KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Obchodné centrum AVION má novú gastro pasáž

Momentálne je jednou z najmodernejších v Európe a má rozlohu 5 000 m2. Vznikla v jednej časti pôvodného hypermarketu Hypernova podľa návrhu architekta Pavla Suchánka. Celková investícia dosiahla 12,5 milióna €.

 

gastroavion1 v


Od 6. decembra tak je v bratislavskom obchodno zábavnom centre AVION, ktoré patrí k najväčším na Slovensku, viac miesta na stretávanie, oddych, príjemné posedenia pri jedle alebo káve. Prvé prípravy tohto projektu začali v roku 2016, výstavba prebiehala od roku 2017.


Nové trendy


,,Od otvorenia nášho centra v roku 2002 je už dnes všetko inak. Požiadavky a očakávania zákazníkov sa neustále vyvíjajú a retailové prostredie sa vplyvom technológií, urbanizácie, ekonomiky a ďalších faktorov rýchlo mení. Aj v bratislavskom AVIONE sa chceme prispôsobiť novým trendom a zostať dlhodobo atraktívnym miestom pre nášho zákazníka, spoznávať jeho potreby a túžby. Predpokladáme, že nová pasáž sa stane miestom stretávania, ktoré spojí rôzne komunity návštevníkov, miesto, kde sa ľudia budú inšpirovať, získavať skúsenosti s novými technológiami, nakupovať, vychutnávať jedlo a prirodzene tráviť svoj čas,“ hovorí Vladimír Bereš, riaditeľ nákupného centra AVION v Bratislave.


Nové aj staršie prevádzky


Priestory na relax a posedenia sa vďaka novej gastro pasáži, ktorá vznikla aj vďaka všeobecnému trendu redukovania plochy veľkoplošných predajní, zdvojnásobili. Celkovo v novej časti pribudlo 20 gastronomických prevádzok, pričom štvrtina z nich bola aj v pôvodnom foodcourte.

 

aviongastro2


,,Snažili sme sa vybrať ponuku gastronomických prevádzok tak, aby sme oslovili čo najviac návštevníkov. Chceli sme, aby si každý našiel niečo, čo mu je blízke. Aj preto sme sa zamerali nielen na overené značky, ale aj na nové a čoraz obľúbenejšie street food koncepty ako napríklad Regal Burger, Thali či Pho. Podmienkou bolo, aby každá prevádzka do nových priestorov priniesla aj novinky v menu,“ dopĺňa manažér projektu Radovan Galamboš.


Pôvodný foodcourt v apríli budúceho roka nahradia štyri nové predajne. Existujúca reštauračná zóna na 1. poschodí nad klziskom bude fungovať aj naďalej.


Pre návštevníkov je v novej gastro pasáži k dispozícii až 650 nápadito poňatých miest na sedenie (každé v odlišnom štýle) v ôsmich rôznych zónach s pripojením pre laptopy či nabíjanie mobilov. Súčasťou zóny bude, hlavne pre teplejšie dni vyhradená, vonkajšia letná terasa s exteriérovou zeleňou a s obsluhou.

 

aviongastro4


Priestor má aj zaujímavé výškové členenie, akúsi tribúnu či skôr hľadisko a tiež viaceré vyššie a vyššie situované časti a zákutia. Návštevníci sa tak budú môcť pohybovať v rôznych úrovniach a pozrieť si celý priestor aj zážitkovo z výšky.


V škandinávskom štýle


Dizajnový a luxusnejšie pôsobiaci foodcourt v škandinávskom štýle inšpirovaný zákutiami veľkomiest pochádza z architektonickej kancelárie Pavla Suchánka. Hlavným materiálom je množstvo prírodného, hrejivo a príjemne pôsobiaceho dreva, to sa strieda so sklenými plochami pre prienik denného svetla. Výrazná je prevaha bielej farby, ktorá je takisto typická pre architektúru severu. Pri riešení priestoru bol využitý aj často v súčasnosti uplatňovaný optický klam, čiže pasáž v skutočnosti pôsobí kratším dojmom než v skutočnosti je a tým je útulnejšia.

 

zonagastroavion


Celý priestor novej tejto novej zóny je plný svetla a doplnený atraktívnou živou zeleňou. Pozornému návštevníkovi neunikne ani niekoľko dizajnových vychytávok, napríklad netradičných miest na sedenie.


Nová Gastro pasáže je precízne vyriešená aj po akustickej stránke, pripravená poňať aj väčšie množstvo návštevníkov. Plochy sú akusticky pohltivé, použité tu podľa slov architekta boli špeciálne technické textilné zvukové podhľady.


Nákupné centrum AVION v Bratislave postavila, vlastní a spravuje developerská spoločnosť INGKA Centres (predtým IKEA Centres), ktorá patrí do skupiny INGKA Group. Spoločnosť plánuje postupne meniť Food & Beverage koncepty aj vo svojich ďalších centrách v Európe a v Rusku. Aktuálne napríklad prebieha rozšírenie foodcourtu v nákupnom centre AVION v Ostrave, nové koncepty už majú centrá v ruských mestách Moskva, Kazaň, Jekaterinburg a v portugalskom Porte.

 

Pripravil: dk
Zdroj a foto: OC AVION

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk