KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Lidl spustil e-shop a finalizuje nový vernostný program

O aktuálnych novinkách spoločnosti Lidl v online priestore sme hovorili s Petrom Gažom, Head Of Digital, Lidl Slovenská republika, v.o.s..

 

lidl peter gazo v

 

V pondelok 7.10. ste spustili dlho očakávaný online predaj - lidl-shop.sk . Ten už v súčasnosti funguje vo viacerých krajinách, okrem iného v susednom Česku. Čím je nový špecifický?


Ide o online predaj spotrebného tovaru. Zákazníci našich kamenných predajní sú zvyknutí, že im pravidelne prinášame rôzne tematické akcie zamerané na potravinový alebo nepotravinový sortiment. Presne tieto akcie im odteraz môžeme sprostredkovať aj cestou ďalšieho kanála. Jediným rozdielom bude, že sa zameriame výlučne na nepotravinový sortiment. Kým v našich kamenných predajniach vie zákazník týždeň dopredu čo ho čaká, v online shope bude ponuka k dispozícii týždeň vopred. Pri mnohých tovaroch bude zároveň uplatnený aj predpredaj.

 

S akým množstvom tovarových položiek začínate?


S viac ako 1000 položkami. Postupne chceme, aj s využitím týždňových akcií, ponuku rozširovať. Našim cieľom je ponúknuť Slovákom pestrý a stabilný sortiment najobľúbenejších spotrebných výrobkov, ktoré si budú môcť kúpiť kedykoľvek v roku. Čiže nielen v období, kedy budú zaradené do akciového tematického týždňa.


Nový e-shop ponúka šesť kategórií, ktoré zastrešujú ponuku obľúbených produktov. Na základe čoho prebiehal ich výber?


Vo všeobecnosti ide o sortimenty, ktoré dobre poznáme z našich kamenných predajní. Pri výbere sme vychádzali z našich doterajších skúseností a tiež trendov, ktoré na slovenskom trhu alebo v okolitých krajinách zaznamenávame. Všetko toto sme zohľadnili. Žiadna zo šiestich kategórií ( Móda, Dielňa a záhrada, Šport a voľný čas, Bývanie, Domácnosť a Detský svet) nie je pre nás kľúčová alebo viac či menej dôležitá. Kľúčové je to, že v rámci jednotlivých kategórii ponúkame často veľmi unikátne tovary vlastných značiek.


Tovary si online môžu kúpiť zákazníci v rámci celého Slovenska. Akým spôsobom je riešená distribúcia nakúpených tovarov? Aké spôsoby platby môžu zákazníci využívať?


Distribúciu nakúpených tovarov na dodacie adresy pre nás zabezpečuje spoločnosť Geis, využívame aj Slovenskú poštu. Tovary distribuujeme z nášho centrálneho skladu. Zákazník bude môcť zaplatiť platobnou kartou online alebo na dobierku pri prevzatí tovaru. Pri platbe na dobierku zaplatí zákazník za tovar až pri jeho prevzatí. Platba na dobierku je možná v hotovosti alebo platobnou kartou (podľa aktuálnych možností prepravných spoločností) pri dodaní tovaru. Dobierka je spoplatnená sumou 1 €.


Pokiaľ ide o lehotu dodania nakúpených tovarov, pri štandardnom tovare garantujeme dodanie do troch pracovných dní. Pri predpredaji je to inak. Tovary distribuujeme v deň, kedy akcia začne. Zákazník získava výhodu, tovar bude mať objednaný a potvrdený. Pri nákupe nad 50 € a vrátane, bude doručenie bezplatné, pri nákupoch nižších hodnôt zákazník platí za doručenie 3,90 €. Možnosť vyzdvihnutia nakúpeného tovaru v niektorej z predajní zatiaľ nie je možná.


Tovar zakúpený na lidl-shop.sk je možné reklamovať v ktorejkoľvek predajni Lidl v rámci Slovenskej republiky. Zákazník má samozrejme právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu. Lehota na odstúpenie od zmluvy je 30 dní odo dňa, kedy prevzal tovar od prepravcu. Položky zakúpené v internetovom obchode nie je ale možné vrátiť v predajniach Lidl.

 

Kto je cieľovou skupinou vášho e-shopu?

 

Sú to všetci zákazníci, ktorí u nás spotrebné tovary nakupujú, majú ich v obľube avšak nie vždy sa im podarí počas trvania akcií dostať sa do predajne. Chceli by sme súčasne osloviť aj úplne nové skupiny zákazníkov, prioritne tých, ktorý majú bližšie k online nakupovaniu.

 

Začali ste s nepotravinovým sortimentom. Neuvažujete postupne pridať, ak sa tento predajný kanál osvedčí, aj potraviny?


Zatiaľ nie. Chceme ponúkať funkčné, atraktívne a stabilné produkty v oblasti spotrebného tovaru a naše úsilie vložíme do toho, aby si u nás zákazníci našli všetko to, čo hľadajú. Akonáhle toto docielime budeme uvažovať nad ďalšími možnosťami. Našim cieľom je totiž rásť aj v online prostredí. Radi by sme prepojili postupne a dôkladnejšie naše offline a online aktivity tak, aby bolo nakupovanie pod značkou Lidl atraktívnejšie.

 

Ako dlho trval vývoj e-shopu?


E-shop ako taký vyvíjame niekoľko rokov, budovanie slovenskej verzie trvalo presne rok.

 

Ďalšou novinkou, na ktorú si ale zákazníci ešte nejaký čas počkajú, je online vernostný systém Lidl Plus. Čo bolo impulzom pre jeho vytvorenie?


Naši zákazníci ho očakávajú už dlhšie. Mnohí si zvykli na rôzne formy našich krátkodobých lojalitných programov, môžeme potvrdiť, že boli úspešné. Uvedomujeme si, akým smerom sa vyvíja nákupné správanie zákazníkov. Vieme, že moderný spotrebiteľ očakáva dlhodobú a systematickú starostlivosť a práve takýto vernostný systém môže byť ideálnym riešením. Kvalitne fungujúci, dlhodobý vernostný program sme doteraz nemali a aj to bol jeden z impulzov.


Samozrejme to, čo zákazníci aktuálne poznajú, všetky zľavy, týždňové akcie, či už sa týkajú potravinového alebo nepotravinového tovaru, zostávajú. K tomuto pridáme úplne nový vernostný systém.

 

Ako dlho trval vývoj toho systému? Kedy by mal byť k dispozícii u nás?

 

Vývoj systému trval niekoľko rokov. Sme v poradí šiesta krajina, ktorá bude s týmto vernostným programom pracovať. Prvým testovacím regiónom bol španielsky trh. Aktuálne už tento program funguje v okolitých krajinách, v Rakúsku, Poľsku, ale aj v Dánsku a čiastočne v Nemecku.

 

Do konca roka by malo byť všetko pripravené a otestované v živom prostredí so zamestnancami, od začiatku roka 2020 by program mal byť plne k dispozícii.

 

Aké zaujímavé funkcionality tento vernostný program ponúkne?

 

Dôležitou súčasťou nového vernostného systému bude kartička, ktorou sa zákazník bude pri pokladnici identifikovať. Kartička nebude plastová, ani papierová ale digitálna. Jednou z mála úloh, ktoré zákazník bude musieť splniť, bude potreba jej naskenovania. Bez toho nebude možné si pri platení uplatniť dodatočné zľavy.

 

Predpokladáme, že pre nakupujúcich budú zaujímavé najmä Lidl Plus akcie. Mali by byť niečím navyše ku klasickým týždenným akciám, ktoré sú platné pre všetkých zákazníkov. Tieto zľavy budú určené pre užívateľov Lidl Plus programu.

 

Druhou dôležitou funkcionalitou budú kupóny Lidl Plus. Opäť pôjde o dodatočné zľavy. Môžu mať podobu percentuálnej zľavy, hodnotovej zľavy, poprípade ponuky v zmysle kúp jeden produkt a druhý dostaneš zadarmo. Nakupujúci si ale bude musieť tieto kupóny aktivovať predtým, ako ich použije. Proces aktivácie môže uskutočniť kedykoľvek doma alebo počas nakupovania, napríklad aj vtedy, ak natrafí na tovar, ktorý si chce kúpiť. Keď začne prebiehať proces blokovania, zákazník naskenuje svoju digitálnu kartičku a všetky zľavy a digitálne kupóny, ktoré má aktivované, budú v rámci platobného procesu uplatnené.

 

Nový program bude mať samozrejme ďalšie funkcie. Umožní napríklad vyhľadanie najbližšej predajne. Ďalšou veľkou výhodou pre zákazníka bude to, že novinka mu ponúkne prehľad aktuálnych letákov.

 

Pripravil: dk
Foto: Lidl

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk