V Česku rozdali ocenenia MasterCard Obchodník roka 2014

obchodnik rokuV rámci slávnostného večera nedávno uskutočneného podujatia RETAIL SUMMIT 2015 v Prahe, boli odovzdané prestížne ocenenia najlepším obchodníkom v Česku. Kto zabodoval najviac?


Absolútnym víťazom dvanásteho ročníka ocenenia MasterCard Obchodník roka 2014 v Česku sa stala spoločnosť IKEA Česká republika. Česi u tohto obchodníka najviac ocenili skladbu a kvalitu ponúkaného sortimentu. Predajne IKEA u našich susedov navyše vykazujú vysokú mieru lojality a dôvery zákazníkov čo ich takisto posunulo ešte bližšie k stupienku víťaza.

 

Súťaž s neustálymi vylepšeniami

 

Na druhom mieste sa v kategórii Absolútny víťaz presadila na českom trhu sieť dm drogerie markt a na treťom drogériový reťazec TETA. „O víťazstvách jednotlivých obchodníkov rozhodli zákazníci . Je to najlepšou známkou kvality služieb a produktov, ktoré ponúkajú. Súťaž MasterCard Obchodník roka sa usilujeme neustále vylepšovať, preto sa v tomto roku prvý krát hodnotili vo všetkých kategóriách kamenné predajne a e-shopy súčasne. Konkurencia bola vďaka tomuto skutočne veľká, víťazi tak môžu byť na to najprestížnejšie ocenenie medzi českými obchodníkmi patrične hrdí," hovorí Martina Kirchrathová, Commerce Development Director spoločnosti MasterCard Europe pre Českú republiku a Slovensko. Generálnym partnerom ročníka 2014 sa opäť stala spoločnost MasterCard Europe, hlavnými partnermi boli GE Money Bank a vernostný program bene+. V rozvrhnutí jednotlivých kategórií nastalo oproti minulým rokom niekoľko zmien. Kategória MasterCard Obchodník s odevami bola napríklad rozdelená na Fashion a Sport. Prišlo tým k ďalšiemu navýšeniu kategórií. V tomto roku prvý krát prišlo aj k zaradeniu špecializovaných e-shopov do príslušných kategórií. Široko sortimentné e-shopy boli hodnotené v kategórii MasterCard Internetový obchodník roku 2014.

 

Prehľad odovzdaných ocenení 

 

- Prvú cenu MasterCard Obchodník s potravinami 2014 (hypermarkety, supermarkety, potraviny) získal v Česku vďaka vysokej lojalite svojich zákazníkov a kvalite predávaných tovarov Kaufland. Reťazec tým obhájil minuloročné víťazstvo. Na druhom mieste sa umiestnil Globus a na treťom Lidl.

 

- Ocenenie v kategórii MasterCard Obchodník s odevami a obuvou 2014 (obuv, oblečenie, doplnky) získal za český trh Deichmann. Na druhom mieste sa umiestnil reťazec C&A a na treťom zoot.cz. Víťazom kategórie MasterCard Obchodník so športovými odevami a potrebami 2014 (obuv, oblečenie, športové potreby) sa stalo Sportisimo. Reťazec sa môže v Česku pochváliť širokou sieťou predajní a vysokou lojalitou zákazníkov. Na druhom mieste sa umiestnil Decathlon a na treťom e-shop altisport.cz. Táto kategória bola v tomto roku so súťaže zaradená prvý krát a ako samostatná.

 

- Víťazom kategórie MasterCard Internetový obchodník 2014 sa stal mall.cz, na druhom mieste sa umiestnila alza.cz a na treťom nováčik v rebríčku eva.cz.

 

- Víťazom kategórie MasterCard Obchodník s drogériou a parfumériou 2014 sa stala spoločnosť dm drogerie markt, druhé miesto patrí u našich susedov reťazcu TETA a tretím oceneným bol drogériový hráč Rossmann. Všetky tri spoločnosti už tretí rok dosahujú rovnaké umiestnenie. Oceňovanou charakteristikou reťazca dm drogerie je predovšetkým skladba, šírka a kvalita ponuky.

 

- Víťazom kategórie MasterCard Obchodník s elektronikou 2014 sa stal e-shop czc.cz. Potvrdil tak skutočnosť, že e-shopy môžu kamenným predajniam s elektronikou veľmi dobre konkurovať. Na druhom mieste sa umiestnil T.S. Bohemia a až na treťom mieste skončil minuloročný víťaz Electro World.

 

- Ocenenie MasterCard Obchodník s knihami 2014 obdržal Neoluxor, ktorý sa posunul z minuloročného tretieho miesta. Hneď za ním získali prestížne ocenenia siete Knihy Dobrovodský a Kanzelsberger.

 

- Víťazom kategórie MasterCard Obchodník pre dom, záhradu a chovateľov 2014 sa v Česku stal reťazec OBI, druhý skončil Hornbach, ktorý sa v rebríčku posunul o jedno miesto, na treťom sa umiestnil progresívne napredujúci reťazec UNI HOBBY. Zaujímavosťou je, že sieť OBI zvíťazila vo svojej kategórii zatiaľ vždy, počas trvania súťaže. Na svojom konte tak má celkovo dvanásť prvenstiev. Svedčí to o lojalite a spokojnosti zákazníkov tohto reťazca.

 

- Cenu MasterCard Obchodník roku pre domácnosť 2014 (nábytok a vybavenie domácnosti) získal rovnako ako vlani reťazec IKEA. Na druhom mieste sa umiestnil reťazec Asko Nábytek a tretí skončil SCONTO nábytek.

 

- Prvenstvo v kategórii MasterCard Obchodník bez bariér 2014 obhájilo britské Tesco. Zákazníci ocenili prístup personálu a stále obľúbenejšiu službu iTesco, kedy im je nákup po kúpe doručený domov. Záštitu nad touto kategóriou prevzalo Konto Bariéry. „Prieskum, ktorý organizujeme v metodickej spolupráci so spoločnosťami Incoma GfK potvrdzuje naše obavy, že ťažkosti s bezbariérovosťou majú najčastejšie menšie lokálne predajne. Je v nich často nedostatok priestoru, obvykle schod pri vchode, chýba bezbariérové parkovanie či toaleta. Ľudia, ktorí nemajú vo svojom okolí možnosť nákupu vo veľkom, modernom, maloobchodnom reťazci, ktoré sú na tom až na výnimky lepšie, sú tak aj pri svojom bežnom, každodennom nákupe nútení spoliehať sa na pomoc druhých," hovorí Božena Jirku, riaditeľka nadácie Konto Bariéry.

 

- V kategórii MasterCard Obchodník roka 2014 – GE Money Bank Cena verejnosti zvíťazila maloobchodná sieť Lidl. Prvé miesto jej zaistilo 31 772 hlasov. Víťazstvo bolo ale v tomto roku veľmi tesné, na druhom mieste sa umiestnila sieť drogérií TETA s 29 840 hlasmi, na treťom IKEA s 29 310 hlasmi. Zákazníci hlasovali prostredníctvom internetových stránok www.obchodnik-roku.cz a SMS správ v priebehu decembra 2014 a januára 2015. Celkovo medzi najrôznejších obchodníkov rozdelili 388 844 platných hlasov, čo je o 234 871 viac než vlani.

 

- Ocenenie MasterCard Obchodník roku – GEMoney Bank Vernostný program 2014 získal Yves Rocher, ktorého vernostný program tento rok zákazníci označili za najprínosnejší. „Vernostné programy, ktoré obchodníci stále častejšie ponúkajú, sú významným prvkom, vďaka ktorému sa možno odlíšiť od konkurencie. Môžu výrazne posilniť lojalitu zákazníkov. Musia byť ale postavené premyslene a silne," hovorí Jozef Jehlík, manažér vernostného programu bene+, GE Money Bank.

 

- Lidl sa stal aj víťazom v kategórii MasterCard Kreativita roku 2014. Rozhodla tak porota zložená z profesionálov v odbore marketing. Ocenila predovšetkým kampaň Paulus vs. Ihnačák- kuchyne Lidlu. Druhé miesto získal Kaufland s kampaňou Z lásky k Česku a na treťom bodoval reťazec Penny s projektom Penny mestečko. Svoje kampane prihlásil aj Datart.cz a czc.cz.

 

Pripravil: dk
Ilustračné foto: Blue Events

 

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

Slovak Retail Summit 2019

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail