Jubilejná 300. predajňa Môj obchod pribudla pri Nitre
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 13. február 2015
Menší slovenskí obchodníci sa silných maloobchodných reťazcov predčasne ľakať nemusia. Vďaka aliancii nezávislých maloobchodníkov Môj obchod môžu bez pocitu strachu a neistoty ďalej napredovať.
Aliancia len po dva a pol roku fungovania otvorila aktuálne 300. predajňu. Zákazníkov tak aj týmto spôsobom privádza z veľkoplošných predajní späť, do menších predajničiek.
Nie vždy hypermarket vyhovuje
Trend návratu spotrebiteľov do menších pultových predajničiek, alebo samoobslúh je stále evidentnejší a potvrdzujú ho aj viaceré štatistiky posledného obdobia. „Hypermarket nie je pre ľudí vždy ideálnym riešením. Najmä ak chcú rýchlo kúpiť základné tovary, pečivo na raňajky, čerstvú zeleninu, alebo sa len zásobiť na nedeľný obed . Projekt Môj obchod umožňuje drobným podnikateľom ťažiť z našich skúseností a ponúknuť zákazníkom pod známou značkou modernú predajňu s atraktívnym sortimentom, kde budú radi opakovane nakupovať. Funguje to a veľkú spokojnosť s výsledkami prejavujú tak zákazníci, ako aj obchodníci," hovorí Martin Plank, regionálny manažér aliancie.
Silná Nitra
Najviac členov má pod svojou značkou aktuálne aliancia Môj obchod v nitrianskom regióne. V obci Zbehy neďaleko Nitry, otvorila svoju už 100. predajňu. Tá je zároveň jubilejná, 300. predajňa na Slovensku. Jej majiteľ Viliam Ďuračka bol jedným z prvých, ktorí pred dva a pol rokom so svojou samoobsluhou v Malých Ripňanoch do aliancie vstúpil. „ Boli sme pri úplnom vzniku aliancie a spolu s reťazcom Metro sme ju postupne formovali, dokonca ešte formujeme, už aj na základe nadobudnutých skúseností ," hovorí pre odborný portál RETAIL Magazin.sk V. Ďuračka. Nedávno, vďaka úspešnému podnikaniu otvoril druhú predajňu v susednej obci a naznačuje aj ďalšie ambiciózne plány. Ako potvrdzuje, obrat v jeho prvej predajni po zapojení do aliancie narástol o približne 20% a citeľný bol aj prílev nových zákazníkov. Podobne to vníma aj pri predajni druhej. „Je to len niekoľko rokov dozadu, kedy sa nezávislí maloobchodníci kvôli tlaku veľkých reťazcov obávali o svoju existenciu. Projekt Môj obchod však umožnil obrat tohto vývoja a významne pomohol aj rozvoju môjho podnikania. Z môjho pohľadu majú súčasní nezávislí obchodníci mimoriadne zložitú situáciu, ktorá často ústi do zatvorenia predajne. Tlak hlavne zo strany veľkých reťazcov je stále intenzívnejší a ničivejší. V súčasnosti, vďaka vstupu do aliancie však už toto ohrozenie nevnímame, máme všetko potrebné k tomu, aby sme sa bez obáv rozvíjali," hovorí V. Ďuračka. Ako ďalej dodáva spolupráca s alianciou je veľmi dobrá, vysoko vyzdvihuje organizovanie letákových akcií, práve na letáky totiž zákazníci mimoriadne pozitívne reagujú. Za kvalitne fungujúce označuje aj pravidelné zásobovanie predajne zo strany aliancie. „Čerstvý tovar si ale chodíme nakupovať osobne. Ocenil by som ešte širší a pestrejší sortiment regionálnych výrobkov. Zákazníci ich totiž žiadajú stále viac a nie vždy im viem vyhovieť. Možno by bolo fajn prijať konkrétne návrhy na doplnenie ponuky od zapojených obchodníkov," vysvetľuje V. Ďuračka.
Poskytované benefity
To dobré máte blízko. Pod týmto heslom vznikla sieť predajní Môj obchod, ktorá združuje nezávislých majiteľov predajní s potravinami a rozličným tovarom po celom Slovensku. Projekt poskytuje drobným regionálnym i mestským predajniam balík podpory založený na ucelenej identite, výhodnej ponuke tovarov a aktívnej obchodnej spolupráci s veľkoobchodom METRO. Drobní predajcovia si týmto spôsobom ponechávajú suverenitu a nezávislosť, no zároveň dokážu citeľne zvýšiť svoju konkurencieschopnosť a prilákať viac zákazníkov. Členstvo v aliancii Môj obchod maloobchodníkom dáva prístup k balíku marketingovej podpory, asistovanej modernizácii predajne podľa posledných trendov v nákupnom správaní aj letákovej podpore s pravidelnými akciovými ponukami na vybraný tovar. Produkty, ktoré sa v letáku Môj obchod objavia, pritom vyberá aliancia tvorená samotnými majiteľmi predajní spoločne s dodávateľom METRO. V popredí stojí kvalita za primeranú cenu, čo môže byť ďalším argumentom pre opätovný návrat ľudí do menších predajní.
Pre každodenný nákup
„Predajne a samoobsluhy Môj obchod majú ambíciu ponúkať dostatočný výber pre každodenné potreby zákazníkov, no zároveň dokážu kvalitu každého predaného artiklu zaručiť. Často ide o predajcov, ktorí sa so svojimi zákazníkmi už osobne poznajú, pociťujú k nim teda aj o to väčší záväzok," hovorí M. Plank. Menšie predajne môžu zákazníkov osloviť ešte jedným benefitom – silnou orientáciou na lokálnych dodávateľov. „Ako partner projektu môžeme potvrdiť, že METRO intenzívne pracuje so sieťou dodávateľov čerstvého sortimentu, mäsa či mliečnych výrobkov v každom regióne a takto prináša lokálne potraviny aj na pulty jednotlivých obchodov," hovorí Martin Jaroš za veľkoobchod, ktorý ako partner zapojených predajní projekt zastrešuje.
Môj obchod - fakty:
- 06/2012 – do pilotného projektu v Nitre vstúpili prvé predajne
- 08/2013 – v Kostolišti otvorila 100. predajňa pod značkou Môj obchod
- 12/2013 – do konca roka 2013 mala aliancia 142 členských predajní
- 12/2014 – do konca roka 2014 mala aliancia 294 členských predajní
- Ucelená marketingová podpora: jednotné logo a značka, pracovné odevy pre predavačov, POS materiály, letáková podpora distribuovaná koncovým zákazníkom do poštových schránok v spádovej oblasti prevádzky, spoločná webová stránka www.imojobchod.sk, vlastný online nástroj na tvorbu cenoviek,
- Poradenstvo a vzdelávanie zo strany METRO: trendy v predaji a zariadení predajne, program partnerských akcií a výhod pre členov aliancie, sortiment vlastných značiek ARO a Fine Food
Pripravil: dk
Ilustračné foto: Metro Cash&Carry