Prinášajú iný pocit z nakupovania

Značka NOSENE vniesla do sveta predajní so second hand tovarom štýl a vôňu. Výrazne tak zmenila pohľad na predaj tohto sortimentu. O tom ako vznikla myšlienka a celý projekt sme sa rozprávali s Katarínou Hutyrovou, Manager & Co-Founder, NOSENE.

 

khutyrova v

 

„Každá vec má svoj príbeh!“ Headline na vašej web stránke napovedá, že všetko má svoj príbeh. Aký je príbeh vzniku značky NOSENE?


Začal v roku 2015, kedy sme chceli priniesť na Slovensko niečo nové a urobiť všetko pre príjemný pocit z nakupovania noseného oblečenia. Usilovali sme aby sa zákazník cítil dobre, mal na výber z pekných vecí a zároveň možnosť svoje nosené oblečenie posunúť tam, kde vie ako sa s ním naloží ďalej. Dokonca s dosahom na pomoc v sociálnej oblasti. Konkrétne ide o pomoc týraným ženám v bezpečnom domove.


Vo svojich predajniach ponúkate oblečenie a rôzne módne kúsky, ktoré sú síce nosené, no nie ste typickým second handom. V čom ste iní?


Koncept NOSENE prináša zákazníkom iný pocit z nakupovania. Cítite sa ako v bežnej predajni, kolegovia v predajniach sa na vás usmejú, pozdravia, poradia a zároveň pomáhate. V našom prípade týraným ženám v bezpečnom domove v Prešove. Ponúkané oblečenie je čisté, voňavé, také aké by sme si sami obliekli či bez váhania odporučili.


Sortiment vašich predajní je rozdelený na dve kategórie, resp. značky.  V čom je základný rozdiel?


RENEWALS by NOSENE je upcyklovaná kolekcia, ktorú tvoríme z poškodených vecí, akými sú napríklad pánske košele, jeansy prípadne zvyškové látky z výrob a dielní. Kolekciu tvoríme a šijeme na Slovensku, takže je to 100 % lokálny produkt. Aj keď to možno v prvom momente zákazník nevidí, príprava a realizácia takéhoto produktu je časovo i finančne náročnejšia. Preto začínajú ceny upcyklovaných modelov na sume 59 €. Nosená kolekcia je kolekcia vecí, ktorú sme poctivo vyselektovali, aby bola nositeľná, bez poškodení a následne vyčistená, aby bola zároveň aj hygienicky čistá.


Originálne tovary pod vlastnou značkou – tzv. RENEWALS by NOSENE ponúkate zákazníkom od roku 2015. Ide o jedinečnú upcyklovanú kolekciu. Ako ste sa dostali k tomuto nápadu?


Nápad prišiel spolu s problémom, ktorý sme riešili. Pri selektovaní oblečenia sme mali množstvo vecí, ktoré sme nevedeli použiť. Buď mali drobné poškodenie, prípadne nemoderný strih, no materiál bol kvalitný a bola by škoda ak by tento materiál skončil v recyklačnej linke. Renewals kolekcia spája lokálnosť, kvalitu a nositeľnosť aj počas bežných dní. Presne to, čo sme chceli v našom podbrande priniesť zákazníkom.


Odkiaľ získavate materiály a obnosené veci na ďalšiu tvorbu? Kde beriete inšpiráciu?


Materiály a oblečenie k nám môžu priniesť zákazníci, ktorí následne vedia, čo presne sa s ich oblečením stane. Inšpiráciu čerpáme v bežnom živote alebo na cestách, prípadne v módnych časopisoch. Zákazníci sú samozrejme taktiež našou nekonečnou inšpiráciou.


Kto je vašou cieľovou skupinou?


Našou cieľovou zákazníckou skupinou sú prevažne ženy a muži vo veku 18 – 45 rokov, ktorí myslia ekologicky, zároveň ekonomicky a sociálne.


Čo všetko nájde zákazník vo vašich predajniach? Plánujete postupne rozširovať portfólio a sortiment predajní?


V ponuke máme nielen oblečenie, ale aj doplnky, ktoré sú našimi srdcovkami. Zákazníci u nás nájdu napríklad slovenskú značku tenisiek NOVESTA, ručne šité papierové tašky z talianskej rodinnej firmy UASHMAMA, recyklované strieborné šperky MOIKOO či upcyklované šperky Juhasz Jewelery, recyklované pančušky a silónky Swedish Stockings a ďalšie.
Z kozmetiky sú to napríklad značky Mylo, Dulcia či Ponio. Zákazníci u nás nájdu aj prírodné mydlá, ktoré vyrábame v spolupráci s bezpečným ženským domovom a touto cestou pomáhame vytvárať prácu aj pre ženy, ktoré to v živote majú o niečo ťažšie.


V roku 2019 ste nadviazali spoluprácu s kníhkupectvom Martinus, v ktorom môžu zákazníci nájsť vkusné obaly na knihy zo zrecyklovaného textilného odpadu. Ako sa darí spojeniu dobrej knihy s vašimi originálnymi obalmi?


Spojenie a možnosť pripraviť merch pre kníhkupectvo Martinus je jednou zo splnených vysnených spoluprác. Knihy sú totiž moja celoživotná vášeň. Obalom sa darí veľmi dobre a stovky z nich si už našli svoje knihy, ktoré nosia v bezpečí.
Za každým ponúkaným modelom treba hľadať príbeh. Vy ste vo vašom podnikaní a práci prepojili niekoľko pozitívnych a celospoločensky prospešných tém. Recyklácia, udržateľnosť, ekológia i sociálny rozmer. Priblížte nám v číslach, čo ste už v týchto oblastiach dosiahli.


V oblasti recyklácie sú to napríklad desiatky ton oblečenia, ktoré si našli svoje nové majiteľky či majiteľov, taktiež putovali na recykláciu alebo upcykling. Za doterajšie pôsobenie sa nám podarilo prispieť sumou 17 431,22 € na pomoc týraným ženám v MyMamy o.z. (nie je započítaný rok 2019). Organizujeme tiež charitatívne eventy. Napr. „Celodenné dobré nakupovanie“, kde sme doteraz podporili spolu so známymi osobnosťami sumou 19 707 €: Divé maky, o.z, O.Z. Pes v núdzi, MyMamy o.z., Raná Starostlivosť n.o., Centrum Slniečko n.o.


Vaše predajne nájdu zákazníci v Bratislave a v Banskej Bystrici. Plánujete expanziu do ďalších miest?


Ďalšie prevádzky by sme určite radi priniesli aj do iných slovenských miest. Aktuálne sme spustili do prevádzky nový e-shop, na ktorého rozvoj sa chceme momentálne sústrediť. Máme v pláne aj nové predajne. To, akou formou a v akom čase budeme tieto fázy realizovať, si zatiaľ necháme pre seba...


Ako sa darí e-shopu NOSENE?


E-shopu sa začína dariť dobre. Máme však pred sebou ešte veľmi veľa práce a dolaďovania.

 

Pripravili: redakcia, mk
Ilustračné foto: NOSENE, Mafin Laurincova

 

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




mecom premium banner

Video

Retail Summit 2020 v 100 sekundách

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail