IKEA na Slovensku rastie. Úspech zaznamenala aj téma predaja

Vo finančnom roku 2018 (FY18)* dosiahla IKEA Bratislava celkový obrat vo výške 107,2 milióna €, čo predstavovalo v porovnaní s predchádzajúcim rokom nárast o 4,3 %.

 

ikeaba2019 v

 

Obchodný dom IKEA v Bratislave navštívilo v FY18 2,8 milióna ľudí, internetová stránka www.IKEA.sk zaznamenala za toto obdobie viac ako 11 miliónov návštev.


V minulom roku predala spoločnosť takmer 15 miliónov výrobkov, čo znamená, že do mnohých slovenských domácností pribudla v tomto roku aspoň jedna nová vec od spoločnosti IKEA. Celkový obrat tejto švédskej spoločnosti sa vyšplhal na 107,2 milióna €. V obchodnom dome privítalo 401 zamestnancov viac ako 2,8 milióna návštevníkov, z ktorých si až 1,5 milióna niečo nakúpilo. Priemerná výška jedného nákupu bola 65,5 eur, pričom členovia IKEA FAMILY minuli v priemere o 10 % viac ako bežní zákazníci.


Obľúbené výrobky


Medzi najpopulárnejšie a najpredávanejšie výrobky patrili napríklad rozkladacia posteľ HEMNES, žlté a sivé kreslá STRANDMON, skrine PAX, matrace MALFORS alebo policový diel KALLAX. V priemere sa denne v IKEA Bratislava predá 34 pohoviek a 50 postelí.


Online


On-line prítomnosť je pre spoločnosť IKEA nesmierne dôležitá. Jej webové stránky zaznamenali v minulom finančnom roku 11,4 milióna návštev. Hoci predaj on-line je pre IKEA relatívne nový, tvorí pomerne významný podiel na ročnom obrate spoločnosti, a to so sumou viac ako 5 miliónov €. Táto čiastka predstavuje všetky výrobky IKEA, ktoré boli objednané prostredníctvom internetu s vyzdvihnutím v obchodnom dome alebo s doručením na adresu zákazníka. Priemerná suma on-line nákupu predstavovala 470 €.


Najviac objednávok pochádza z Košíc, Prešova, Bratislavy, Nitry, Trnavy, Banskej Bystrice, Pezinka a Popradu. Najpredávanejšie v rámci služby Nákup on-line boli šatníkové riešenia PAX, kreslá STRANDMON alebo pohovka FRIHETEN.


Úspech témy roka


Témou finančného roka 2018 bolo „Miesto na všetko, čo máte radi“, podľa ktorej je obývacia izba jednou z najdôležitejších miestností našich domovov. Je miestom stretnutí s rodinou a priateľmi, osláv a výnimočných príležitosti, vďaka ktorým si uvedomujeme, čo je v živote naozaj dôležité. Úspech tejto témy sa premietol do nárastu predaja nábytku o 5,6 %. Záujem o bytové doplnky zostal približne rovnaký ako v predošlom roku.


Prieskumy IKEA posledné roky poukazujú na tendenciu meniacej sa úlohy kuchyne v domácnostiach po celom svete. Aj najväčší nárast obratu z predaja sa v regióne Česká republika, Maďarsko a Slovensko dosiahol v oblasti kuchynského nábytku, ktorý predstavoval podiel 12,4 % na celkovom predaji (na Slovensku 8,7 %). Každý deň sa v IKEA Bratislava predá v priemere 20 kuchýň.


Potraviny a gastronómia


K vareniu patrí aj dobré jedlo, a preto sa potravinové výrobky IKEA na Slovensku tešia veľkej obľube. Reštaurácia, Bistro, Kaviareň a Obchodík so švédskymi špecialitami predstavujú 7,2 % celkového obratu spoločnosti IKEA. V minulom roku si na týchto výrobkoch pochutnalo viac ako 1,4 milióna návštevníkov. Najznámejšie jedlá, ako mäsové guľôčky a hotdogy, sú stále najpredávanejšími; v Reštaurácii a Bistre IKEA v Bratislave sa v minulom roku predalo 500 000 hotdogov a 374 000 porcií mäsových guľôčok. V auguste 2018 uviedla spoločnosť IKEA alternatívu klasického hotdogu – vegetariánsky hotdog. Od jeho uvedenia až po koniec finančného roka sa predalo viac ako 9 000 kusov. Vyzerá to tak, že predaj vegetariánskeho hotdogu bude predstavovať 15 % z celkového predaja hotdogov.


Nový model podnikania


„Stojíme na strane tých, ktorí majú síce obmedzený rozpočet, no veľké sny a potreby. Preto sa to našim súčasným a novým zákazníkom snažíme uľahčiť a chceme, aby sa mohli na IKEA kedykoľvek obrátiť, a to spôsobom, aký bude im vyhovovať. Spoločne so všetkými kolegami chceme vytvoriť nový model podnikania a podstúpiť jednu z najrozsiahlejších transformácií v histórii spoločnosti IKEA. Vieme, že 80 % zákazníkov začína svoj nákup on-line, a aj to, že naše obchodné domy zohrávajú počas nákupu významnú úlohu – zákazníci v nich získavajú informácie z oblasti bytového zariadenia a čerpajú inšpiráciu. Aj naďalej budeme investovať do nášho obchodného domu a zároveň sa zameriame na rozvíjanie možností digitalizácie. Náš projekt transformácie na viackanálový predaj sa bude sústreďovať na zavedenie novej webovej platformy v roku 2019“, povedala Mounia El Hilali, generálna riaditeľka IKEA pre Českú republika, Maďarsko a Slovensko.


* Finančný rok spoločnosti IKEA trval od 1. septembra 2017 do 31. augusta 2018.


Zdroj a foto: IKEA Bratislava

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



STYL KABO Banner UNOR 2019

Video

Software na riadenie zásob naprieč celým dodávateľským reťazcom

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail