Kaufland Velka noc 1000x102

Kaufland Velka noc 450x1017 L

Kaufland Velka noc 450x1017 P

Absolútnym víťazom ocenenia Mastercard Obchodník roka 2019 je MARTINUS

Rovnako sa tak stalo aj v predošlých šiestich rokoch. Kníhkupectvo Martinus bolo ocenené aj v rámci odborovej kategórie ako Mastercard Obchodník s knihami 2019.

 

MASTERCARD Obchodník roka 2019

 

 Medzi ďalších víťazov odborových kategórií patrí dm drogerie markt, Deichmann, IKEA, Lidl Slovenská republika, NAY, Peek & Cloppenburg, Slovnaft, Sportisimo a OBI.


Víťaza v kategórii Mastercard Cena verejnosti 2019 vybrali zákazníci internetovým hlasovaním. Najviac hlasov získala od svojich zákazníkov spoločnosť Lidl Slovenská republika, a to 27 786 hlasov.


„Najobľúbenejších obchodníkov v jednotlivých kategóriách maloobchodu vyberali slovenskí zákazníci a výsledky preto odrážajú ich vlastné skúsenosti s kvalitou ponuky a služieb. Absolútne víťazstvo obhájilo kníhkupectvo Martinus, ktoré sa dlhodobo teší vysokej lojalite zákazníkov,“ povedal Michal Čarný, generálny riaditeľ Mastercard pre Českú republiku a Slovensko. „Zloženie kategórií prechádza neustálym vývojom a odráža tak dianie na retailovom trhu. Novinkou tohto ročníku je kategória Čerpacia stanica s predajňou, ktorej víťazom sa stal Slovnaft,“ dodal M. Čarný.


Celkový víťaz aj víťazi v jednotlivých sortimentných kategóriách boli určení na základe výsledkov reprezentatívneho výskumu spoločnosti GfK Czech na vzorke 1 000 respondentov z celej Slovenskej republiky. Hodnotenými parametrami sú spontánne vymenovanie predajne („top of mind“), miera lojality zákazníkov k predajni a dôvera v ňu.


Odborové kategórie


1. Cenu v kategórii Mastercard Obchodník s potravinami 2019 vyhrala vďaka vysokej úrovni spontánnej znalosti medzi zákazníkmi spoločnosť Lidl Slovenská republika, na druhom mieste sa umiestnil Kaufland a na treťom mieste je Tesco.


2. Víťazom kategórie Mastercard Obchodník s drogériou a parfumériou 2019 sa stala spoločnosť dm drogerie markt, druhé miesto získala TETA Drogerie a tretie 101 Drogerie. Dm drogerie markt sa medzi zákazníkmi teší vysokej miere lojality.


3. Ocenenie v kategórii Mastercard Obchodník s odevmi 2019 vyhrala spoločnosť Peek & Cloppenburg, na druhom mieste je Reserved a na treťom Bonprixshop.eu. Spoločnosť Peek & Cloppenburg bola hodnotená v rámci sortimentnej skupiny najlepšie v parametroch dôvery zákazníkov.


4. Víťazom kategórie Mastercard Obchodník s obuvou 2019 sa stala spoločnosť DEICHMANN. Na druhom stupni sa umiestnilo CCC a tretie miesto obsadila spoločnosť E-obuv.sk. Spoločnosť DEICHMANN zvíťazila vďaka vysokej úrovni spontánnej znalosti medzi zákazníkmi a ich lojalite.


5. Víťazom v kategórii Mastercard Obchodník so športovými odevmi a potrebami 2019 sa stala spoločnosť Sportisimo. Na druhom mieste sa umiestnil Decathlon a na treťom Nike. Zákazníci spoločnosti Sportisimo v danej kategórii deklarujú najvyššiu mieru lojality a spontánnej znalosti.


6. Víťazom kategórie Mastercard Obchodník s elektronikou 2019 sa stala spoločnosť NAY, na druhom mieste skončila Alza.sk a na treťom mieste Mall.sk. Spoločnosť NAY je medzi zákazníkmi veľmi známa a sú k nej lojálni.


7. Cenu Mastercard Obchodník s knihami 2019 získal Martinus, na druhom mieste je Panta Rhei a na treťom Megaknihy.sk. Kníhkupectvo Martinus sa teší vysokej spontánnej znalosti zákazníkov, ktorí sú tiež najlojálnejší v danej kategórii.


8. Víťazom v kategórii Mastercard Obchodník pre dom, záhradu a chovateľov 2019 sa stalo OBI, na druhom mieste sa umiestnil Zoohit.sk a na treťom Hornbach. Silnou stránkou reťazca OBI je vysoká znalosť medzi zákazníkmi a ich lojalita.


9. Cenu Mastercard Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami 2019 získala IKEA. Na druhom mieste je Möbelix a tretí sa umiestnil JYSK. IKEA v kategórii zvíťazila vďaka vysokej lojalite a dôvere zákazníkov.


10. Víťazom kategórie Čerpacia stanica s predajňou sa stal Slovnaft. Na druhom mieste skončila spoločnosť Shell a na treťom OMV. Slovnaft zvíťazil vďaka vysokej spontánnej znalosti medzi zákazníkmi a ich lojalite.


Cena verejnosti


V kategórii Mastercard Cena verejnosti 2019 zvíťazila spoločnosť Lidl Slovenská republika, rovnako ako v predchádzajúcich šiestich rokoch. Prvé miesto jej zabezpečilo 27 786 hlasov, na druhom mieste je reťazec dm drogerie markt s 20 218 hlasmi a Panta Rhei s 16 924 hlasmi na treťom mieste.

 

 MASTERCARD Obchodník roka 2019

 

Zákazníci hlasovali prostredníctvom internetových stránok www.obchodnik-roka.sk od 11. novembra 2019 do 2. februára 2020. Do hlasovania sa zapojilo celkovo 44 864 ľudí.

 

Slávnostné vyhlásenie víťazov sa uskutočnilo 4. marca 2020 v rámci konferencie New Retail Summit 2020 v Bratislave.

 

Zdroj a foto: Mastercard, redakcia

 

PR

 

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

Retail Summit 2020 v 100 sekundách

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail