Nakupovanie na bicykli je jednoduché, lacné, ekologické a zdravé

Tradičná aktivita končiaceho sa leta, kampaň Na bicykli do obchodu, zahajuje ďalší ročník. Prvým augustovým dňom bola spustená registrácia pre obchodníkov aj zákazníkov.

 

nbdo2018 v

 

Zaregistrovať sa môže každý, kto využíva alebo bude využívať počas trvania kampane na cestu za nákupom svoje bicykle. Zároveň je registrácia otvorená pre všetkých majiteľov maloobchodných predajní a prevádzok, ktorí si takouto formou môžu získať množstvo nových zákazníkov.


Aký má kampaň účel ?


Kampaň Na bicykli do obchodu je primárne zameraná na rozvoj cyklistiky ako plnohodnotnej formy dopravy so zameraním na využitie pri nakupovaní.


Hlavným cieľom je motivovať ľudí, aby realizovali svoje cesty za nákupmi na bicykloch a urobili z tejto formy plnohodnotnú alternatívu pre individuálnu motorovú dopravu. Návšteva predajne na bicykli je veľmi jednoduchý, rýchly a lacný spôsob ako prispieť k zdravej mobilite v meste alebo obci, a zároveň urobiť niečo pre zdravie, prírodu a celkovú dopravnú situáciu.


Vznik v roku 2013


Od prvého spustenia projektu ubehlo päť rokov. Vzhľadom k úspešnosti úvodného ročníka sa ambiciózny projekt ďalej rozvíjal a postupne menil svoju podobu až do súčasnej formy. Základná myšlienka však ostala nezmenená a každoročne osloví množstvo ľudí v celej krajine. Hlavným organizátorom a koordinátorom kampane je občianske združenie Mám rád cyklistiku.


Autom zo zvyku


Ľudia siahnu po automobiloch pri ceste za nákupmi častokrát len zo zvyku alebo pohodlnosti. Neraz dokonca auto využijú len na bežný nákup v predajni, ktorá je vzdialená len pár sto metrov od ich domu. Neuvedomujú si, že práve takéto rozhodnutie zvyšuje celkový počet áut na cestách, zhon, spôsobuje nekonečné kolóny a plné parkoviská. Mestá potom riešia nové širšie cesty, obchvaty a to všetko na úkor zelene a zdravia obyvateľstva.

 

Automobil je v mnohých prípadoch potrebné riešenie, ale denne sa stretávame so situáciami, kedy ho vieme plnohodnotne nahradiť. Jednou z takýchto je aj cesta na nákup. Či už je to cestou z práce alebo do práce, či vo voľnom čase. Je dôležité, aby ľudia vyskúšali a reálne zvažovali aj túto formu dopravy ako plnohodnotnú a dokonca lepšiu než je individuálna motorová.


Prvý krát alebo opakovane


V kampani Na bicykli do obchodu sa zameriavame hlavne na ľudí, ktorých sa snažíme dostať buď po prvý krát, alebo opakovane na bicykli do obchodu, aby si túto formu dopravy osvojili. Zároveň apelujeme na obchodníkov, aby pre zákazníkov na bicykloch vytvorili vhodné podmienky na bezpečné odloženie bicykla či pohodlný príchod aj odchod z predajne. V rámci tejto aktivity registrovaní predajcovia a obchodníci ponúkajú zákazníkom na bicykloch rôzne výhody a benefity.


V minulom roku sa do kampane Na bicykli do obchodu registrovalo 153 zákazníkov a 33 predajcov.

 

 

 

Pre obchodníkov


Registrovaných obchodníkov budú mať súťažiaci zákazníci možnosť vidieť priamo na mape alebo pri zadávaní svojich nákupov v systéme. Zároveň budú obchodníci automaticky zaradení do súťaže pre predajcov vo viacerých kategóriách. Obdržia základný balíček, v ktorom nájdu všetky potrebné informácie a propagačné materiály.


Pre zákazníkov, ktorí prídu na bicykli, je vhodné počas trvania kampane (1.- 30.9.2018 ) pripraviť ľubovoľnú formu bonusu či zľavu, ktorú získajú zdarma k nákupu. Túto formu bonusu či zľavy je potrebné uviesť už pri registrácii. Zákazníci si ju následne budú vedieť pozrieť priamo na stránke kampane. Táto výhoda či zľava je základným motivačným prvkom kampane. Vo väčšine prípadov ide o zľavy z nákupu vo výške 5 – 10 % alebo pozornosti k nákupu vo forme nápoja, tyčinky alebo iného tovaru zdarma.


Ideálne je zároveň túto kampaň využiť a nahradiť staré a konštrukčne nevhodné stojany (lámače kolies) za nové, kvalitné a dobre upevnené stojany, ideálne tvaru obráteného U. Pokiaľ obchodník stojany na bicykle nemá, môže osadiť nové, či už vo vlastnej réžii alebo požiadať o pomoc mesto či samosprávu.


Bezpečie a komfort zákazníkov na bicykli možno zvýšiť aj vybudovaním prístreškov nad parkoviská, kamerového systému alebo osvetlenia. Vhodné je samozrejme poskytovať výhody a benefity zákazníkom na bicykli celoročne, nie len počas kampane - získate si tak ich priazeň.


Prínosné je tiež vystaviť na viditeľnom mieste plagát kampane a zákazníkov aktívne informovať o možnosti zapojiť sa do tejto aktivity– zvýši sa tak jednak šanca v súťaži a zároveň poskytnú zákazníkom ďalšie výhody z účasti v kampani.

 

Registráciu nájdete priamo na stránkach kampane http://www.nabicyklidoobchodu.sk/registracia/

  

Erik Štefanek
Zdroj a vizuál: Občianske združenie Mám rád cyklistiku

 

PR

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



seminar vybaveni prodejny 2018

 

Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

Fashion Retail