KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Reťazec KiK je na slovenskom trhu 10 rokov. Aké má ďalšie plány?

V minulom roku pribudlo osem nových predajní s typickým logom KiK. V Banskej Štiavnici, Seredi, Košiciach a v Michalovciach. Rok 2018 plánuje KiK na slovenskom trhu uzatvoriť so šiestimi novými pobočkami. Rovnako by šesť nových predajní malo pribudnúť aj v roku 2019.

 

kik2018 v

 

Tento rok sa nesie aj v znamení renovácií, týkajú sa konkrétne 13 predajní. V rámci renovácií sa v predajniach menia podlahy, prezentačné stojany pre tovary, pokladničné zóny aj systém osvetlenia. Priemerná investícia predstavuje pri jednej predajni 150 tis. €.


Plán tohto obchodníka je mať v roku 2020 na Slovensku 100 predajní a zároveň by všetky mali byť už v najmodernejšom štandarde.


„Máme ambície ísť postupne aj do menších slovenských lokalít kde sme doteraz neboli,“ uvádza Martin Šatný, konateľ spoločnosti KiK.


Aktuálne má tento reťazec pôvodom z Nemecka na Slovensku 86 predajní, ich priemerná plocha sa pohybuje v rozmedzí 500-600 m2 a zamestnáva spolu 528 zamestnancov. Predajne tejto značky sa na Slovensku vyznačujú menšími pracovnými kolektívmi, počet zamestnancov v bežnej predajni KiK je od 5-8.


V Nemecku, kde v roku 1994 reťazec vznikol, je momentálne medzi desiatimi najväčšími maloobchodnými predajcami a prevádzkuje viac ako 2600 predajní. V rámci Európy je ich viac než 3 400 a celkovo zamestnáva viac ako 24 000 zamestnancov. Zaujímavosťou je, že v Nemecku má KiK aktívny aj internetový obchod, ten reťazec zvažuje časom aj pre ďalšie krajiny.


Vývoj tržieb


Spoločnosť KiK textil a Non Food spol. s. r. o. v minulom roku dosiahla pri tržbách 45,6 mil. € čistý zisk 2,7 mil. €. „Väčšinu zisku postupne reinvestujeme späť do ľudských zdrojov, vzdelávania a rozvoja zamestnancov, rovnako ako do našich predajní, ktoré postupne renovujeme a zriaďujeme nové,“ vysvetľuje M. Šatný a dodáva: „Rastie nám počet zákazníkov aj výška priemernej útraty. Náš obrat má dlhodobo a stabilne stúpajúcu tendenciu. Aj preto môžeme investovať do ďalšieho rozvoja, ktorý je zameraný ako na zákaznícky servis, tak na ideálne pracovné podmienky.“

 

Podľa slov M. Šatného je najzásadnejšou investíciou spoločnosti renovácia existujúcich pobočiek a otváranie nových predajní. Aktuálne je už viac než polovica predajní v „novom šate“.


Sortiment


KiK sa od začiatku profiluje ako predajca dostupného textilu a tovaru z kategórie darčekových predmetov, domáceho textilu, doplnkov, hračiek, kancelárskych a písacích potrieb. Textil je hlavným pilierom ponuky spoločnosti KiK a predstavuje asi 70 % z celého sortimentu. Zhruba 30% ponuky tvorí spotrebný tovar. Časť sortiment predstavuje stálu ponuku, časť je obmieňaná a vďaka tomu je v predajniach neustále niečo nové. Viac než tretinu ponuky pritom tvoria tovary pre ženy a deti.


Podľa interného prieskumu v KiK-u nakupuje 61 % zákazníkov pre svoju osobnú potrebu a 57 % pre svoje deti. Typickým zákazníkom je žena (70% zo všetkých nakupujúcich), reťazec má však aj množstvo stálych zákazníkov mužov.


„Medzi najobľúbenejší sortiment patria domáce dekorácie, detské oblečenie, potreby pre domácnosť a dámske oblečenie,“ informuje M. Šatný a uvádza, že hlavnou sezónou sú jar a leto. K relevantným a osvedčeným aktivitám podporujúcim predaj patrí u tohto obchodníka vydávanie letákov, ročne je to asi 20 krát.


„Očakávania a nákupné zvyklosti slovenských zákazníkov sa menia, sú podstatne vyššie než boli pred pár rokmi. Je dôležité sa veľmi rýchlo prispôsobiť,“ konštatuje M. Šatný. Reťazec zároveň sleduje trend orientácie našincov na impulzívne a vopred neplánované nákupy.


„Sklon k takémuto nakupovaniu má dnes polovica Slovákov. Tendenciu kupovať aj iný tovar než vopred naplánované položky majú podľa našich zistení najmä domácnosti s vyšším počtom členov a priemerným alebo vyšším príjmom. Zároveň sa však prejavuje pozitívna ekonomická situácia a ochota Slovákov viac míňať,“ uvádza M. Šatný.


Podpora charitatívnych projektov


Súčasťou pôsobenia KiK na Slovensku je podpora neziskových a charitatívnych projektov. „Aktuálne sme sa rozhodli podporiť projekt „Mamička, dýcham“. Ten pomáha vybaviť slovenské nemocnice a ich novorodenecké oddelenia monitormi dychu,“ hovorí M. Šatný. Finančný príspevok tento rok predstavuje takmer 10 tisíc €. „Mamičky sú naše najvernejšie zákazníčky, chceme ich preto podporovať aj týmto spôsobom,“ dodáva M. Šatný.

 

Pripravil: dk
Foto: redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk