kaufland jedlo banner h

kaufland jedlo banner l

kaufland jedlo banner r

Tchibo oslavuje 70 rokov

Čo znamená „Tchibo“? Prečo okrem kávy predáva napríklad aj nábytok a tričká vyrába z biobavlny? Ako zachraňuje táto kávová spoločnosť oceány?

 

obchody tchibo vcera

 

Spoločnosť Tchibo je na trhu s kávou už od roku 1949. Zakladateľ Max Herz dostal nápad a začal posielať balíčky praženej kávy Gold Mocca záujemcom poštou. Spojil sa preto s arménským obchodníkom Carl Tchilling Hiryanom a vďaka tomu dostala spoločnosť názov Tchibo, čo je spojenie prvých slabík mena Tchilling a slova Bohne, teda nemeckého „zrnko“.

 

Pre dokonalú chuť kávy pražili jednotlivé sorty kávy oddelene a zostalo tomu tak dodnes, rovnako ako možnosť ochutnať šálku vybranej kávy skôr, než si spotrebiteľ kúpi celé balenie.

 

Predaj spotrebného tovaru


Káva bola na konci 40. rokov minulého storočia špeciálnym tovarom a väčšinou sa nakupovala k mimoriadnym príležitostiam. Ako poďakovanie verným zákazníkom preto začali majitelia firmy spolu s kávou zasielať drobné darčeky vo forme pomôcok do kuchyne – utierky, chňapky alebo obrusy, hitom sa stala dóza na kávu. Postupom doby sa tieto výrobky stali veľmi populárnymi a zákazníci oceňovali, že pri kúpe kávy získali niečo navyše na ďalšie využitie. Tým dal Max Herz základ neskoršiemu konceptu predaja spotrebného tovaru.

 

tchibo spotrebny tovar


Od 80. rokov rozbehla spoločnosť predaj v dvojtýždenných cykloch a od začiatku roku 1994 už firma uvádzala na trh 15 nových položiek týždenne.


V súčasnosti už prináša Tchibo každý týždeň 30 – 60 výrobkov z viac než troch štvrtín všetkých kategórií spotrebného tovaru - od šperkov cez kuchynské či kutilské potreby, oblečenie, šport, hračky až po posteľné návliečky a spodnú bielizeň.

 

Rodinný podnik


Ako začal príbeh tejto značky? V roku 1955 sa na Caffamacherreihe 10 v Hamburgu otvára prvá kaviareň Tchibo. Pripravuje sa tu vtedy najobľúbenejšia káva Nemecka „Gold Mocca“, vyrobená z oddelene pražených ôsmich druhov káv, na vtedajšom trhu nemala konkurenciu. Od pôvodnej vlajkovej kávy Gold Mocca sa sortiment postupne rozširoval o ďalšie druhy káv. Typický unikátny spôsob oddeleného praženia jednotlivých sort káv zostal zachovaný od začiatku spoločnosti až do súčasnosti.

 

tchibo2019 a


V roku 1965 preberá vedenie spoločnosti Maxov najstarší syn Günther, ktorý v roku 1973 rozširuje portfólio firmy o spotrebný tovar. Od roku 1985 sa Tchibo po prvý krát objavuje vo veľkých predajniach s potravinami s novo vyvinutou koncepciou predaja. Tzv. depoty sú „malé shop-in-shopy“ u vybraných partnerov s typickou predajnou atmosférou spojenou s osobným kávovým poradenstvom. Pozornosť zákazníkov priťahovala integrovaná pražička kávy pre najvyššiu čerstvosť kávových špecialít. Pražičky boli v roku 1989 z depotov odstránené, aby vznikla väčšia plocha pre spotrebný tovar.


V roku 1991 Tchibo vstupuje na vtedajší Československý trh, preberá Baliarne obchodu Jihlava a rýchle doháňa situáciu v Nemecku, odkiaľ pcochádza. Z miestnej a jedinej praženej zrnkovej kávy sa pod vedením Tchibo stáva v roku 1993 Jihlavanka. V roku 2004 sa otvára prvý kamenný obchod Tchibo v Brne, vrátane ponuky spotrebného tovaru, a sú budované prvé predajné miesta v obchodných reťazcoch. V roku 2008 prichádza Tchibo v Českej republike s internetovým obchodom www.tchibo.cz.


Súčasná kapitola v príbehu firmy Tchibo sa píše pod vedením Maxovho tretieho syna Michaela Herza, výkonného riaditeľa spoločnosti Tchibo a jedného z troch spoločníkov rodinného holdingu Maxinvest AG, ktorý vlastní 100% podiel Tchibo a viac ako 50% podiel spoločnosti Beiersdorf. V súčasnosti je Tchibo jedným z najväčších medzinárodne pôsobiacich maloobchodných predajcov, disponuje mnohokanálovým distribučným systémom s vlastnými obchodmi a má silné zastúpenie v maloobchode. Svojou ponukou pokrýva viac než 75 % všetkých kategórií spotrebného tovaru.


Pôsobenie na Slovensku


Na Slovensku je Tchibo od roku 1991 a v roku 2008 otvorilo v Bratislave svoju prvú kamennú predajňu. Aktuálne má na slovenskom trhu 16 kamenných predajní, jeden outlet, jeden pop-up store a internetový obchod www.tchibo.sk.


Nadštandardný prístup k zákazníkom je pre Tchibo samozrejmosťou. Tovar, objednaný online, je možné vyzdvihnúť aj priamo v predajni a v prípade nespokojnosti ho do 30 dní vrátiť. Vernostný program TchiboCard prináša nielen bezplatnú dopravu a dobierku, ale aj zbieranie bodov – zrniek, ktoré zákazníkom šetria peniaze.


Tchibo však nespí na vavrínoch a svoju ponuku neustále vylepšuje. Vlajkovú kávu Barista ponúka v patentovanom obale s uzatvárateľným ventilom Aroma Protect™, ktorý uľahčuje dávkovanie a zachováva neopakovateľnú arómu a chuť kávy. Okrem toho ponúka celý rad káv pestovaných trvalo udržateľným spôsobom. V roku 2017 prišlo s ďalšou inováciou – na trh uviedlo unikátnu kávovú limonádu Mazagrande. Momentálne je dostupná v štyroch chuťových variantoch.

 

tchibo mazagrande


Pre záchranu planéty


Tchibo nie je len káva, spotrebný tovar a kaviareň. Veľká medzinárodná spoločnosť preberá spoločenskú zodpovednosť na všetkých úrovniach. Tchibo je aktuálne tretím najväčším predajcom výrobkov z biobavlny na svete. V roku 2018 pochádzalo z trvale udržateľných zdrojov takmer 40 % kávy Tchibo, 100 % záhradného nábytku z tropického a boreálneho dreva a 86 % bavlny použitej na výrobu textilu.

 

 

„ V predajniach je možné vziať si kávu do vlastného pohára so zľavou, pripravuje sa možnosť zakúpiť si váženú kávu do vlastnej dózy a tiež ukončenie používania plastových obalov na spotrebný tovar. “

 

Niekoľko zaujímavostí o značke Tchibo

 

1. Kúpou jedného trička Tchibo z biobavlny ušetrí zákazník 434 litrov vody. O toľko menej sa jej totiž použije na jeho výrobu oproti výrobe trička z bavlny pestovanej konvenčným spôsobom.


2. Používaním bavlny zo zodpovedného hospodárstva tak Tchibo od roku 2018 ušetrilo 198 miliónov 150-litrových vaní vody. Číselne je to 29 700 000 000 litrov vody.


3. Všetky detské veci Tchibo pre najmenších sú vyrobené zo 100 % biobavlny.


4. Až 69 % výrobkov Tchibo pochádza z tovární zapojených v programe WE, cieľom ktorého je zlepšovanie pracovných podmienok a dodžiavanie ľudských práv najmä v juhoázijských továrňach.


5. Tchibo má vzdelávací program Tchibo Joint Forces!, ktorý absolvovalo už vyše 35-tisíc farmárov.


6. Niektoré oblečenie je vyrobené z odpadu z morí a oceánov. Odhodené PET fľaše a staré rybárske siete pretvára Tchibo s využitím regenerovaného nylonu ECONYL a recyklovaných PET fliaš na športové oblečenie ako legíny, šortky, funkčné tričká, mikiny či plavky.


7. Recyklovaný plast využíva Tchibo aj na výrobu pomôcok na upratovanie.


8. Tento rok zníži Tchibo spotrebu plastových vrecúšok počas prepravy tovaru až o 9,5 milióna kusov.


9. Na výrobu textilného tovaru zrecyklovalo Tchibo minulý rok 3,5 milióna PET fliaš.


10. Kúpou športových legínsov s recyklovaným polyesterom z Tchibo sa šetrí životné prostredie. Na ich výrobu sa totiž použilo 14 PET fliaš, pričom jedna PET fľaša sa v prírode rozkladá 450 rokov.

 

 

Zdroj a foto: Tchibo

 

PR

 

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona


newsletter optin




Video

Retail Summit 2019 v 100 sekundách

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail