dm drogerie markt: Rast zákazníckych nákupov, nové filiálky a zaujímavé novinky

Spoločnosť dm drogerie markt potvrdila svojimi hospodárskymi výsledkami za uplynulý obchodný rok 2018/2019 pozitívny trend z predchádzajúcich období.

 

DM2019 v

 

 

Ročný obrat slovenskej pobočky dm narástol o 10,5 percenta, keď dosiahol výšku 235 miliónov €. Súhrnný obrat celej skupiny patriacej pod rakúsku dm drogerie markt predstavuje 2,8 mld. €, čo znamená medziročný nárast o 9 percent, pričom materská firma z Rakúska sa na tomto obrate podieľala sumou 965 miliónov €. Podiel dcérskych spoločností na celkovom obrate skupiny zastrešenej dm drogerie markt Rakúsko tak predstavuje 66 percent. Percentuálny rast sa prejavil aj na súhrnnom obrate celého koncernu dm (zahŕňa 13 krajín vrátane Nemecka), ktorý sa oproti minulému roku zvýšil o 4,6 percenta na 11,2 mld. €.


„Všetci sme zodpovední za svoju budúcnosť. Preto pre nás v dm nie je udržateľnosť len cieľom, ale neoddeliteľnou súčasťou našej firemnej kultúry. Je pre nás veľmi dôležité, aby sme nielen zákazníkom, ale aj spolupracovníkom umožnili robiť uvedomelé rozhodnutia. Práve to nás viedlo v uplynulom obchodnom roku k tomu, že sme komunikáciu vo väčšej miere zamerali na sortimentnú ponuku udržateľných alternatív, ktoré podporujú práve uvedomelú spotrebu,“ povedal Martin Podhradský, konateľ dm drogerie markt.


V porovnaní s obchodným rokom 2017/2018 sa zvýšilo aj množstvo zákazníckych nákupov, pričom medziročný nárast vďaka takmer 20,7 milióna nákupov predstavuje približne 6 percent. Priemerný denný počet zákazníckych nákupov je 56 685 a priemerný mesačný počet nákupov viac ako 1,724 milióna.

 

Investície 2018/2019


V uplynulom obchodnom roku realizovala dm na Slovensku investície vo výške viac ako 10 miliónov €, z čoho najväčšia časť – 8,8 milióna € – bola určená na rozvoj pobočkovej siete. Na rozvoj informačných technológií bolo vyčlenených 458 900 €, na modernizáciu a zabezpečenie centrály 472 000 € a do centrálneho skladu slovenská pobočka dm drogerie markt investovala 318 000 €.

 

Rozvoj pobočkovej siete


Počet slovenských pobočiek dm sa v obchodnom roku 2018/2019 k 30. 9. 2019 zvýšil na 146. Do konca tohto kalendárneho roka má dm na Slovensku mať 5 nových filiálok a do konca nasledujúceho obchodného roka (t. j. do 30. septembra 2020) by na Slovensku malo byť celkovo 156 filiálok dm.


K 30. septembru 2019 mal koncern dm v 13 krajinách spolu 3 668 filiálok. Najviac ich je v Nemecku, kde je spolu 1997 filiálok, a v Rakúsku, ktoré ich má 388. Nasleduje Maďarsko s 260 filiálkami, Česko ich má 232, Chorvátsko 161, Slovensko aktuálne 146 a Rumunsko 105. Zvyšné krajiny majú menej ako sto filiálok.


V minulom obchodnom roku dm pokračovala v napĺňaní požiadaviek a zmeny trhu a zrealizovala ďalšie dva refreshingy, teda kompletné prestavby filiálok, a dve regenerácie, teda prestavby spojené so zväčšením plochy filiálok. V budúcom obchodom roku dm plánuje zrealizovať dva refreshingy a jednu regeneráciu.

 

Nárast počtu zamestnancov


Dôsledkom neustáleho rozširovania pobočkovej siete je aj zvýšenie počtu spolupracovníkov dm. K 30. 9. 2019 mala dm drogerie markt na Slovensku 1 538 aktívnych spolupracovníkov, čo predstavuje medziročný nárast o 5,3 percenta. Celkovo dm zamestnáva viac ako 62 000 ľudí v 13 krajinách.


Technické novinky


Uplynulý obchodný rok pokračovala integrácia systémov do cloudu Office 365 a pribúdali ich ďalšie systémové funkcie. Boli vytvorené aj personalizované mailové schránky pre všetkých spolupracovníkov na prevádzke.

 

e-shop dm


Cez webovú stránku www.mojadm.sk poskytuje dm svojim zákazníkom možnosť objednať si kedykoľvek, 24 hodín denne, nielen sortiment dostupný vo filiálkach, ale aj takmer 650 online exkluzívnych výrobkov, čo je viac ako 100-percentný nárast oproti roku 2017/2018.

 

Za mesiac sa v e-shope dm vyskladní v priemere 5 000 objednávok, pričom na jednu objednávku pripadá cca 12 kusov výrobkov s deviatimi druhmi tovaru a priemerný nákup v e-shope je 38 €. Od začiatku roka 2019 bolo pre zákazníkov sprístupnené vyzdvihnutie tovaru vo filiálkach, čo tvorí celkovo 4,5 % z celkových objednávok, a zároveň bolo od apríla toho istého roka znížené poštovné z 3,99 na 1,99 €.


dm aj naďalej pracuje na prepájaní online a offline sveta, kde e-shop prepája s filiálkami. Zákazník si môže v e-shope zvoliť obľúbenú filiálku a vidieť v nej aktuálny stav zásob produktov, a zároveň má aj prehľad o doplnkovom sortimente, ktorý sa vo vybranej filiálke nachádza. V rámci logistiky sa plánuje možnosť rozšírenia distribučných spoločností s možnosťou voľby doručovateľa. dm vstupuje aj do záverečnej fázy komisionovania vo filiálkach, kde bude v budúcom obchodnom roku priamo prebiehať balenie a expedícia objednávok z e-shopu.


Téma LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability) je dôležitá aj v e-shope, kde sa dm snaží redukovať obalový materiál do takej miery, aby sa produkty zákazníkom dostali nepoškodené, ale aby bol zároveň vytváraný čo najmenší odpad. dm spolupracuje s externými inštitúciami, ktoré pre ňu spracovávajú štúdiu obalového a výplňového materiálu a jeho vplyvu na životné prostredie.

 

Nová služba


dm spustila od mája t.r. pre svoje zákazníčky novú službu, ktorá im opäť prináša niečo špeciálne – beauty poradkyne. Ide o vyškolený personál, ktorý vo vybraných filiálkach poskytuje profesionálne poradenstvo v oblasti líčenia. Beauty poradkyne nájde zákazník v 20 vybraných filiálkach v rámci celého Slovenska. Služba je k dispozícii zákazníčkam zdarma. Beauty poradkyne vníma dm ako ďalšiu exkluzívnu službu pre svojich zákazníkov, ktorá zároveň odlišuje túto sieť od konkurencie.

 

Vernostný program active beauty


Inovovaný zákaznícky program active beauty sa teší u zákazníkov na slovenskom trhu veľkej obľube. Začiatkom roka 2019 bola na získanie vyššieho počtu bodov pridaná možnosť získať ich pri pokladnici prostredníctvom automaticky fungujúcich aktivít bez potreby ich predchádzajúcej aktivácie v kupónovom centre. Tým sa doplnila už existujúca ponuka aktivít na získanie viacnásobných bodov, ktoré však vyžadujú ich aktiváciu v kupónovom centre pred nákupom. Mesačne tak má zákazník možnosť nazbierať body ešte rýchlejšie a skôr si uplatniť zľavu na svoj nákup.


V zmysle uvedomelého nakupovania v marci 2019 dala dm implementáciou takzvaných zákazníckych displejov v oblasti pokladníc svojim zákazníkom možnosť rozhodovať o výške uplatnenej zľavy a frekvencii jej uplatňovania, čím okrem prehľadu o svojom bodovom stave získal zákazník aj možnosť využívať program v plnej miere podľa svojich potrieb.

 

Nová imidžová kampaň


V septembri 2019 odštartovala dm novú medzinárodnú imidžovú kampaň. Jej základnou myšlienkou je „zmena“. Človek je vo svojej jedinečnosti stredobodom záujmu dm, a preto ho chce vo vzťahu k sebe samému motivovať a posilniť. V spotoch ukazuje situácie, pri ktorých ľudia bojujú sami so sebou, kým spravia prvý krok, pripustia si zmenu a postavia sa pred novú výzvu. dm chce ukázať, že aj zmena môže byť šancou nazbierať nové skúsenosti a ďalej sa rozvíjať.

 

redakcia
Zdroj a foto: dm drogerie markt

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

Čo hovoria marketéri o konferencii Brad Management 2019?

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail