Na „Peróne“ si radi počkáte

Minimálne v Trnave. Na železničnej stanici v tomto meste môžu cestujúci navštíviť netradičnú, menšiu predajňu so všetkým, čo padne vhod počas cestovania vlakom.

 

peron tt v


Zaujímavý, nápaditý koncept užitočnej a štýlovej predajne na vlakovej stanici v Trnave ponúka svojim zákazníkom hneď niekoľko možností. Ak si potrebujú rýchlo kúpiť niečo na cestu, môžu si vybrať z bohatej ponuky občerstvenia, od čerstvých potravín, cez pochutiny, po nápoje a rôzne dobroty na cestu. Kto uprednostňuje zdravú výživu, v predajni nájde časť venovanú práve tomuto sortimentu, dokonca bio potravinám. V predajni sa dajú kúpiť aj menšie darčeky. Čokolády, dezerty, pohľadnice, sekty a drobné upomienkové predmety, to všetko si tu môžu cestujúci aj necestujúci zadovážiť.


Najprv kávička, potom prácička

 

Tak znie jeden z nápisov v interiéri tejto predajne. Požiadavkou majiteľa bolo vytvoriť predajný priestor v úzkom vzťahu s centrálnou halou železničnej stanice, kde sa striedajú momenty čakania s rýchlymi presunmi. Priestor celej stanice prešiel revitalizáciou. Tá zmenila jej dynamiku.

 

„Zadávateľ mal záujem ponúknuť pre typické spektrum cestujúcich všetko, čo potrebujú na cestu, prípadne na najbližší čas po ceste – „niečo pod zub“, studené nápoje, kávu, čaj, noviny, knihy, tovar dennej spotreby či základné suroviny na večeru v cieľovej destinácii. Pôvodná prevádzka na mieste predajne Perón slúžila ako kaviareň, ale zadávateľ sa rozhodol prísť s úplne novým konceptom a ponúknuť viac ako len posedenie pri káve,“ uvádza pre RETAIL magazin.sk architekt projektu Juraj Antal.

 

Rozdelenie na mini zóny

 

Priestorovo menšia predajňa je rozdelená na niekoľko „zón“. Zóna nákupu, zóna zdravej výživy, zóna oddychu – priestor na kávu, prečítanie si dennej tlače, pokladničná zóna. Zaujímavý a sviežosťou dýchajúci koncept. Bol to návrh konkrétne pre túto predajňu alebo máte s takýmto riešením už skúsenosti?

 

„Koncept bol v tomto prípade šitý na mieru. Majiteľ určil približnú skladbu tovaru a služieb, ktoré chce ponúkať. Jednotlivé zóny sme usporiadali na základe typu tovaru a predpokladaných priorít zákazníkov podľa toho, či je tovar preferovaný pri rýchlom nákupe a alebo zákazník potrebuje čas na rozmyslenie. Miesto pre kávu a čítanie novín sme inštalovali do pozície, ktorá nie je v ceste toku pohybu zákazníkov a má možnosť nenápadnej intimity,“ vysvetľuje J. Antal.

 

Radi si počkáte

 

Čo sa skrýva za headlinom predajne? Prečo si zákazníci - cestujúci radi počkajú? „Perón znamená nástupište. Tento pojem nás viedol od začiatku riešenia konceptu. Obchodík je v podstate na rovnakej úrovni ako najbližšie nástupištia. Boli sme preto presvedčení, že v spojení s našim priestorom musíme túto väzbu len potvrdiť. Dúfame, že headline „Radi si počkáte“ evokuje pocit, ktorý chcel zadávateľ u zákazníkov vzbudiť, a to, že predajňa Perón je príjemné miesto, kde sa na chvíľu zastavíte, fyzicky aj mentálne, nakúpite, dáte si kávu, prečítate noviny a naozaj radi v predajni Perón na svoj vlak počkáte,“ hovorí J. Antal.

 

Patina s nádychom histórie

 

Vizuál predajne je trendový a štýlový. No zároveň jemne cítiť nostalgiu dávnych čias. Všetko je veľmi dômyselne naplánované a pripravené. „Vizuál je nasmerovaný čiastočne historizujúco ako spomienka na staré časy s nádychom parných lokomotív. Tmavá farba podlahy, drevená olejová patina doskových povrchov, imitácia korodovaného kovu na regáloch, ktoré by mali pripomínať staré vagóny, sivá s čiernou zase sadze z komínov parných rušňov. Grafika, písmo a logo mali zámer byť prakticky výstižné a prosté, aby podvedome pripomínali informatívne tabule v staničných priestoroch,“ charakterizuje vizuál predajne J. Antal.

 

Predajňa s potenciálom

 

Hlavnou cieľovou skupinou predajne sú cestujúci. Netypický koncept však má všetky predpoklady zaujať aj náhodného okoloidúceho, ktorý práve necestuje, ide len odprevadiť niekoho na vlak.

 

„Hlavnou cieľovou skupinou sú samozrejme cestujúci. Nie je však vylúčené, že Perón si nájde aj lokálneho fanúšika, ktorý príde len tak nasávať energiu pohybu pri kávičke či kúpiť si tresku s rožkom a neskôr sa vráti ku svojej každodennej činnosti. To by bolo asi ešte pozitívnejšie ohodnotenie alebo bonus naviac,“ uzatvára J. Antal.

 

Predajňa Perón má v sebe zaujímavý potenciál. Je možné, že sa v budúcnosti stane vzorom pre ďalšie podobné predajne a vznikne sieť štýlových predajní na slovenských vlakových staniciach.

 

 

Jana Kuklová
Foto: autorka

facebook-ikonagoogle-plus-ikonatwiter-ikonayoutube-ikona



tchibo mazagrande

Video

RETAIL INNOVATIONS conference 2018


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

Packaging Herald

Fashion Retail


banner kniha co nemame neprodame