Maskot vie byť v rukách obchodníka silnou zbraňou

maskotSpoločnosť OKAY Slovakia predstavila na jeseň minulého roka nového maskota - Profesora OKAY. Dostal hneď niekoľko úloh.Ako sa maskot osvedčil v praxi? 


V čase hľadania maskota tento rýchlo expandujúci obchodník pripravoval aj nové rubriky v internetovom obchode www.okay.sk. Spoločnosť preto spojila sily vsadila na doplnenie funkcie maskota - poradenstvo zákazníkom. „Na webe sme na jeseň minulého roka zaviedli nové kategórie, napríklad nákupného radcu. Hľadali sme následne postavičku, prostredníctvom ktorej by sme komunikovali s našimi zákazníkmi. Profesor OKAY spĺňal najlepšie kritériá k reprezentovaniu spoločnosti poskytovaním užitočných rád a to aj zábavnou formou," uvádza Martin Gergely, vedúci obchodného oddelenia spoločnosti OKAY Slovakia. Maskot prioritne vznikol podľa jeho slov ako roztomilá postavička, ktorá by bola obľúbená najmä u detí. Z tohto dôvodu si vyslúžil aj extravagantný vzhľad inšpirovaný Albertom Einsteinom. Jeho vyjadrovanie je však kultivované a vďaka svojim radám pôsobí ako autorita v oblasti elektroniky a nábytku.

 

Otvorenosť diskusiám

 

Väčšina ostatných predajní využíva maskotov ako „kozmetické doplnky" pre vizuálne prezentácie, prípadne ako reklamné pútače. „Profesor OKAY mal od začiatku ambície „ísť na vec" inak, cestou komunikácie a poskytovania dobrých rád. Tie súčasní zákazníci od obchodníka viac-menej vždy očakávajú. Skutočne odborných nákupných radcov nie je veľa, a to ani v zahraničných predajniach. Predajne spoločnosti OKAY sú odlišné aj svojim odborne vyškoleným personálom. Zamestnanci predajní rozumejú elektrospotrebičom, vedia o nich všetko najdôležitejšie, často ešte aj nad rámec. To je pre nás absolútne nevyhnutné. Musia byť vždy schopní a ochotní zákazníkovi poradiť a vedieť zvládnuť situácie keď ich napríklad zákazník niečím zaskočí. Profesor OKAY bude túto našu samozrejmosť dopĺňať hlavne v on-line prostredí," vysvetľuje pre odborný portál RETAIL magazin.sk M . Gergely a dodáva:. „Profesora zobrazujeme ako človeka, jedného z nás, ako plnohodnotného člena tímu. Chceme, aby predstavoval živého človeka, ktorý je vždy otvorený diskusiám a príjemnej komunikácii so všetkými zákazníkmi.

 

Najdôležitejšie úlohy maskota

 

Reakcie zákazníkov na maskota predbehli očakávania. „Jeho služby najviac využívajú v článkoch umiestnených v našom e-shope, predovšetkým v kategórii „Ako vybrať", ktorá je zameraná na orientáciu zákazníkov v ponuke a sfinalizovanie ich potrieb. Väčšina otázok na Profesora OKAY prichádza od zákazníkov, ktorí majú špecifické požiadavky a otázky pri výbere tovaru, hľadajú individuálne poradenstvo, prípadne tip na konkrétny produkt. Profesora OKAY označiť za odborníka, ktorý vždy dobre poradí. Je sprievodcom nákupného radcu, ktorý je zákaznícky najčítanejší a najdôležitejší a je to celá škála ďalších oblastí kde zasahuje," vysvetľuje M. Gergely . Všeobecne obľúbenou sekciou je podľa jeho slov kategória „Pod lupou". Tu si zákazníci vyhľadávajú rôzne tipy, ako so spotrebičmi ušetriť, ako predĺžiť ich životnosť a ako s nimi správne zaobchádzať. Nemenej obľúbenou kategóriou sú „Mýty a povery". „Tu Profesor OKAY vyvracia zaužívané omyly o elektronike, občas pridá i zaujímavú infografiku alebo článok so zábavnými a prekvapivými informáciami," dodáva M. Gergely. S postavou profesora OKAY sa zákazníci môžu dokonca naživo stretnúť priamo pri otváraní nových predajní v ČR i SR. Aktuálne to bude 19.2.2015 v Prievidzi.

 

Jednotná forma komunikácie

 

V rámci rôznych komunikačných nástrojov a kanálov si maskot zachováva jednotnú formu komunikácie. Okrem odbornosti je tu citeľný aj výrazný zábavný akcent, kedy maskot zabáva návštevníkov vtipnými replikami či obrázkami so svojou podobizňou. „Profesor OKAY sa objavil v mnohých televíznych spotoch, jeho tvár (vždy s dobrou radou) je prirodzenou súčasťou newsletterov, a bannerov. Chystáme aj spoty v rádiovom vysielaní kde bude takisto prítomný. Maskot je už neoddeliteľnou súčasťou značky. Ľudia si zvykajú, že k nám patrí avšak jeho potenciál zďaleka nie je naplnený. Naše ambície sú ešte vyššie – chceme z Profesora OKAY vytvoriť skutočne výraznú a živú postavu," dodáva M. Gergely.

 

Pripravil: dk
Ilustračné foto: OKAY Slovakia

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



Video

Slovak Retail Summit 2019

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail