Propagácia na sociálnych sieťach – jednoduchá a bezplatná cesta k novým zákazníkom
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 06. september 2018
Prezentácia značky alebo predajne je v dobe internetu dostupná každému, napriek tomu ju prekvapivo veľa podnikateľov vôbec nevyužíva. Chcete s ňou začať a neviete ako?
O podpore predaja interaktívnou formou, na nedávno uskutočnených veľtrhoch Styl a Kabo pre obchodníkov s módou v Brne, porozprávala zúčastneným obchodníkom a odborníkom marketingová poradkyňa a stylistka Jarmila Krahulcová.
Verejné zdieľanie informácií nikdy nebolo jednoduchšie ako dnes, preto by bola škoda túto situáciu nevyužiť v prospech svojho podnikania. Jarmila Krahulcová vo svojej prednáške zhrnula jednoduché odporúčania, ako nasledovať veľké módne reťazce, zviditeľniť sa prostredníctvom internetu a získať nových zákazníkov. Obchodníci a podnikatelia s módnym tovarom by sa mali podľa jej slov zamerať na najrozšírenejšie spoločenské aplikácie Facebook a Instagram. Prostredníctvom nich je totiž možné s minimálnymi nákladmi osloviť najviac potenciálnych zákazníkov.
Facebook
Na Facebooku stačí vytvoriť profil. Netreba zabudnúť na stručné a zrozumiteľné základné informácie o činnosti, otváracej dobe a kontaktoch a predovšetkým nevynechať kvalitné fotografie. „Základom práce so sociálnymi sieťami je pravidelnosť, ktorá ukazuje neustálu angažovanosť pre vašu firmu a vytvára pozitívny pohľad návštevníka stránky,“ vysvetľuje J. Krahulcová. Každý deň by na facebookovom profile mala pribudnúť informácia a najlepšie aj fotka. Témou môže byť nový tovar, predajná akcia, trendy, materiály, skrátka čokoľvek. Možností je skutočne veľa.
Instagram
Na Instagrame ide potom predovšetkým o fotky, prípadne videá, a dobre vybrané hashtagy, napríklad #fashion alebo #style. Hashtag by sa mal zvoliť čo najrozšírenejší, čo podporí vyššiu sledovanosť. „Výhodou je prepojenie Instagramu s Facebookom, čiže príspevok sa využije na oboch sieťach. A na oboch je to aj veľmi jednoduché, rýchle a predovšetkým zadarmo,“ zdôrazňuje J. Krahulcová. U funkčných facebookových profilov je zároveň možné zadať aj platenú propagáciu zameranú na konkrétne definovanú skupinu, napríklad dané mesto a okolie a ženy stredného veku so záujmom o módu. Osvedčené je tiež prepojenie prezentácie na sociálnych sieťach s nákupnými akciami, či už ide o vystavenie novej kolekcie, začiatok výpredajov alebo nákupný deň s bonusom.
Ďalšie pozitívum
Využívanie moderných komunikačných kanálov prináša ešte jedno veľké plus: ukazuje firmu alebo značku ako mladú a trendy. Preto je prekvapením, ako málo firiem v módnom biznise sa tomuto stále venuje. „Menší obchodníci sú presvedčení, že je to pre nich príliš náročné, že si bude potrebné niekoho najať, čo stojí veľké peniaze. Netušia, že propagácia na internete sa dá robiť aj základnou a veľmi jednoduchou formou,“ hovorí J. Krahulcová.
Starší obchodníci podľa jej skúseností majú zo sociálnych sietí strach a brzdí ich pocit, že Facebook a Instagram sú sociálne siete len pre mladých. Nedokážu ich potenciál preto využiť. Mladí podnikatelia sa zasa na začiatku nadchnú, veľmi aktívne sa venujú tvorbe profilu, ale neskôr sa už nestarajú o reakcie klientov. A to je veľká chyba. „So zákazníkmi je potrebné pracovať dlhodobo a poctivo reagovať na všetky správy, aby mali pocit, firma má o nich skutočne záujem,“ tvrdí špecialistka na marketingovú komunikáciu.
„Poznám ľudí, ktorí sa na propagáciu vykašľali, pretože v návale inej práce nestíhali. Pritom sa dá napísať aj oznámenie typu ospravedlňujem sa, že nestíham odpoveď na otázky, venujeme sa naplno novej kolekcii. Čokoľvek je lepšie ako nič,“ dodáva. Nereagovať na otázky zákazníkov je podľa vyjadrenia J. Krahulcovej rovnaké ako neodpovedať na email, celá doterajšia práca sa tak zničí a môže sa začať úplne od začiatku. „Kľúčová je pravidelnosť. Webstránky toto nepotrebujú, ale na sociálnych sieťach Facebook a Instagram by sa malo nazrieť minimálne dvakrát denne a podľa potreby reagovať,“ uzatvorila J. Krahulcová.
Pripravil: dk
Zdroj a foto: redakcia, Veletrhy Brno /Styl a Kabo