Šesť dimenzií zážitkového retailu
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 08. apríl 2019
Zákazníci, ktorý prichádzajú do kamenného obchodu čoraz viac očakávajú jedinečné zážitky. Pri online nakupovaní naopak vítajú rýchlosť a pohodlie.
Prieskum spoločnosti JLL Research zhŕňa niekoľko kľúčových dimenzií zážitkového maloobchodu, všeobecného a univerzálneho súboru kritérií, ktoré dokumentujú ako dobre maloobchodníci plnia nároky na nákupný zážitok a očakávania moderných zákazníkov pri nakupovaní v modernej predajni.
Kritériá zážitkového maloobchodou
1. Musí byť intuitívny. Zákazníci sú predovšetkým praktickí. Predajňa môže mať všetky možné druhy lákadiel oslovujúcich naše zmysly, ale na konci dňa musí byť nakupujúci zákazník schopný ľahko nájsť pre neho relevantné výrobky. To je najdôležitejšie medzi všetkými šiestimi dimenziami Maloobchodníci a značky by preto nemali klásť nadmerný dôraz na zážitky a opomínať pri tom transakčné fundamenty predajného procesu.
2. Musí dominovať silný ľudský element. Interakcia s priateľským, dobre informovaným, fundovaným a korektným personálom je pre nakupujúcich zákazníkov nemenej dôležitá. Mať k dispozícii personál, ktorý zákazníkom pomôže zorientovať sa v ponuke produktov v rámci jeho potrieb, výrazne posilňuje celkový zážitok, veľkosť nákupu a motiváciu k návratu.
3. Mal by zhmotniť zmysluplnosť vzťahu so značkou. Súčasní zákazníci majú tendencie spájať sa viac so značkami, s ktorých hodnotami sa stotožňujú. Sú spoločensky uvedomelejší a vyžadujú viac než eufóriu z uspokojenia svojej potreby a nákupu samotného. Chcú mať pocit, že sa stávajú súčasťou širšieho významu. Predajne by preto mali byť viac využívané k vyzdvihnutiu iniciatív spoločenskej zodpovednosti a plynúcich hodnôt.
4. Predajňa by mala byť vťahujúca. Nakupujúci zákazníci v nej chcú zažívať niečo jedinečné, esteticky príjemné, lákavé a stimulujúce. Ak majú možnosť sa len systematicky preberať kolekciou oblečenia plnú všemožných štýlov, veľkostí a farieb vo fádnych policiach, mohli by to urobiť oveľa ľahšie on-line.
5. Nevyhnutné je byť prepojený. Omnichannel retail je už niekoľko rokov módnym pojmom, ale drvivá väčšina maloobchodu naďalej zaostáva pri poskytovaní bezproblémového nakupovania zákazníkom naprieč všetkými kanálmi. Zákazníci chcú, aby maloobchodníci podporovali používanie mobilov v predajniach na čerpanie výhod, vyhľadávanie tovaru, rýchlejšiemu odbaveniu pri pokladnici a plateniu. V tejto dimenzii je značná príležitosť na vyplnenie medzery medzi tým, čo je ponúkané a očakávané.
6. Nakupujúci zákazníci chcú prispôsobenie im na mieru. Zákazníci požadujú ponuky, ktoré sú prispôsobené ich nákupným zvyklostiam, využiteľné u produktov, ktoré kupujú, alebo by mohli potrebovať. Vzhľadom k tomu, ako nepreberné množstvo možností majú na dosah a ako málo času mávajú na výber, výskum ukázal, že potrebujú personalizované výhody, ktoré zodpovedajú tomu, ako nakupujú. Zákazníci budú čím ďalej viac požadovať mnohorozmerný zážitok z nakupovania. Maloobchodníci by sa mali snažiť zlepšovať skúsenosti zákazníkov, aby si získali ich myseľ a srdce, respektíve neprišli o ich peňaženky.
Daniel Jesenský, DAGO, s.r.o.
Zdroj: Retail News
Retail News/ http://archiv.press21.cz/retailnews/2018/12/?pn=36
Ilustračné foto: Shutterstock.com