodu a logistiky pomocou troch rôznych riešení. Kotviacim bodom je sklad. Vďaka svojej novej mobilnej pracovnej stanici, inteligentnému nositeľnému skeneru, roletovým kontajnerom a AGV vozíkom na vyzdvihnutie objednávok, je pripravené všetko pre hladký priebeh na celej trase od príjmu tovaru, cez prípravy objednávok až po expedíciu tovaru. Alternatívne je tiež možný priamy predaj zo skladu prostredníctvom predajných automatov. Online objednávky sa ukladajú v baliacich staniciach, kde si ich zákazníci môžu vyzdvihnúť kedykoľvek počas dňa, a to aj v noci pomocou QR kódu, ktorý im bol zaslaný. Potenciálni zákazníci môžu nákup prostredníctvom tohto automatu uskutočniť aj bez predchádzajúcej objednávky, z terminálu získajú informácie, ktoré potrebujú pre výber produktu, okamžite si ho objednajú a vezmú so sebou, ak je na sklade.


Pripravil: dk
Zdroj a foto: EuroShop 2020/Wanzl, redakcia

 

 

Súvisiace články 

 

 

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

Retail Summit 2020 v 100 sekundách

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail