Ako sa nestratiť v džungli nového maloobchodné ekosystému?

Poradí vám blížiace sa podujatie Retail Summit 2020. Významná a už tradičná konferencia o maloobchode nielen v Česku sa uskutoční 3. – 5. februára 2020 v pražskom Clarion Congress Hoteli.

 

retailsummit2020 v

 

Organizátori Retail Summitu 2020 zverejnili jeho detailný program. K téme „Ako uspieť v novom maloobchodnom ekosystéme“ prehovorí viac ako 120 vrcholových zástupcov kamenného aj internetového obchodu, nezávislých expertov aj významných dodávateľov tovaru a technológií.

 

Relatívne prehľadný trh nedávnej minulosti sa vďaka novým technológiám pred očami mení na štruktúru s mnohými kanálmi tovarového toku, s doposiaľ nevídanými styčnými bodmi medzi obchodníkmi, dodávateľmi a spotrebiteľmi. Trh sa dokonca začína podobať na akúsi džungľu, alebo lepšie povedané na zložitý ekosystém.


Tento stav prináša so sebou riziko, že sa v ňom niektorí, na zmenu nepripravení, hráči prestanú orientovať. Vzniká tiež množstvo šancí pre tých, ktorí sa neboja hľadať v dynamicky sa meniacom ekosystéme nové príležitosti. Ambíciou Retail Summitu 2020 je pomôcť všetkým, ktorí podnikajú na maloobchodnom trhu, využiť ekosystém nového retailu vo svoj prospech.


Dôraz bude kladený predovšetkým na:

 

  • nové typy konkurencie aj kooperácie,
  • digitálnu transformáciu obchodu, logistiky aj výroby spotrebného tovaru,
  • zvýšenú potrebu konzistentnej komunikácie naprieč všetkými kanálmi a vo všetkých styčných bodoch,
  • prudko rastúci záujem o udržateľnosť.

 

Trendy nového retailu

 

S orientáciou v novom ekosystéme pomôže účastníkom viac ako 120 domácich aj zahraničných rečníkov. Na podujatí vystúpi viacero špičkových expertov, ktorí predstavia zásadné trendy formujúce nový retail.


Pojmy „new retail“ a ekosystém vysvetlí hneď v úvode Retail Summitu 2020 Tomáš Prouza, prezident Zväzu obchodu a cestovného ruchu ČR. S globálnymi trendmi rozvoja účastníkov podujatia oboznámia autori série analýz „Pravda o obchode“ Harjot Singh a Rodney Collins z komunikačnej skupiny McCann Worldgroup.


O rozruch v kongresovej sále sa zrejme postará predseda výkonného výboru združenia európskych internetových obchodov Ecommerce Europe Wijnand Jongen. Nedávno totiž vydal knihu s provokatívnym názvom „Koniec nakupovania on-line: budúcnosť obchodu v prepojenom svete“, ktorá veľmi plasticky popisuje koncepciu „nového retailu“.


Program významne obohatia aj analýzy spotrebiteľov, prezentované odborníkmi na výskum zo spoločností Euromonitor, GfK a Nielsen. Strategické aspekty fungovania firiem v novom maloobchodnom ekosystéme z rôznych uhľov pohľadu zdôraznia zástupcovia poradenských firiem Boston Consulting Group, Deloitte a EY.


„New retail“ vzniká predovšetkým vďaka inovatívnym technológiám – Retail Summit 2020 preto bude venovať veľkú pozornosť aj tomu, aké sú najnovšie technologické riešenia a ako ich pri celkovej digitalizácii firiem úspešne zavádzať. Svoje riešenie predstaví hneď niekoľko spoločností v čele s firmou Microsoft a O2. Okrem aktívnej účasti v programe ukážu vo svojich expozíciách účastníkom podujatia „naživo“ aj niekoľko revolučných noviniek.


Internetoví aj kamenní hráči spoločne


Napriek atraktivite spomenutých špičkových expertných vystúpení sa dá očakávať, že najväčší záujem bude, ako obvykle, o prezentácie vrcholových manažérov obchodných a výrobných firiem. Retail Summit 2020 pozval do svojho programu pestrú paletu rečníkov zo spoločností, ktoré sú podľa viacerých signálov na dobrej ceste uspieť v novom maloobchodnom ekosystéme.


Logicky preto svoje názory predstavia vysoko inovatívni hráči ako sú Tomáš Havryluk (ALZA), Tomáš Čupr (Rohlík), Pavel Milan Černý (Econea), Igor Matejov (Mall Group), Michal Hanáček (Pilulka) alebo Lukáš Havlásek (Shopsys).


Vystúpi takisto viacero zástupcov kamenných reťazcov, ktorí dokážu naplno využiť nové trhové podmienky k tomu, aby ich spoločnosti nielen prežili, ale stali sa aj veľmi úspešnými. O tom, že sa dá pomocou nových technológií výrazne oživiť malé predajne typu convenience store, presvedčí účastníkov podujatia Tomasz Blicharski z vedenia siete Źabka Polska. Fred Bosch, šéf COOP Supermarkten Nederland, následne vysvetlí, ako sa podarilo v podmienkach vysoko rozvinutého trhu oživiť „staré“ spotrebné družstvo.


Významnú úlohu v práve sa vytvárajúcom ekosystéme budúcnosti budú zohrávať aj výrobcovia, najmä však tí značkoví. Svoju víziu na Retail Summite 2020 predstavia tí najpovolanejší z nich, ako sú Jannis Samaras (Kofola), Drahomíra Mandíková (Asahi Central Europe), Michaela Franeková (Unilever), Roman Trzaskalik (Plzeňský Prazdroj) či Tomáš Hejkal (Stock). V programe sa však uplatnia aj malí, nezávislí dodávatelia, ktorí už teraz nachádzajú svoje pevné miesto na trhu, napríklad Martin Dokoupil z Tierra Verde a Kateřina Urbánková zo zväzu ekologických poľnohospodárov PRO – BIO.


Organizátori ponúkajú výhodné ceny pre včas zaregistrovaných, firemné tímy, zástupcov škôl aj členov SOCR ČR.


Základné údaje o Retail Summite 2020


Retail Summit 2020 je pripravovaný Zväzom obchodu a cestovného ruchu ČR, VŠE Praha a spoločnosťou Blue Events, nadväzuje na predchádzajúcich 25 ročníkov. Zachováva si svoje cielenie na český trh, posilňuje však súčasne svoj medzinárodný charakter.


Retail Summit 2020 bude spojený s udelením významných ocenení najúspešnejším obchodníkom – v priebehu slávnostného večera budú odovzdané ceny Mastercard Obchodník roka 2019 a po novom aj cena O2 Digital Retailer.


Toto vrcholové stretnutie sa koná vďaka podpore desiatok partnerov, najväčšiu podporu poskytli spoločnosti Kofola, Mastercard, Microsoft, Plzeňský Prazdroj a O2.

 

Zdroj a foto: Blue Events

 

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

Čo hovoria marketéri o konferencii Brad Management 2019?

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail