KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

3 overené tipy ako s využitím vône zvýšiť tržby

Príjemná vôňa, ktorá sa nesie predajňou, nemalou mierou prispieva k vytváraniu trvalej spomienky. Pri nakupovaní, rovnako ako pri iných činnostiach, nerozmýšľame nad tým, ako si príjemnú vôňu uložíme do pamäte. Robíme to podvedome. V tom spočíva základný princíp aróma marketingu.

 

3 overene tipy

 

Príjemná vôňa pôsobí pozitívne na kupujúcich, zároveň z priestoru predajne vytvára miesto zaujímavých zážitkov. Pozrite si tri overené tipy, ako môžete prostredníctvom vône zvýšiť tržby z predaja.


1. Podporte jedinečnou vôňou svoju značku

 

Predstavte si, že ste sa vrátili do detských čias. Máte opäť 6 rokov a ste na návšteve u starých rodičov. Stará mama práve pečie váš obľúbený koláč, ktorý rozvoniava po celom dome a vy sa neviete dočkať, kedy ho položí na stôl. Preneste sa však o 20 rokov neskôr a predstavte si, že sa prechádzate po centre Bratislavy. Z niektorej kaviarne iste zacítite tú istú úžasnú vôňu. Určite ste na skvelý múčnik z detstva nezabudli. Trvalá spomienka vo vašom podvedomí vás veľmi rýchlo vrátila do detských čias. Vaša reakcia by bola pravdepodobne jasná. Bez ďalšieho rozmýšľania vchádzate do kaviarne, objednávate si starý známy koláčik, kávu, vychutnáte si atmosféru, zaspomínate a čo je najdôležitejšie, určite sa sem ešte vrátite.

 

3 overene tipy kolac


Takto podobne je to aj v maloobchode. Akonáhle zákazníci zacítia známu vôňu, zvedavo vchádzajú do maloobchodnej prevádzky. K maloobchodnej značke si však budujú vzťah dlhodobo a neskôr, aj na základe dobre známej vône vedia, že toto je značka, ktorej dôverujú.


Jasne rozpoznateľná vôňa, ktorá je súčasťou značky predajne, podporuje zákazníkov k tomu, aby sa k vám tešili tak, ako kedysi na prázdniny k starým rodičom.

 

2. Produktová vôňa posilňuje emóciu a podporuje predaj (nielen) potravín


Ako na vás pôsobí, keď po vstupe do predajne zacítite vôňu čerstvého pečiva? Príjemná vôňa sa šíri predajňou a vy sa už tešíte, ako si v pohodlí domova vychutnáte čerstvé a chrumkavé pečivo. Je dokázané, že produktové arómy podporujú predaj potravín a vytvárajú príjemný zážitok z nakupovania.


Medzi najobľúbenejšie produktové arómy patrí vôňa kávy, bazalky, klobásky, pomarančového korenia a samozrejme čokolády. Pri predstavovaní nových produktov a pri rôznych promočných aktivitách na predajnom mieste dokáže aróma posilniť emóciu a zákazník si váš nový produkt na základe príjemnej vône zapamätá.


Aróma marketing pomáha vytvoriť emóciu z vône, ktorú vystavené a vákuovo uzatvorené produkty poskytnúť nevedia. Túto emóciu si zákazník automaticky spojí s vašou značkou a vytvorí si trvalú a príjemnú spomienku. Netýka sa to len potravinárskych výrobkov.


Medzi zaujímavé príklady využitia produktovej arómy patrí napríklad vôňa „Fresh Linen“ od STORE MEDIA, ktorá je vhodná na podporu predaja pracích práškov alebo aviváží, či iných podobných drogistických výrobkov. Druhým príkladom je využitie arómy „Fresh cut Grass“, rovnako od STORE MEDIA. Osvedčila sa pri vystavovaní kosačiek, grilov a ďalších podobných produktov.


3. Vhodne zvolenou vôňou eliminujte neželané pachy vo vašej prevádzke


Zatiaľ čo prvé dva tipy boli zamerané na vytvorenie želanej vône, tretí tip využitia aróma marketingu slúži na elimináciu nežiaducich pachov. Aj v tom najlepšie nadizajnovanom prostredí totiž dokáže nežiadúci pach úplne pokaziť prvotný dobrý dojem.


Ak sú v blízkosti pred vstupom do predajne situované napríklad toalety alebo stánok s rýchlym občerstvením, aróma z týchto miest sprevádza vašich zákazníkov ešte dlho počas nákupu u vás. Ďalším a veľmi častým zdrojom neželaných pachov je cigaretový dym, ktorý sa do predajne jednoducho dostane z vonku alebo z blízkej vonkajšej kaviarenskej prevádzky. Počas letných mesiacov je tiež v obchodoch rušivým elementom pre mnohých nakupujúcich zápach ľudského potu.


Aróma marketing si so všetkými týmito neželanými pachmi vie jednoducho a efektívne poradiť. Firmy, ktoré sa venujú zmyslovému marketingu, majú širokú ponuku aróm, ktoré účinne nepríjemné pachy eliminujú.

 

Ako na to?


Boj o nového zákazníka nie je jednoduchý. Ešte ťažšie je však z nového zákazníka spraviť lojálneho. Marketingové trendy a spôsoby prilákania platiacich klientov sa neustále rozširujú a využitie zmyslového marketingu, medzi ktorý patrí aj aróma marketing, by nemal v miestach Points of Sale chýbať. Viac o prínosoch zmyslového marketingu pre Point of sale sa dozviete na www.storemedia.eu.

 

store media sensory marketing

 

Zdroj a foto: STORE MEDIA, Pixabay

 

PR

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk