Poznáte dobre svoju cieľovú skupinu?

A neobchádzate tú, ktorá skrýva skutočný rastový potenciál? Poradíme vám, kde ju hľadať!

 

RID2018 v

 

Súčasný retailový trh rastie veľmi rýchlo, predovšetkým vďaka explózii na strane dopytu. Často ale nejde o rast podložený žiadúcou ziskovosťou.

 

Pritom na trhu stále existujú zaujímavé príležitosti, v ktorých sa ukrývajú financie. Blížiaca sa novembrová konferencia Retail in Detail/Show Me the Money z portfólia spoločnosti Blue Events cez obchodníkov, analytikov a ďalších expertov ukáže, kde ich hľadať.


Masový prístup je už prežitkom, personalizácia na úrovni jednotlivca však predstavuje stále do veľkej miery nedosiahnuteľnú métu. Vybraní rečníci toho podujatia napríklad vidia kľúč k úspechu v práci s komunitami. Program konferencie, ktorá sa bude konať v stredu 7. novembra 2018 v pražskom hoteli Jalta, predstaví štyri veľké trhové výklenky a odhalí, ako s nimi pracovať.


Podujatie sa zameria na mladých, úspešných spotrebiteľov bez záväzkov, rodičov a matky na materskej dovolenke, cieľovú skupinu často označovanú ako „Silver Age“ a všetkých, ktorí vo svojom spotrebiteľskom správaní dávajú na prvé miesta záujem o udržateľnosť a dopady konzumného života na životné prostredie.


Hneď v úvode konferencie rozvine Jan Al-Amel zo spoločnosti Simply5 argumentáciu o tom, že na každú zo zmienených skupín je možné na strane spotrebiteľov nájsť jeden zdrojový strach. Otázky, ktoré tento strach v mysliach spotrebiteľov nastoluje, je možné zodpovedať práve vhodnou stratégiou, ktorú obchodníci môžu voči danej cieľovej skupine uplatniť.


Štúdia Kids Power, ktorú predstaví expertka Eva Taráčová, ukáže, aký vplyv na spotrebiteľské správanie domácností majú deti. Tie sa často nachádzajú v centre rozhodovania. A nezáleží na tom, či ide o výber domácej elektroniky, potravín či destinácií pre rodinné dovolenky. Skutočnosť, že segmentácia ako alternatíva k extrémnym pólom, ktoré predstavujú masový alebo naopak vysoko personalizovaný prístup, má zmysel, podporí dátami a zaujímavými príkladmi aj Zdeněk Skála, riaditeľ pre retail a FMCG spoločnosti GfK.


Vlastné skúsenosti podporené technológiami


Ako k tomu všetkému úspešne využiť technológie, aby mali obchodníci relevantnú predstavu o tom, čo si zákazníci želajú, bude hovoriť Patricie Jakešová, Senior Business Consultant spoločnosti U&Sluno. Na záver prvej sekcie tohto odborného podujatia vystúpi Jakub Veselský, ktorý spoluzaložil obchod Freshlabels s populárnymi aj menej známymi medzinárodnými značkami oblečenia a doplnkov. Cieli na mladých, ktorí pri značkách často hľadajú pridanú hodnotu v podobe príbehu, tradície či aspektu udržateľnosti. J. Veselský ponúkne pohľad do životného štýlu a preferencií týchto spotrebiteľov.


Nasledujúci programový blok sa zameria na konkrétne príklady z retailovej praxe. Miloslav Knepr z agentúry SilverPack spolu s Petrou Soukupovou zastupujú klienta agentúry, spoločnosť Walmark. Okrem aktuálnej prípadovej štúdie predstavia špecifiká cieľovej skupiny, ktorá je často zanedbávaná, pritom sa v nej aktuálne skrýva najviac peňazí a v budúcnosti vzhľadom k demografickému vývoju ešte porastie, tzv. SilverAge. Na matky na materskej dovolenke a ekosystém, ktorý pre ne buduje predajňa Feedo tak, aby im uľahčila rozhodovanie a priniesla čo najväčší komfort, sa zameria generálny riaditeľ spoločnosti Antonín Štětina.


Niekto to robí pre dobrý pocit, iný rieši to, kam to s našou planétou ide a koľko času nám na nej ešte zostáva s ubúdajúcou vodou a rastúcou teplotou a množstvom odpadu. Tak ako tak títo spotrebitelia hľadajú značky a výrobky, ktoré si kladú ciele v ochrane zdravia a životného prostredia. O svoje skúsenosti sa podelí Jana Lysáková, CEO českého výrobcu ekodrogérie Tierra Verde. Ďalším hovorcom mladých, ktorí vyhľadávajú predovšetkým zážitky a čo najväčší únik z hroziaceho stereotypu dospelosti, bude Lucie Biundo, ktorá stála pri zrode projektu Teniskology a zároveň sa podieľa na tvorbe československej edície magazínu Vogue.


Program v popoludňajšej časti vyvrcholí veľkou panelovou diskusiou, kde okrem ďalších zástupcov firiem SilverPack alebo Tierra Verde vystúpi Jan Los zo spoločnosti L’Oréal, Michal Kroupa za obchodné domy IKEA či Lenka Zbořilová, ktorá má na starosti expanziu siete predajní Footshop.


Kto je typickým návštevníkom akcie?


„Téma novembrovej konferencie vznikla organicky z množstva rozhovorov s obchodníkmi, ktorých počas práce celoročne stretávame. A potvrdilo sa nám, že príliš nezáleží na tom, či ide o segment potravín alebo napríklad módu. Reťazce aj značky prichádzajú na to, že existuje aj niečo medzi masovosťou s letákmi plnými univerzálnych best-sellerov a vysoko personalizovanou ponukou postavenou iba na základe predchádzajúcich nákupov,“ hovorí Kateřina Paterová, projektová manažérka spoločnosti Blue Events a dodáva: „Očakávame preto predovšetkým značnú účasť retailerov a ich dodávateľov vrátane poskytovateľov marketingových a technologických služieb.“ Svoje miesto si tu nájdu ale aj výskumníci, retailoví experti a odborní novinári.


Cyklus špecializovaných akcií Retail in Detail úzko naväzuje na každoročné najväčšie stretnutie obchodníkov a ich dodávateľov Retail Summit, avšak vďaka svojej komornejšej atmosfére 150 až 200 účastníkov umožňuje zamerať sa na vybrané témy maloobchodu vo väčších detailoch.


Zdroj: Blue Events
Ilustračné foto: Shutterstock.com

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail