KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Outlet vo Voderadoch netají ďalšie plány

outletBol dlho očakávaným projektom a zároveň prvou lastovičkou pokiaľ ide o outletové centrá na Slovensku. Niektorí ho zatracovali, iní mu predpovedali úspech. Aká je realita?


Aktuálne One Fashion Outlet Voderady (OFO) zastrešuje 60 prevádzok, čo je viac ako 85% obsadenosť. Najviac je predajní s módou (69% podiel), zahrnutá je aj športová móda. Nasleduje obuv, sortiment do domácnosti, módne doplnky (20% podiel). Priemerná veľkosť maloobchodnej predajne v tomto centre je približne 200 m2. K najväčším nájomcom pokiaľ ide o veľkosť predajnej plochy patria NIKE, ADIDAS, PUMA a TOM TAILOR. Gastronomické prevádzky a kaviarne tvoria 7% podiel z celkovej plochy centra, do zvyšných 4% plochy patria detský kútik a nákupná galéria. „Počas roka 2014 sme novými nájomcami obsadili viac ako 1500 m2. Fluktuácia nájomcov centra je zatiaľ nízka," uvádza v rozhovore pre odborný portál RETAIL magazin.sk Róbert Sloboda, riaditeľ OFO.

 

Typický zákazník a návštevnosť

 

Centru, ktorého súčasným prevádzkovateľom je spoločnosť Realiz v spolupráci so zahraničnými konzultantmi sa už podarilo pokoriť prvú „magickú" hranicu milión návštevníkov. „Po prvom roku fungovania prevádzky, aj vzhľadom na rôzne okolnosti, to z nášho pohľadu nie je zlý výsledok. Oveľa dôležitejší je fakt, že sa k nám zákazníci vracajú a trend návštevnosti je rastúci," uvádza R. Sloboda. Typickým zákazníkom outletového centra vo Voderadoch je žena vo veku 30 -35 rokov, predstaviteľka strednej triedy. Najčastejšie do prvého slovenského outletu zákazníci prichádzajú v piatok a počas víkendov. Zákazník navštívi počas pobytu v centre v priemere 10 prevádzok. Okrem Slovákov sem prichádzajú aj cudzinci, najčastejšie Nemci, Rakúšania, Maďari, Česi a Poliaci. Tvoria zhruba 15% všetkých návštevníkov tohto centra. Do Voderad, ktoré sú inak len malou dedinkou prichádzajú aj špecifickejší zákazníci, napríklad Arabi, obvykle v rámci výletov z neďalekých kúpeľných miest.

 

Prvé skúsenosti

 

„Prvý rok fungovania hodnotíme úspešne. Samozrejme, vždy sa veci dajú robiť ešte lepšie. Snažíme sa o to každý deň. Napriek mnohým negatívnym náladám, ktoré na Slovensku vládli, sa nám v prvom roku fungovania outletu podarilo prilákať prekvapivé množstvo zákazníkov. Tento úspech si mimoriadne vážime aj vzhľadom na blízkosť iných podobných centier. Na základe interných prieskumov a mystery shoppingu, ktorý sme realizovali, odchádza od nás veľa zákazníkov spokojných. Väčšina sa dokonca rada opakovane vracia. Návštevníci nás neberú ako klasické obchodné centrum, vďaka otvorenému konceptu stavby k nám mnohí chodia tráviť svoj voľný čas. Je preto našim záväzkom zákazníkom pobyt zatraktívniť, nielen tým, že prinášame stále nové a zaujímavé značky v najlepších - outletových cenách. Rozhodne nespíme na vavrínoch. Rokujeme neustále s mnohými ďalšími, zaujímavými svetovými značkami a usilujeme sa docieliť to, aby otvorili svoje prevádzky práve vo One Fashion Outlet Voderady," vysvetľuje R. Sloboda. Cieľom je byť ešte atraktívnejší pre zákazníkov nielen z okolia Bratislavy a Trnavy ale aj pre širšiu spádovú oblasť zo Slovenska, aj blízkeho zahraničia.

 

Zákaznícke preferencie

 

Jednou z diskutovaných tém pri otvorení voderadského outletu bolo to, či mu neublíži blízkosť podobne zameraného centra v rakúskom Parndorfe. Aké prednosti najviac oceňujú zákazníci Voderad? „Na základe výsledkov prieskumu, realizovaného medzi našimi zákazníkmi jednoznačne vedie komfortné nakupovanie a atraktívne prostredie centra. Nie je tu problém nájsť parkovacie miesto, ani na toalety netreba čakať 20 minút. V predajniach je nával neznámym pojmom a preto má personál dostatok času, venovať sa naplno každému zákazníkovi. Dokáže mu oveľa lepšie poradiť s výberom, prípadne nájsť vhodnejšiu voľbu... Veľkou výhodou je aj to, že parkovacia zóna je oddelená od nákupnej. Nezdá sa to, no aj toto je detail, ktorý zákazníkom spríjemňuje pobyt v centre. Deti sa zasa môžu hrať v okolí jazierka, v ktorom pribudli ryby, zatiaľ čo si rodičia vychutnávajú kávu napríklad v kaviarni, situovanej priamo na umelom jazere. Pre rodiny s deťmi je naše centrum ideálne – najmä preto, že nakupovanie nie je jedinou činnosťou, ktorá sa dá u nás realizovať," uvádza R. Sloboda.

 

Základy cenotvorby

 

Ceny a s nimi súvisiace minimálne zľavy musia dodržiavať v tomto centre základné pravidlo. Tovar musí byť lacnejší minimálne o 30% oproti pôvodnej „full price" maloobchodnej cene. „S našimi nájomcami sa snažíme intenzívne komunikovať a byť nápomocný aj pri špeciálnych akciách a zľavách. Tie dosahujú v niektorých prípadoch pre zákazníka viac než 80-percentnú úsporu. Ceny v Parndorfe sú viac menej podobné voderadským. V mnohých prípadoch sú totožné a nižšie najmä v prípade športových predajní. V tejto oblasti sme si dokonca realizovali prieskum ktorého výsledok je pre nás mimoriadne pozitívny," uvádza R. Sloboda.

 

Rozširovanie centra

 

Súčasná predajná plocha OFO predstavuje 15 000 m2. V druhej fáze je podľa vyjadrenia R. Slobodu plánované rozšírenie o ďalších 10 000 m2. Prvoradým cieľom je však naplniť prvú fázu projektu kvalitnými značkami a následne plynulo prejsť do obsadzovania druhej fázy. „Po projekčnej stránke je druhá fáza už dnes pripravená, konkrétny termín začatia výstavby ale ešte nevieme. Vieme však o niekoľkých značkách, ktoré vstupujú do podobných projektov vždy až v druhej fáze projektu. Inak by to nemalo byť ani v tomto prípade," hovorí R. Sloboda. Čo musí spĺňať záujemca o prevádzkovanie predajne svetovej značky v tomto centre? „V prvom rade vždy preferujeme aby bol nájomca riadený priamo materskou spoločnosťou. Aj keď sú rokovania v tomto prípade zdĺhavejšie a náročnejšie, je to záruka veľkého množstva kvalitného tovaru a taktiež dobrých cien," spresňuje R. Sloboda.

 

Budovanie vernosti

 

Vernostné programy sú v tomto centre v kompetencii jednotlivých predajní. „My ako centrum dávame po dohode s nájomcami zákazníkom k dispozícii poukážky v rôznych nominálnych hodnotách. Do budúcnosti ale plánujeme pripraviť pre našich verných zákazníkov atraktívny vernostný program, ktorý bude ponúkať špeciálne výhody. Bude to niečo iné, ako doteraz zákazníci poznali. Nielen tým ale budeme lákať. Realizujeme už teraz množstvo zaujímavých marketingových aktivít, ktoré sú prijemným spestrením nakupovania. Zároveň aj ďalším dôvodom prečo sa do tohto centra vybrať. Zákazníci sú vo všeobecnosti motivovaní na ďalšiu návštevu vždy potom, ak si u nás našli presne to čo hľadali. V spolupráci s nájomcami pripravujeme neustále atraktívne akcie, ako napríklad dodatočné zľavy na ďalší nákup a pod.. Je to nesmierne dôležité," dodáva R. Sloboda.

 

Pripravil: dk
Ilustračné foto: OFO

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk